strona gwna > reklama
wybierz miasto:
B C G K L N O P S T U W Z KONKURSY

Toru
Centrum Sztuki Wspczesnej Znaki Czasu
"Tu jestemy. Wybrane prace z kolekcji Krzysztofa Musiaa"
28.04.2017 - 15.08.2017
Patronat „Arteonu”

W toruskim CSW zostan pokazane dziea polskich artystw, ktre powstaway od zakoczenia drugiej wojny wiatowej do czasw nam wspczesnych. Wystawa umoliwi przeledzenie nie tylko czci historii sztuki polskiej, lecz rwnie pozwoli na obserwacj dialogu, zwizkw i przeciwiestw w ksztatowaniu si gwnych artystycznych nurtw. Okres awangardy, tak wany dla rozumienia sztuki nowoczesnej, reprezentowany bdzie przez dziea czoowych jego przedstawicieli: Katarzyn Kobro i Wadysawa Strzemiskiego. Dokonania tych twrcw day po latach pole do wytworzenia si neoawangardowych postaw, reprezentowanych m.in. przez prace Edwarda Krasiskiego czy Henryka Staewskiego. Wan czci wystawy bd dziea poruszajce szeroko rozumian tematyk seksualnoci, a take prace odnoszce si do dobrych i zych aspektw ycia ludzkiego. Bd to, midzy innymi, prace Aliny Szapocznikow, Barbary Falender, ukasza Stokosy, Karola Radziszewskiego czy Wojciecha wiertniewicza.
Wystawa stworzy rwnie okazj do zapoznania si z przedstawicielami grup artystycznych, ktre wyksztaciy si w powojennej sztuce polskiej. Krakowsk grup Wprost bd reprezentowa dziea takich twrcw, jak Zbylut Grzywacz czy Leszek Sobocki, dopenione obrazami Jerzego Nowosielskiego. W opozycji do malarstwa figuratywnego pokazane zostan obiekty bardzo szeroko rozumianej sztuki abstrakcyjnej. Bd to prace Wojciecha Fangora, Jerzego Tchrzewskiego, Jana Berdyszaka, Tadeusza Brzozowskiego czy pozornie abstrakcyjne obrazy Tomasza Tatarczyka, Leona Tarasewicza i Jana Tarasina. Jednak lista twrcw, ktrych dziea zaprezentowane zostan na wystawie, jest duo dusza, obejmuje bowiem a 94 nazwiska.                                              

Stanisaw Fijakowski, „Autostrada XIII”, 1974, olej, ptno, 73 x 60 cm, fot. Erazm Cioek, mat. pras. CSW Znaki Czasu

[zwi]

W majowym „Arteonie” Wojciech Delikta przyblia twrczo projektantki Rei Kawakubo, ktra zainicjowaa zjawisko... antymody. Fotografiom Irwinga Penna, pokazywanym w nowojorskim Metropolitan Museum, przyglda si Aleksandra Kargul. Weronika Kobyliska-Bunsch z kolei rekomenduje twrczo fotograficzn Joanny Chudy. Karolina Staszak komentuje konkurs „Nowy Obraz / Nowe Spojrzenie” Nagroda Artystyczna UAP, a Andrzej Biernacki przewietla spraw nowej lokalizacji warszawskiego MSN w kontekcie finansw tej instytucji.
W najnowszym „Arteonie”
take: wystaw „Superorganizm. Awangarda i dowiadczenie przyrody” w ms2 w odzi recenzuje Justyna arczyska, prezentacj Emila Nolde w gdaskim Muzeum Narodowym komentuje Agnieszka Salamon-Radecka, a o wiedeskiej wystawie Lawrence’a Alma-Tademy pisze Grayna Krzechowicz.W „Czytaniu sztuki” z kolei Aleksandra Kargul odczytuje obraz „Matka Whistlera” Jamesa McNeilla Whistlera.
W majowym „Arteonie” ponadto inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Rei Kawakubo, „Body meets dress – Dress meets body”, spring/summer 1997, mat. pras. The Metropolitan Museum of Art

Czytelnicy ARTeonu
to z reguy osoby mode, mieszkajce w miastach powyej 100 tysicy mieszkacw, legitymujce si wyksztaceniem wyszym lub jeszcze studiujce, o dochodach zblionych do redniej krajowej. W oglnej liczbie czytelnikw magazynu dominujc grup s panie

Wydawcy ARTeonu
i jego zespoowi redakcyjnemu bardzo zaley na szeroko rozumianej promocji sztuki wspczesnej, ktra w Polsce jest nadal mao znana, i o ktrej mwi si zbyt rzadko. Podejmujc to trudne wyzwanie liczymy na wspprac z instytucjami, ktre buduj swj presti take poprzez sponsorowanie przedsiwzi promujcych sztuk. Nasze zaproszenie do skorzystania ze stron reklamowych w "ARTeonie" kierujemy rwnie do wacicieli i kierownikw galerii, muzew, salonw sztuki, domw aukcyjnych, a take do producentw i dystrybutorw materiaw sucych artystom do realizacji ich pomysw.

Wysoka jako merytoryczna
i edytorska miesicznika, odpowiednia sie dystrybucji, stale rosnca liczba prenumeratorw, niezmienne terminy wydawnicze to - obok faktu, i "ARTeon" jest jednym z nielicznych pism o sztuce na rynku polskim - gwarancja skutecznoci publikowanych na amach magazynu o sztuce "ARTeon" reklam.

Jakub Biernacki jakub.b@kruszona.pl

Piotr Czajka piotr.c@kruszona.pl

Biuro reklamy:
tel. 061 869 91 77
e-mail: reklama@arteon.pl
ul. Grunwaldzka 104, 60-307 Pozna

dyrektor ds. marketingu i reklamy
Gabriela Turkowska
marketing@kruszona.pl