strona gwna > redakcja
wybierz miasto:
B G K N P R S T W Z KONKURSY

Toru
CSW Znaki Czasu
Karolina Komasa, "Mapy. Jedyne, co jest pewne, to niepewno"
30.03.2018 - 06.05.2018

"Prace Karoliny Komasy prezentowane na wystawie MAPY. Jedyne, co jest pewne, to niepewno stanowi jej refleksj nad drog, jak stanowi ycie afektowane poprzez rzeczy i zjawiska, ktre na niej spotykamy. Determinuj one kierunki, jakie na tej drodze obieramy i oddziauj na sposb recepcji otoczenia. Komasa od lat konsekwentnie bazuje na interakcji z odbiorc. Po pierwsze zostawia nam decyzj wejcia w t interakcj, po drugie, jeli ona zajdzie, cig zdarze bdzie oddziaywa na fizyczn stron zachowa, ale te wywoa zesp wrae psychicznych – brak rwnowagi, pewn doz poczucia zagroenia czy dyskomfort poczucia przestrzeni. Autorka operuje obiektami w przestrzeni, anektujc j do gry i czynic j penoprawnym elementem swoich prac. Uywa prostych rodkw rzebiarskich, mniej lub bardziej surowych form wzbogaconych ruchem (rzeczywistym i tym pozornym), ciepem, wiatrem i dwikiem. Autorka zakada udzia wielu zmysw w procesie dowiadczania prac jako historii unikalnej i zakadajcej wolno co do zakresu udziau w niej, a co za tym idzie, rnego poziomu refleksji"                                                                                                                                                                                                                      Wojciech Hora – kurator wystawy

[zwi]

W kwietniowym „Arteonie”: nad kondycj wspczesnej rzeby zastanawia si Karolina Staszak. O sztuce w przestrzeni publicznej, m.in. o monumencie Jeffa Koonsa, ktry – wedug artysty – upamitnia ofiary zamachw terrorystycznych w Paryu oraz o kontrowersjach wok tej pracy pisze Wojciech Delikta. Projekt upamitniajcy ofiary katastrofy smoleskiej, przygotowany przez Jerzego Kalin, omawia Piotr Bernatowicz. W najnowszym „Arteonie take: wystaw „Paderewski” w Muzeum Narodowym w Warszawie recenzuje Zofia Jabonowska-Ratajska, a prezentacj Ediego Hili w warszawskim MSN omawia Andrzej Biernacki. W kwietniowym „Arteonie” rwnie: Zbigniew Makowski recenzuje wystaw „Bestiarium”, odbywajc si w Gdaskiej Galerii Gntera Grassa, Dorota aglewska kontynuuje cykl artykuw o rynku sztuki, Tomasz Bika rekomenduje twrczo Stanisawa Wjcickiego, a Marcin Krajewski przyglda si twrczoci Tomasza Daca. Z kolei Aleksandra Sikorska pisze o rocznicowej wystawie w Muzeum Kolumby w Kolonii. W najnowszym „Arteonie” ponadto, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, aktualia i inne stae rubryki.

Okadka: Grzegorz Gwiazda, „Stojcy inaczej”, ywica akrylowa, 150 cm, , dziki uprzejmoci artysty

Redakcja
Kontakt
Adres redakcji
ul. Grunwaldzka 104
60-307 Pozna
e-mail: arteon@kruszona.pl
tel. 061 8699177

redaktor naczelna

Karolina Staszak
arteon@kruszona.pl

dyrektor artystyczny

Zofia Komorowska
zosia.k@kruszona.pl

sekretarz wydawnictwa

Anna Cebulska
anna.c@kruszona.pl

Redakcja

Wojciech Delikta

Aleksandra Kargul

Paula Milczarczyk

Justyna arczyska

Wsppraca

Andrzej Biernacki

Sabina Czajkowska (Londyn)

Adam Dbrowski (Londyn)

Georgi Gruew

Micha Haake

Zofia Jabonowska-Ratajska

Aleksandra Kargul

Piotr Kosiewski

Sawomir Marzec

Krystyna Raska-Gorgolewska

Wydawca

Dom Wydawniczy "Kruszona" Sp. z o.o.,
ul. Grunwaldzka 104,
60-307 Pozna
poczta@kruszona.pl
www.kruszona.pl