strona gwna > reklama
wybierz miasto:
B C D G K L O P R S T W Z

Pozna
Centrum Kultury Zamek
"Frida Kahlo i Diego Rivera. Polski kontekst"
28.09.2017 - 27.01.2018

Wystawa FRIDA KAHLO i DIEGO RIVERA. POLSKI KONTEKST, ktrej organizatorem jest Centrum Kultury ZAMEK w Poznaniu, to pierwsza i jedyna w swoim rodzaju prezentacja sztuki wybitnych meksykaskich malarzy w Polsce. W Poznaniu bdzie mona zobaczy m.in. ikoniczne prace Kahlo: „Autoportret z naszyjnikiem”, „Portret Diego Rivery” i „Autoportret MCMXLI". Tytuowy polski kontekst tworz z jednej strony bardzo bliskie relacje Fridy Kahlo i Diego Rivery z autorkami o polskim pochodzeniu (fotografk Bernice Kolko i malark Fanny Rabel), z drugiej – obecno obrazw Kahlo i Rivery oraz grafik Fanny Rabel na Wystawie Sztuki Meksykaskiej w 1955 roku w Polsce. Na wystawie zostanie zaprezentowanych 28 prac Fridy Kahlo, 10 prac Diego Rivery oraz 11 prac innych artystw, midzy innymi Nickolasa Muraya z kolekcji Jacquesa i Natashy Gelmanw z Meksyku. Zobaczymy take okoo 60 prac uczennicy Fridy, Fanny Rabel, okoo 80 fotografii Bernice Kolko, a take 14 prac z Muzeum Narodowego w Warszawie, okoo 20 innych dokumentw: recenzji, plakaty, katalogi z wystawy z 1955 roku oraz innych wystaw Sztuki Meksykaskiej w Polsce i 40 prac artystw z grupy meXylo. Na Wystawie Sztuki Meksykaskiej w Polsce w 1955 roku po raz ostatni by widziany najwikszy obraz Fridy Kahlo – „Zraniony st” (121x244 cm), ktry artystka podarowaa Zwizkowi Radzieckiemu dziesi lat wczeniej. Nie wiadomo, czy po wystawie trafi z powrotem do Rosji. Warszawski katalog to ostatni lad po tym dziele Fridy. Jedna z sal Centrum Kultury ZAMEK w Poznaniu bdzie przypominaa o Wystawie Sztuki Meksykaskiej z 1955 roku oraz histori zaginionego obrazu. Dr Helga Prignitz-Poda ‒ kuratorka wystawy, autorka tekstu do katalogu, kolekcjonerka, historyk sztuki. Ukoczya Freie Universitat w Berlinie. Zajmuje si gwnie sztuk latynoamerykask. W 1978 roku przeoya z j. hiszpaskiego na niemiecki pierwsz biografi Fridy Kahlo. Kuratorka wielu wystaw Fridy Kahlo w Europie, m.in „Frida Kahlo Retrospektive” (Berlin, Wiede 2006-2010), „Frida Kahlo and Diego Rivera from the Gelman Collection”(Istanbu, Dublin 2011), „Frida Kahlo” (Rzym, Genua 2014). Autorka wielu ksiek, katalogw o Fridzie Kahlo i Diego Riverze oraz publikacji, dotyczcych sztuki meksykaskiej, m.in. „Taller de Grafica Popular” (2002). Wystawa zostanie wzbogacona o program towarzyszcy stworzony dziki wsparciu Fundacji Veolia. W jego ramach znajdzie si szereg dziaa edukacyjnych, pokazy filmw oraz wydarzenia kontekstowe. Mona zamawia lekcje muzealne dla uczniw na kadym poziomie edukacji, a od padziernika zapraszamy na warsztaty plastyczne, muzyczne i spoeczne oraz oprowadzanie po wystawie (rwnie w jzyku angielskim).

[zwi]

W styczniowym „Arteonie” wspominamy rok 2017 - najpikniejsz wystaw, najgupsze wydarzenie, pozytywn tendencj, niepokojce zjawiska i miejsce, ktre zaistniao. Twrczo Modiglianiego w kontekcie londyskiej wystawy w Tate Modern omawia Wodzimierz Wrzesiski. Berlisk realizacj Jamesa Turrella prezentuje Wojciech Delikta. Karolina Staszak przedstawia malarstwo Andrzeja Biernackiego, a Marcin Krajewski rekomenduje obrazy Rafaa Borcza. 
Ponadto: wystaw „Wyzwanie moderny. Wiede i Zagrzeb okoo 1900” w wiedeskim Belvedere recenzuje Grayna Krzechowicz. Anna Bartosiewicz przyblia pokaz „In the stream of time” odbywajcy si w BWA w Bydgoszczy. W rubryce „Rynek sztuki” Dorota aglewska omawia tajniki aukcji. Zbigniew Jan Makowski dzieli si refleksjami po filmie „The Square” Rubena stlunda, a konferencj dotyczc problemw wczesnej polskiej awangardy przypomina Agnieszka Salamon-Radecka.
W najnowszym numerze jak zawsze: felieton Andrzeja Biernackiego, aktualia i inne stae rubryki.

Czytelnicy ARTeonu
to z reguy osoby mode, mieszkajce w miastach powyej 100 tysicy mieszkacw, legitymujce si wyksztaceniem wyszym lub jeszcze studiujce, o dochodach zblionych do redniej krajowej. W oglnej liczbie czytelnikw magazynu dominujc grup s panie

Wydawcy ARTeonu
i jego zespoowi redakcyjnemu bardzo zaley na szeroko rozumianej promocji sztuki wspczesnej, ktra w Polsce jest nadal mao znana, i o ktrej mwi si zbyt rzadko. Podejmujc to trudne wyzwanie liczymy na wspprac z instytucjami, ktre buduj swj presti take poprzez sponsorowanie przedsiwzi promujcych sztuk. Nasze zaproszenie do skorzystania ze stron reklamowych w "ARTeonie" kierujemy rwnie do wacicieli i kierownikw galerii, muzew, salonw sztuki, domw aukcyjnych, a take do producentw i dystrybutorw materiaw sucych artystom do realizacji ich pomysw.

Wysoka jako merytoryczna
i edytorska miesicznika, odpowiednia sie dystrybucji, stale rosnca liczba prenumeratorw, niezmienne terminy wydawnicze to - obok faktu, i "ARTeon" jest jednym z nielicznych pism o sztuce na rynku polskim - gwarancja skutecznoci publikowanych na amach magazynu o sztuce "ARTeon" reklam.

Jakub Biernacki jakub.b@kruszona.pl

Piotr Czajka piotr.c@kruszona.pl

Biuro reklamy:
tel. 061 869 91 77
e-mail: reklama@arteon.pl
ul. Grunwaldzka 104, 60-307 Pozna

dyrektor ds. marketingu i reklamy
Gabriela Turkowska
marketing@kruszona.pl