strona gwna > reklama
wybierz miasto:
B C G J K L N O P S T U W KONKURSY

d
Miejska Galeria Sztuki w odzi, Galeria Re:Medium
"Wspobecno. Artyci awangardowi w krgu Wadysawa Strzemiskiego:Antoni Starczewski (1924-2000)
03.08.2017 - 26.08.2017
Patronat „Arteonu”

W prezentowanym od sierpnia do grudnia 2017 cyklu 4 ekspozycji indywidualnych staramy si budowa wiadomo, jak w twrczoci Antoniego Starczewskiego, Karola Hillera, Stefana Wegnera i Stefana Krygiera dokonania w zakresie tzw. „sztuki czystej” przenikay si i czyy z dziaalnoci w zakresie sztuki uytkowej. Dobrym przykadem takiej postawy jest Antoni Starczewski, ucze Wadysawa Strzemiskiego, ktry na gruncie teorii unizmu zbudowa swoj wasn koncepcj sztuki. Starczewski by artyst wszechstronnie utalentowanym, we wszystkich dyscyplinach, jakimi si fascynowa, osiga sukcesy artystyczne, zdobywajc nagrody na wystawach konkursowych ceramiki artystycznej, tkaniny artystycznej, rzeby, grafiki w Polsce i zagranic. Wykorzystywa rne formy przekazu, posugiwa si splotem tkackim, pismem, formami ceramicznymi, a take dwikiem. W 1963 roku zdecydowa si na operowanie elementami o ustalonym module, pocztkowo by to alfabet elementw rzebiarskich. W 1965 roku ide dokadania elementw przenis na inne dziedziny aktywnoci, rozwijajc swoje zainteresowania w poszukiwaniu wasnego alfabetu, moduu, w ktrym stosowa punkty, przecinki, litery, powtarzajcy si ksztat listka dbowego, motywy owocw i jarzyn.  Do jego najwaniejszych realizacji w przestrzeniach publicznych naley monumentalna paskorzeba Ukad na dwie rce, skadajca si ze 160 elementw fajansowych o wymiarze 320 x 240 cm, umieszczona w roku 1960 w holu Biblioteki Uniwersytetu dzkiego. Ponadto dwie ciany ceramiczne w foyer Teatru im. Stefana Jaracza z lat 1967-70, a take paskorzeba w holu kpieliska „Fala” w Parku na Zdrowiu z 1976 roku. Kada z tych kompozycji bya montowana z udziaem autora, ktry zabiega o jak najlepsze wydobycie jej formy i rytmu przez optymalne owietlenie. Wystawa Antoniego Starczewskiego w Galerii Re:Medium ma charakter kameralny i skada si z reliefu, trzech rysunkw i kompozycji graficznych z kolekcji Miejskiej Galerii Sztuki w odzi. Wszystkie obiekty s wiadectwem rozpoznawalnego stylu kompozycji Starczewskiego, gdzie powtarzalno moduu litery, znaku, licia w linearnych ukadach tworzy rysunek czy grafik, pulsujc rytmem i kontemplacyjnym ukadem elementw. (Elbieta Fuchs, fragmenty tekstu do katalogu wystawy Antoniego Starczewskiego)

[zwi]

W sierpniowym „Arteonie” wystaw „Co z t abstrakcj?” w Fundacji Stefana Gierowskiego recenzuje Karolina Staszak, a ekspozycji „Midzy Montmartre’em, a Montparnasse’em” w katowickim Muzeum lskim przyglda si Aleksandra Sikorska. Z kolei now rubryk dotyczc rynku sztuki inauguruje Dorota aglewska, Andrzej Biernacki przypomina twrczo Barbary Jonscher, a Wojciech Delikta – Marisy Merz, pierwszej damy arte povery..
W sierpniowym „Arteonie” take: Dorota aglewska w „Czytaniu sztuki” przyglda si odwrociu jednego z obrazw Wadysawa lewiskiego, wspczesny interior design lokali gastronomicznych omawia Aleksandra Kargul, a twrczo Jan Ankiersztajna rekomenduje Aleksandra Sikorska. Wystaw „Dama w lustrze. Strategie artystyczne kobiet w latach 70. XX w.” w poznaskiej Galerii Piekary komentuje Krystyna Raska-Gorgolewska.
W najnowszym „Arteonie” ponadto inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tamara Berdowska, „Wir”, 2017, olej, ptno, 150 x 130 cm, materiay prasowe Fundacji Stefana Gierowskiego

Czytelnicy ARTeonu
to z reguy osoby mode, mieszkajce w miastach powyej 100 tysicy mieszkacw, legitymujce si wyksztaceniem wyszym lub jeszcze studiujce, o dochodach zblionych do redniej krajowej. W oglnej liczbie czytelnikw magazynu dominujc grup s panie

Wydawcy ARTeonu
i jego zespoowi redakcyjnemu bardzo zaley na szeroko rozumianej promocji sztuki wspczesnej, ktra w Polsce jest nadal mao znana, i o ktrej mwi si zbyt rzadko. Podejmujc to trudne wyzwanie liczymy na wspprac z instytucjami, ktre buduj swj presti take poprzez sponsorowanie przedsiwzi promujcych sztuk. Nasze zaproszenie do skorzystania ze stron reklamowych w "ARTeonie" kierujemy rwnie do wacicieli i kierownikw galerii, muzew, salonw sztuki, domw aukcyjnych, a take do producentw i dystrybutorw materiaw sucych artystom do realizacji ich pomysw.

Wysoka jako merytoryczna
i edytorska miesicznika, odpowiednia sie dystrybucji, stale rosnca liczba prenumeratorw, niezmienne terminy wydawnicze to - obok faktu, i "ARTeon" jest jednym z nielicznych pism o sztuce na rynku polskim - gwarancja skutecznoci publikowanych na amach magazynu o sztuce "ARTeon" reklam.

Jakub Biernacki jakub.b@kruszona.pl

Piotr Czajka piotr.c@kruszona.pl

Biuro reklamy:
tel. 061 869 91 77
e-mail: reklama@arteon.pl
ul. Grunwaldzka 104, 60-307 Pozna

dyrektor ds. marketingu i reklamy
Gabriela Turkowska
marketing@kruszona.pl