strona gwna > reklama
wybierz miasto:
B C D G K L N O P R S T W Z KONKURSY

Pozna
Muzeum Narodowe
"Narracje. Bohdan Cielak"
17.02.2019 - 31.03.2019
Patronat „Arteonu”

Tworzenie scenografii jest procesem rozwijajcym si od koncepcji rodzcej si w gowie twrcy, szkicu, rysunku, makiety oraz czsto take wspkreacji z reyserem, choreografem, po efekt caociowy, przedstawiony widzowi w teatrze jako spjne dzieo oywione przez aktora. Wystawa w Muzeum Narodowym w Poznaniu ukazuje scenografie Bohdana Cielaka przez pryzmat jego procesu twrczego. Wielo szkicw i rysunkw ukazuje artyst jako scenografa otwartego na eksperymenty z przestrzeni, tworzcego oryginalne i nietypowe rozwizania sceniczne. Swoich projektw twrca nie postrzega jako ostatecznych, lecz traktuje je jako inspirujce, przeksztacajce si formy. Kreuje scenografie o nowatorskich i zaskakujcych perspektywach. Rysunki wychodzce spod owka artysty staj si niejednokrotnie bytami samodzielnymi, zrodzonymi z inspiracji tematem.
Artysta swoje prace realizowa na deskach najlepszych polskich scen, m.in. Teatru Polskiego w Poznaniu, Teatru Wspczesnego w Szczecinie, Teatru Studio w Warszawie, Orodka Jerzego Grotowskiego we Wrocawiu, Polskiego Teatru Taca w Poznaniu, Teatru im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy i Polskiego Teatru Taca w Poznaniu. W cigu blisko pitnastoletniej wsppracy z Ew Wycichowsk powstay scenografie do spektakli „Walk@ karnawau z postem”, „Przypadki Pana von K”, „Carpe diem”, „Wiosna – Effatha”, „Pulcinella” czy „Lament. Pamici Tadeusza Rewicza”. Z Lechem Raczakiem wsprealizowa spektakle „Orbis Tertius”, „Edmond” Davida Mameta, „Zona” wedug scenariusza Andrieja Tarkowskiego, „Plac Wolnoci” wedug Antonia Tabucchiego, „Gra na zwok” wedug powieci Janusza Andermana, „Dziady” Adama Mickiewicza, „Czas terroru” wedug „Ry” Stefana eromskiego, „ycie jest snem” Pedra Calderona de la Barki, „Makbet” Williama Szekspira. 

Bohdan Cielak, „Symetria – Asymetria”, 2013, mat. pras. MNP

[zwi]

W lutowym „Arteonie” wystaw „Wielka Wojna”, odbywajc si w Muzeum Sztuki w odzi, recenzuje Agnieszka Salamon-Radecka. Jerzy Fober z kolei prezentuje sylwetk i rzebiarsk twrczo Stanisawa Kulona. Prezentacj „Trzy pocztki – 1918, 1945, 1989” we wrocawskim Muzeum Architektury omawia Karolina Majkowska. W stulecie Bauhausu seri przybliajc szko Waltera Gropiusa i fenomen tego ruchu inauguruje Wojciech Delikta. Aleksandra Sikorska komentuje premier filmu dokumentalnego „Walka: ycie i zaginiona twrczo Stanisawa Szukalskiego”.
Ponadto w najnowszym „Arteonie” w rubryce „Zaprojektowane” rodowisko wrocawskich artystw sztuk uytkowych omawia Julia Baszczyska. W „Archiwum” o wystawie „Advancing American Art” z 1947 roku pisze Diana Stelowska. Z kolei w dziale „Sztuka modych” Marcin Krajewski przedstawia graficzk Ewelin Koakowsk, a Aleksandra Kargul – Magdalen Obsadn. W lutowym „Arteonie” take inne recenzje i artykuy oraz aktualia i stae rubryki.

Okadka: Stanisaw Ignacy Witkiewicz, „Walka (Rbanie lasu)”, 1921-1922, farby olejne, ptno, Muzeum Sztuki w odzi

 

Czytelnicy ARTeonu
to z reguy osoby mode, mieszkajce w miastach powyej 100 tysicy mieszkacw, legitymujce si wyksztaceniem wyszym lub jeszcze studiujce, o dochodach zblionych do redniej krajowej. W oglnej liczbie czytelnikw magazynu dominujc grup s panie

Wydawcy ARTeonu
i jego zespoowi redakcyjnemu bardzo zaley na szeroko rozumianej promocji sztuki wspczesnej, ktra w Polsce jest nadal mao znana, i o ktrej mwi si zbyt rzadko. Podejmujc to trudne wyzwanie liczymy na wspprac z instytucjami, ktre buduj swj presti take poprzez sponsorowanie przedsiwzi promujcych sztuk. Nasze zaproszenie do skorzystania ze stron reklamowych w "ARTeonie" kierujemy rwnie do wacicieli i kierownikw galerii, muzew, salonw sztuki, domw aukcyjnych, a take do producentw i dystrybutorw materiaw sucych artystom do realizacji ich pomysw.

Wysoka jako merytoryczna
i edytorska miesicznika, odpowiednia sie dystrybucji, stale rosnca liczba prenumeratorw, niezmienne terminy wydawnicze to - obok faktu, i "ARTeon" jest jednym z nielicznych pism o sztuce na rynku polskim - gwarancja skutecznoci publikowanych na amach magazynu o sztuce "ARTeon" reklam.

Jakub Biernacki jakub.b@kruszona.pl

Biuro reklamy:
tel. 061 869 91 77
e-mail: reklama@arteon.pl
ul. Grunwaldzka 104, 60-307 Pozna

dyrektor ds. marketingu i reklamy
Gabriela Turkowska
marketing@kruszona.pl