strona gwna > reklama
wybierz miasto:
B C D G K L O P R S T W Z

Toru
CSW Znaki Czasu
David Lynch, "Silence and Dynamism" i Gregory Crewdson, "Cathedral of the Pines"
12.11.2017 - 18.02.2018

David Lynch, „Silence and Dynamism”; Gregory Crewdson, „Cathedral of the Pines”
CSW Znaki Czasu w Toruniu, 12.11.2017-18.02.2018, 12.11.2017-7.01.2018

Wystawy towarzysz jubileuszowej, 25. edycji Midzynarodowego Festiwalu Sztuki Autorw Zdj Filmowych CAMERIMAGE (Bydgoszcz, 11-18.11.2017). Prezentacja dorobku artystycznego Davida Lyncha, reysera czterokrotnie nominowanego do Oscara, jest wydarzeniem na skal europejsk. David Lynch, ktry studiowa sztuki pikne w Pennsylvania Academy of Fine Arts, to take wietny malarz, rysownik, grafik i fotografik, kompozytor muzyki i jej wykonawca. W Toruniu bdzie mona zobaczy okoo 400 prac Lyncha: od najwczeniejszych poszukiwa rysunkowych z lat 50. XX wieku, przez malarsko-filmowe z lat 60., do prac najnowszych z 2017 roku. Gregory Crewdson z kolei realizuje od ponad 20 lat tajemnicze fotograficzne wizje w domach i na ulicach maych amerykaskich miasteczek. Podczas pracy korzysta z pomocy ekipy i planuje sesje ze skrupulatnoci godn reysera filmowego. Artysta czerpie penymi garciami z malarskiej i filmowej estetyki. Cykl „Cathedral of the Pines” (2013–2014) powsta podczas trzech sesji realizacyjnych w miejscowoci Becket w Massachusetts oraz w jej okolicy. Na fotografiach, ktre nawizuj stylistycznie do XIX-wiecznego malarstwa, Crewdson przedstawi postaci ludzkie pord lenej gstwiny, w tym rwnie na szlaku, od ktrego seria wzia swoj nazw. Zdjcia zrealizowane we wntrzach ukazuj niejasne sytuacje i stanowi studium napi pomidzy sztuk a yciem, wizi a separacj, bliskoci a izolacj. Cykl skada si z 31 cyfrowych odbitek pigmentowych o wymiarach 114 146 cm. W „Cathedral of the Pines” motywy psychologiczne, charakterystyczne dla twrczoci artysty, przemieniaj si w intymne alegorie.

David Lynch, „When he went home the house was different”, 2013, © David Lynch, fot. mat. pras. Camerimage

 

[zwi]

W styczniowym „Arteonie” wspominamy rok 2017 - najpikniejsz wystaw, najgupsze wydarzenie, pozytywn tendencj, niepokojce zjawiska i miejsce, ktre zaistniao. Twrczo Modiglianiego w kontekcie londyskiej wystawy w Tate Modern omawia Wodzimierz Wrzesiski. Berlisk realizacj Jamesa Turrella prezentuje Wojciech Delikta. Karolina Staszak przedstawia malarstwo Andrzeja Biernackiego, a Marcin Krajewski rekomenduje obrazy Rafaa Borcza. 
Ponadto: wystaw „Wyzwanie moderny. Wiede i Zagrzeb okoo 1900” w wiedeskim Belvedere recenzuje Grayna Krzechowicz. Anna Bartosiewicz przyblia pokaz „In the stream of time” odbywajcy si w BWA w Bydgoszczy. W rubryce „Rynek sztuki” Dorota aglewska omawia tajniki aukcji. Zbigniew Jan Makowski dzieli si refleksjami po filmie „The Square” Rubena stlunda, a konferencj dotyczc problemw wczesnej polskiej awangardy przypomina Agnieszka Salamon-Radecka.
W najnowszym numerze jak zawsze: felieton Andrzeja Biernackiego, aktualia i inne stae rubryki.

Czytelnicy ARTeonu
to z reguy osoby mode, mieszkajce w miastach powyej 100 tysicy mieszkacw, legitymujce si wyksztaceniem wyszym lub jeszcze studiujce, o dochodach zblionych do redniej krajowej. W oglnej liczbie czytelnikw magazynu dominujc grup s panie

Wydawcy ARTeonu
i jego zespoowi redakcyjnemu bardzo zaley na szeroko rozumianej promocji sztuki wspczesnej, ktra w Polsce jest nadal mao znana, i o ktrej mwi si zbyt rzadko. Podejmujc to trudne wyzwanie liczymy na wspprac z instytucjami, ktre buduj swj presti take poprzez sponsorowanie przedsiwzi promujcych sztuk. Nasze zaproszenie do skorzystania ze stron reklamowych w "ARTeonie" kierujemy rwnie do wacicieli i kierownikw galerii, muzew, salonw sztuki, domw aukcyjnych, a take do producentw i dystrybutorw materiaw sucych artystom do realizacji ich pomysw.

Wysoka jako merytoryczna
i edytorska miesicznika, odpowiednia sie dystrybucji, stale rosnca liczba prenumeratorw, niezmienne terminy wydawnicze to - obok faktu, i "ARTeon" jest jednym z nielicznych pism o sztuce na rynku polskim - gwarancja skutecznoci publikowanych na amach magazynu o sztuce "ARTeon" reklam.

Jakub Biernacki jakub.b@kruszona.pl

Piotr Czajka piotr.c@kruszona.pl

Biuro reklamy:
tel. 061 869 91 77
e-mail: reklama@arteon.pl
ul. Grunwaldzka 104, 60-307 Pozna

dyrektor ds. marketingu i reklamy
Gabriela Turkowska
marketing@kruszona.pl