strona gwna > reklama
wybierz miasto:
B G J K L N O P S T U W Z KONKURSY

Toru
Muzeum Etnograficzne
"Macierzystwo od pocztku i bez koca. Antropologiczna opowie"
30.11.2018 - 26.05.2019
Patronat „Arteonu”

Toruska wystawa w wieloaspektowy sposb podejmuje zagadnienie rodzicielstwa. Prezentowany zbir sztuki ludowej i nieprofesjonalnej ze zbiorw Muzeum Etnograficznego w Toruniu oraz sztuki wspczesnej z uznanych kolekcji muzealnych i prywatnych wraz z takimi obiektami i nonikami, jak fotografia, film, rejestracje teatralne, blogi internetowe, poradniki dla matek, wywiady, pamitki prywatne, ma na celu ukazanie kulturowych zmian zachodzcych w ujciu tego tematu i przedstawienie go w szerokim kontekcie spoecznym. Nadrzdn form i nonikami prezentacji tematu s obiekty z krgu sztuki ludowej i nieprofesjonalnej, tak chtnie eksponujce wzory ikonografii chrzecijaskiej (Hodegetria, Eleusa, wizerunki witej Rodziny). Zostay one zestawione z pracami profesjonalnych twrcw, reprezentowanych m.in. przez takich artystw, jak Iwona Demko, Zbigniew Dubak, Katarzyna Grna, Wlastimil Hofman, Katarzyna Hoda, Zofia Kulik, Zofia Rydet, Alina Szapocznikow. Ekspozycja bdzie miejscem dyskursu na temat ideau matki, archetypw Ewy i Maryi (w tym fenomenu kultu maryjnego w Polsce), a take przemian rl spoecznych warunkowanych pci oraz biologicznego aspektu macierzystwa wraz z ukazaniem codziennoci matek. Wystawa zostanie uoona w sekwencjach: „Pramatka”, „Ewa”, „Boskie macierzystwo Marii”, „Macierzystwo – pikno ideau”, „Ciao”, „Podno”, „Strata”, „Codzienna Matka”.                                  

Wadysaw Skoczylas, „Matka Boska karmica”, akwarela, ze zbiorw MET

[zwi]

W grudniowym „Arteonie” Agnieszka Salamon-Radecka recenzuje warszawskie wystawy niepodlegociowe: „Znaki wolnoci. O trwaniu polskiej tosamoci narodowej” w Zamku Krlewskim, „Krzyczc: Polska! Niepodlega 1918” w Muzeum Narodowym oraz „Niepodlege. Kobiety a dyskurs narodowy” w MSN. Wojciech Delikta pisze o berliskiej prezentacji dzie koreaskiej artystki Lee Bul w Gropius Bau, a Jdrzej Krystek przyblia histori realizacji i ide pomnika Wdzicznoci, wzniesionego przez poznaniakw jako wotum za odzyskanie przez Polsk niepodlegoci, zniszczonego zaraz po wybuchu II wojny wiatowej. Kajetan Giziski z kolei omawia 10. Triennale Grafiki Polskiej w Katowicach, a bydgosk wystaw „Wielo w jednoci. Offset, serigrafia, techniki cyfrowe i dziaania intermedialne w grafice polskiej” recenzuje Karolina Gre.
W najnowszym "Arteonie" take: Diana Stelowska omawia obecno odrodzonej Polski na tzw. wystawach wiatowych, odbywajcych si w dwudziestoleciu midzywojennym, a Sebastian Kochaniec przypomina koncepcj estetyki lwowianina Stanisawa Machniewicza. Ponadto w ramach rubryki „Duchowo w sztuce” Tomasz Bika usiuje zdefiniowa rnic pomidzy ikon a idolem. Micha Haake natomiast przyglda si motywom boonarodzeniowym w Katedrze Pnocnej w Pekinie. W grudniowym „Arteonie” ponadto aktualia i inne stae rubryki.


Okadka: Jacek Malczewski, „Hamlet polski”, 1903, olej, ptno, 100 x 148 cm, fot. Piotr Ligier, © Muzeum Narodowe w Warszawie

Czytelnicy ARTeonu
to z reguy osoby mode, mieszkajce w miastach powyej 100 tysicy mieszkacw, legitymujce si wyksztaceniem wyszym lub jeszcze studiujce, o dochodach zblionych do redniej krajowej. W oglnej liczbie czytelnikw magazynu dominujc grup s panie

Wydawcy ARTeonu
i jego zespoowi redakcyjnemu bardzo zaley na szeroko rozumianej promocji sztuki wspczesnej, ktra w Polsce jest nadal mao znana, i o ktrej mwi si zbyt rzadko. Podejmujc to trudne wyzwanie liczymy na wspprac z instytucjami, ktre buduj swj presti take poprzez sponsorowanie przedsiwzi promujcych sztuk. Nasze zaproszenie do skorzystania ze stron reklamowych w "ARTeonie" kierujemy rwnie do wacicieli i kierownikw galerii, muzew, salonw sztuki, domw aukcyjnych, a take do producentw i dystrybutorw materiaw sucych artystom do realizacji ich pomysw.

Wysoka jako merytoryczna
i edytorska miesicznika, odpowiednia sie dystrybucji, stale rosnca liczba prenumeratorw, niezmienne terminy wydawnicze to - obok faktu, i "ARTeon" jest jednym z nielicznych pism o sztuce na rynku polskim - gwarancja skutecznoci publikowanych na amach magazynu o sztuce "ARTeon" reklam.

Jakub Biernacki jakub.b@kruszona.pl

Biuro reklamy:
tel. 061 869 91 77
e-mail: reklama@arteon.pl
ul. Grunwaldzka 104, 60-307 Pozna

dyrektor ds. marketingu i reklamy
Gabriela Turkowska
marketing@kruszona.pl