strona gwna > reklama
wybierz miasto:
B C G J K N O P R S T U W KONKURSY

Wabrzych
Centrum Nauki i Sztuki Stara Kopalnia
"Zrb. Oglnopolska wystawa rzeby"
08.06.2018 - 10.09.2018
Patronat „Arteonu”

Wystawa „Zrb” to pierwsza w tej skali oglnopolska prezentacja wspczesnej rzeby zarwno w Wabrzychu, jak i na terenie caego wojewdztwa Dolnolskiego. Jednym z istotnych elementw uzasadniajcych organizacj tej wystawy jest ukazanie wielowymiarowoci polskiej tradycji rzebiarskiej w zakresie jej nurtw i poszukiwa formalnych. Jej zaoeniem jest zaproszenie artystw do Wabrzycha i umoliwienie im wykonania prac z najrniejszych materiaw. Rzeby zostan wykonane midzy innymi z ceramiki, papier mache, ywicy, granitu, marmuru, powstan te odlewy mosine czy instalacje. Bdzie to pokaz najwybitniejszych postaci rzeby polskiej, ze wszystkich orodkw akademickich w kraju. Potraktowanie kopalni jako swoistej metafory sztuki wydaje si trafne; bynajmniej nie chodzi tu jednak o trafno oczywistego porwnania, w ktrego sensie zawierayby si takie pojcia, jak gbia, warstwa, pokad lub wydobycie. Organizatorzy nawizuj do „zrbu”, czyli czci kopalni, ktra jest „furtk” dzielc podziemn stref kopalni od powierzchni. Szczeglnie interesujca jest dla nich refleksja nad semantyk: niejednoznacznym sensem zawartym w pojciu zrbu rozumianego metaforycznie. Znaczenia te wi si z form oraz jej spoecznymi, kulturowymi lub ontologicznymi uzasadnieniami. Tytu wystawy zawiera w sobie sensy: przecicia, wyjcia/wejcia lub ujednolicenia. Odnosi si take do sytuacji, w ktrej odsania si inny horyzont. Tytu ten moe by rwnie traktowany jako sygna dyskusji nad granicami przestrzeni wewntrznej i zewntrznej w rzebie. Artyci: Maciej Albrzykowski, Marcin Berdyszak, Mariusz Biaecki, Boenna Biskupska, Anna Bujak, Hubert Bujak, Pawe Czekaski, Tomasz Domaski, Mateusz Dworski, Jerzy Fober, Matj Frank, Karolina Freino, Ryszard Gluza, Roland Grabkowski, Magdalena Grzybowska, Alojzy Gryt, Jacek Jagielski, Janusz Jasiski, Grayna Jaskierska-Albrzykowska, Katarzyna Jzefowicz, Wojciech Maek, Magorzata Kazimierczak, Katarzyna Koczyska-Kielan, Mariusz Kosiba, Janusz Kucharski, Jan Kucz, Stanisaw Kulon, Elbieta Leszczyska-Szlachcic, Wojciech Maek, Marcin Michalak, Tomasz Opania, Ludmia Ostrogrska, Leon Podsiady, Marek Sienkiewicz, Micha Staszczak, Andrzej Szarek, Katarzyna Szarek, Karol Szostak, Karolina Szymanowska, Tomasz Tomaszewski, Igor Wjcik, Aleksander Zyko.

[zwi]

   »

W sierpniowym „Arteonie”: sztuce tatuau przyglda si Aleksandra Kargul, wystaw „Cricot idzie!” w krakowskiej Crikotece recenzuje Agnieszka Salamon-Radecka. O monumentalnej realizacji Christo i Jeanne-Claude, ktra stana na jeziorze w Hyde Parku, pisze Wojciech Delikta. W serii „Duchowo w sztuce” Karolina Staszak pisze o Wsplnocie Twrcw Chrzecijaskich Vera Icon.
W najnowszym „Arteonie” ponadto: Zbigniew J. Makowski recenzuje wystaw „Kociotrupy musz wstawa” w Gdaskiej Galerii Miejskiej, spotkanie z Wilhelmem Sasnalem oraz Jarosawem Modzelewskim, ktre odbyo si w warszawskim MSN, komentuje Andrzej Biernacki, Tomasz Bika OP rekomenduje twrczo Kamila Kuzko, , a seri „Poznaska awangarda” kontynuuje Agnieszka Salamon-Radecka tekstem o Arturze Marii Swinarskim. Dorota aglewska z kolei w rubryce „Rynek sztuki” pisze o retoryce rynku: jak sucha antykwariuszy i jak mwi do klienta. W sierpniowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki. 

Okadka: tatua autorstwa Bianki Szlachty, fot. dziki uprzejmoci autorki

Czytelnicy ARTeonu
to z reguy osoby mode, mieszkajce w miastach powyej 100 tysicy mieszkacw, legitymujce si wyksztaceniem wyszym lub jeszcze studiujce, o dochodach zblionych do redniej krajowej. W oglnej liczbie czytelnikw magazynu dominujc grup s panie

Wydawcy ARTeonu
i jego zespoowi redakcyjnemu bardzo zaley na szeroko rozumianej promocji sztuki wspczesnej, ktra w Polsce jest nadal mao znana, i o ktrej mwi si zbyt rzadko. Podejmujc to trudne wyzwanie liczymy na wspprac z instytucjami, ktre buduj swj presti take poprzez sponsorowanie przedsiwzi promujcych sztuk. Nasze zaproszenie do skorzystania ze stron reklamowych w "ARTeonie" kierujemy rwnie do wacicieli i kierownikw galerii, muzew, salonw sztuki, domw aukcyjnych, a take do producentw i dystrybutorw materiaw sucych artystom do realizacji ich pomysw.

Wysoka jako merytoryczna
i edytorska miesicznika, odpowiednia sie dystrybucji, stale rosnca liczba prenumeratorw, niezmienne terminy wydawnicze to - obok faktu, i "ARTeon" jest jednym z nielicznych pism o sztuce na rynku polskim - gwarancja skutecznoci publikowanych na amach magazynu o sztuce "ARTeon" reklam.

Jakub Biernacki jakub.b@kruszona.pl

Biuro reklamy:
tel. 061 869 91 77
e-mail: reklama@arteon.pl
ul. Grunwaldzka 104, 60-307 Pozna

dyrektor ds. marketingu i reklamy
Gabriela Turkowska
marketing@kruszona.pl