strona gwna > prenumerata
wybierz miasto:
B C G J K L N O P S T W Z

Pozna
Centrum Kultury Zamek
"Frida Kahlo i Diego Rivera. Polski kontekst"
28.09.2017 - 27.01.2018

Wystawa FRIDA KAHLO i DIEGO RIVERA. POLSKI KONTEKST, ktrej organizatorem jest Centrum Kultury ZAMEK w Poznaniu, to pierwsza i jedyna w swoim rodzaju prezentacja sztuki wybitnych meksykaskich malarzy w Polsce. W Poznaniu bdzie mona zobaczy m.in. ikoniczne prace Kahlo: „Autoportret z naszyjnikiem”, „Portret Diego Rivery” i „Autoportret MCMXLI". Tytuowy polski kontekst tworz z jednej strony bardzo bliskie relacje Fridy Kahlo i Diego Rivery z autorkami o polskim pochodzeniu (fotografk Bernice Kolko i malark Fanny Rabel), z drugiej – obecno obrazw Kahlo i Rivery oraz grafik Fanny Rabel na Wystawie Sztuki Meksykaskiej w 1955 roku w Polsce. Na wystawie zostanie zaprezentowanych 28 prac Fridy Kahlo, 10 prac Diego Rivery oraz 11 prac innych artystw, midzy innymi Nickolasa Muraya z kolekcji Jacquesa i Natashy Gelmanw z Meksyku. Zobaczymy take okoo 60 prac uczennicy Fridy, Fanny Rabel, okoo 80 fotografii Bernice Kolko, a take 14 prac z Muzeum Narodowego w Warszawie, okoo 20 innych dokumentw: recenzji, plakaty, katalogi z wystawy z 1955 roku oraz innych wystaw Sztuki Meksykaskiej w Polsce i 40 prac artystw z grupy meXylo. Na Wystawie Sztuki Meksykaskiej w Polsce w 1955 roku po raz ostatni by widziany najwikszy obraz Fridy Kahlo – „Zraniony st” (121x244 cm), ktry artystka podarowaa Zwizkowi Radzieckiemu dziesi lat wczeniej. Nie wiadomo, czy po wystawie trafi z powrotem do Rosji. Warszawski katalog to ostatni lad po tym dziele Fridy. Jedna z sal Centrum Kultury ZAMEK w Poznaniu bdzie przypominaa o Wystawie Sztuki Meksykaskiej z 1955 roku oraz histori zaginionego obrazu. Dr Helga Prignitz-Poda ‒ kuratorka wystawy, autorka tekstu do katalogu, kolekcjonerka, historyk sztuki. Ukoczya Freie Universitat w Berlinie. Zajmuje si gwnie sztuk latynoamerykask. W 1978 roku przeoya z j. hiszpaskiego na niemiecki pierwsz biografi Fridy Kahlo. Kuratorka wielu wystaw Fridy Kahlo w Europie, m.in „Frida Kahlo Retrospektive” (Berlin, Wiede 2006-2010), „Frida Kahlo and Diego Rivera from the Gelman Collection”(Istanbu, Dublin 2011), „Frida Kahlo” (Rzym, Genua 2014). Autorka wielu ksiek, katalogw o Fridzie Kahlo i Diego Riverze oraz publikacji, dotyczcych sztuki meksykaskiej, m.in. „Taller de Grafica Popular” (2002). Wystawa zostanie wzbogacona o program towarzyszcy stworzony dziki wsparciu Fundacji Veolia. W jego ramach znajdzie si szereg dziaa edukacyjnych, pokazy filmw oraz wydarzenia kontekstowe. Mona zamawia lekcje muzealne dla uczniw na kadym poziomie edukacji, a od padziernika zapraszamy na warsztaty plastyczne, muzyczne i spoeczne oraz oprowadzanie po wystawie (rwnie w jzyku angielskim).

