strona gwna > reklama
wybierz miasto:
B C G K L N O P R S T W Z KONKURSY

Gdask
Centrum Sztuki Wspczesnej ania 1
"Imbalance"
22.09.2017 - 19.11.2017

Wystawa „Imbalance” kwestionuje nasze wyobraenie Natury, wykazujc, e dobrostan czowieka we wszystkich aspektach zaley – porednio lub bezporednio – od stopnia, w jakim uprzedmiotawia on otaczajce go rodowisko. „Imbalance” skania do refleksji nad moliwoci wytyczenia przez sztuk odwrotnego kierunku – ku upodmiotowieniu przyrody. Twrcy, ktrych prace zostan zaprezentowane na wystawie, korzystaj z rozmaitych mediw i strategii, by wczy si w proces rewidowania koncepcji Natury i naszych z ni powiza. Ich propozycj jest sztuka, ktra chce wspgra z zaoeniami ekologii politycznej, przyczyniajc si zarwno do zmiany naszego rozumienia Natury, jak i sztuki zaangaowanej w ochron rodowiska. W ramach „Imbalance” ponad 20 artystw siga po pene spektrum dyscyplin – od fotografii i wideo przez obrazy, rzeby po instalacje – by uwidoczni skutki reimu kapitalistycznego. Zdjcia Xaviera Ribasa akcentuj niekontrolowany sposb zaludniania, podobnie jak kadry Sergia Belinchna, skupione na rozpasanej urbanizacji oraz ladach obecnoci czowieka pozostawianych przez cikie maszyny budowlane. Praca Juna Ngunyena-Hatsushuby upamitnia miasteczko Minamata, ktre w latach 50. zostao powanie zanieczyszczone rtci z odpadw korporacji Chisso, co pocigno za sob tysice ofiar. Allan Sekula przypomina o tankowcu Prestige, ktrego katastrofa skazia rop wybrzee hiszpaskiej Galicji. Na paliwie koncentruje si rwnie Maximo Gonzlez, ktry w zwizku z coraz bliszym wyczerpaniem zasobw „czarnego zota” proponuje ponowne wykorzystanie baryek – jako doniczek na kwiaty. Chus Garca-Fraile tworzy pomniki mietnikw – wiadkw i wiadectw spoeczestwa konsumpcyjnego, ktrego przesyt nawietlaj take zdjcia Andreasa Gursky’ego. Koncepcyjnym centrum wystawy jest instalacja Antoniego Muntadasy w ksztacie ogromnego stou, przy ktrym korporacje decyduj o dystrybucji publicznych przestrzeni i rodkw. Z kolei bohaterami prac Zwelethu Mthethwy, Marjetiki Potrc oraz grupy Superflex s kraje globalnego Poudnia. Ekocyd – masowe wyniszczanie rodowiska naturalnego (analogicznie do ang. genocide, ludobjstwo) – stawia nas przed koniecznoci ujawnienia nierwnowagi wewntrz wspczesnego ukadu si na wiecie. Artyci biorcy udzia w „Imbalance” prbuj sprosta temu zadaniu, proponujc wizj sztuki zaangaowanej w ochron rodowiska – ekoestetyk.
Artyci: Xavier Ribas | Manuel Vzquez | Sergio Belinchn | Oligatega Numeric | La Coderch | Julius Von Bismark | Perejaume | Philip Frhlich | Jun Ngunyen-Hatsushiba | Allan Sekula | Joan Fontcuberta | Mximo Gonzlez | John Gerrard | Jennifer Steinkamp | Antoni Muntadas | Superflex | Federico Guzmn | Marjetica Potr | Andreas Gursky | Anri Sala | Lara Almarcegui | Chus Garca Fraile

[zwi]

W padziernikowym „Arteonie” Michal Haake przyglda si dwm wizjom Polski, prezentowanym w Muzeum Narodowym w Krakowie na pokazie „#dziedzictwo” oraz na wystawie staej w Pawilonie Czapskiego. Z kolei Andrzej Biernacki komentuje wynik tegorocznej edycji Spojrze i wystaw pokonkursow w Zachcie, Karolina Staszak komentuje wystaw „Zwyke rzeczy” w Czytelni Sztuki w Gliwicach i towarzyszc jej dyskusj „Zwyke rzeczy, dobre rzeczy?” z udziaem filozofw, etykw, historykw sztuki i dziennikarzy. W najnowszym „Arteonie” w ramach „Czytania sztuki” Piotr Bernatowicz interpretuje „Sztuk konsumpcyjn” Natalii LL.Aleksandra Sikorska recenzuje prezentacj „By kobiet” w Paacu Schoena w Sosnowcu. Twrczo Ferdinanda Hodlera przy okazji wystawy w Leopold Museum w Wiedniu przyblia Aleksandra Kargul. Kontynuujc seri zwizan ze stuleciem awangardy w Polsce, tym razem Agnieszka Salamon-Radecka w kontekcie wystawy „Formici” w Paacu Prezydenckim omawia ten ruch w polskiej sztuce. W najnowszym „Arteonie” rwnie Andrzej Szarek rekomenduje twrczo rzebiarza Grzegorza Gwiazdy, a Wojciech Delikta recenzuje film Pierre’a Bismutha, ktry poszukuje tajemniczego dziea Eda Ruschy na pustyni Mojave. W serii dotyczcej rynku sztuki Dorota aglewska odpowiada na pytanie, gdzie szuka dziea. W „Arteonie” ponadto inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Leszek Sobocki, „Polak”, 1979, olej, pil, 90 x 90 cm, fot. Muzeum Narodowe w Krakowie, obraz eksponowany w ramach wystawy „#dziedzictwo” w MNK

Czytelnicy ARTeonu
to z reguy osoby mode, mieszkajce w miastach powyej 100 tysicy mieszkacw, legitymujce si wyksztaceniem wyszym lub jeszcze studiujce, o dochodach zblionych do redniej krajowej. W oglnej liczbie czytelnikw magazynu dominujc grup s panie

Wydawcy ARTeonu
i jego zespoowi redakcyjnemu bardzo zaley na szeroko rozumianej promocji sztuki wspczesnej, ktra w Polsce jest nadal mao znana, i o ktrej mwi si zbyt rzadko. Podejmujc to trudne wyzwanie liczymy na wspprac z instytucjami, ktre buduj swj presti take poprzez sponsorowanie przedsiwzi promujcych sztuk. Nasze zaproszenie do skorzystania ze stron reklamowych w "ARTeonie" kierujemy rwnie do wacicieli i kierownikw galerii, muzew, salonw sztuki, domw aukcyjnych, a take do producentw i dystrybutorw materiaw sucych artystom do realizacji ich pomysw.

Wysoka jako merytoryczna
i edytorska miesicznika, odpowiednia sie dystrybucji, stale rosnca liczba prenumeratorw, niezmienne terminy wydawnicze to - obok faktu, i "ARTeon" jest jednym z nielicznych pism o sztuce na rynku polskim - gwarancja skutecznoci publikowanych na amach magazynu o sztuce "ARTeon" reklam.

Jakub Biernacki jakub.b@kruszona.pl

Piotr Czajka piotr.c@kruszona.pl

Biuro reklamy:
tel. 061 869 91 77
e-mail: reklama@arteon.pl
ul. Grunwaldzka 104, 60-307 Pozna

dyrektor ds. marketingu i reklamy
Gabriela Turkowska
marketing@kruszona.pl