[zwi]


Pozna
Muzeum Historii Miasta Poznania
"lady niepamici. Jzef Kaliszan"
06.10.2017 - 31.12.2017
Patronat „Arteonu”

W listopadowym „Arteonie”: z okazji wystawy „Frida Kahlo i Diego Rivera. Polski kontekst” w Centrum Kultury Zamek w Poznaniu Krystyna Raska-Gorgolewska przyblia twrczo Meksykanw oraz historyczne i polityczne okolicznoci, w jakich powstawaa. W rubryce „Filmowo” Aleksandra Sikorska z kolei konfrontuje film Julie Taymor o Fridzie z biografi artystki. Sylwetk Adama Chmielowskiego, czyli witego Brata Alberta, z okazji koczcego si Roku Brata Alberta przedstawia Aleksandra Sikorska, a Karolina Staszak komentuje konferencj „Nie/moliwa autonomia sztuki”, ktra odbya si w Galerii EL w Elblgu, oraz towarzyszcy jej wieczr performace. O cyganerii z East Village na marginesie wystawy „Club 57: Film, Performance, and Art in the East Village, 1978-1983” pisze Wojciech Delikta. Z kolei seri „Polska awangarda” artykuem o grupie Jung Jidysz kontynuuje Agnieszka Salamon-Radecka. W najnowszym „Arteonie” take: wystaw „Pablo Picasso. Between Cubism and Neoclassicism: 1915-1925” w rzymskim Quirinal Stables recenzuje Piotr Bernatowicz, a malarstwo Nickity Tsoya rekomenduje Marcin Krajewski. Dorota aglewska kontynuuje cykl o rynku sztuki tekstem na temat relacji krgw atrybucyjnych do ceny obrazu na przykadzie kolekcji rodziny Porczyskich. W listopadowym „Arteonie” ponadto: inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Frida Kahlo, „Autoportret z mapami”, 1943, olej na ptnie, 81,5 63 cm, The Jacques and Natasha Gelman Collection of Mexican Art, the Vergel Foundation and the Tarpon Trust, © 2017 Banco de Mxico Diego Rivera Frida Kahlo Museums Trust, Mexico, D.F. / Artists Rights Society (ARS), New York, mat. pras. CK Zamek w Poznaniu

Prenumerat mona zamwi mailowo (kolportaz@kruszona.pl) lub telefonicznie (61 869 91 77 wew. 26, pn.-pt. w godz. 8-16).

Prenumerat realizujemy po otrzymaniu wpaty na konto:

Dom Wydawniczy KRUSZONA Sp. z o. o.

ul. Grunwaldzka 104, 60-307 Pozna

Bank Pekao SA I/O w Poznaniu

69 1240 1747 1111 0000 1849 4934

Przyjmujemy rwnie przelewy elektroniczne.

W tytule wpaty prosimy poda dane adresowe do wysyki. Prenumerata bdzie realizowana od najbliszego wydania (np. jeli w momencie wpaty w sprzeday jest wydanie styczniowe, prenumerata bdzie realizowana od wydania lutowego).

 

PRENUMERATA

* krajowa

1. proczna - 48 z

2. roczna - 90 z

* zagraniczna

W sprawie zamwienia prenumeraty zagranicznej NIEZBDNY jest kontakt z dziaem kolportau.

NUMERY ARCHIWALNE

1. cena 6,5 z (przy zakupie powyej 10 egz. udzielamy rabatu)

2. do nabycia w siedzibie redakcji lub sprzeda wysykowa – koszt wysyki 1-4 egz. - 6 z, 5-9 egz. - 10 z, przy zamwieniach powyej 10 egz. - 14 z. Przy zamwieniu powyej 10 egz. prosimy o kontakt z dziaem kolportau.

3. wpat za wybrane egzemplarze mona dokonywa za pomoc przeleww elektronicznych lub we wszystkich bankach i urzdach pocztowych (na zamwieniu naley zaznaczy numery oraz rok wydania zamawianych egzemplarzy np. wydanie z lutego 2002 r. – „nr 2/2002”)

4. nakad wyczerpany: 1-12/2000; 2,7,12/2001; 1,3,6/2002; 2,10/2004; 1,11/2005; 6/2008; 6-10/2012; 2,5,6/2013

Kontakt:

Violetta Gawroska

Dzia Kolportau

e-mail: violetta.g@kruszona.pl

tel. 61 869 91 77 wew. 26 w godz. 8-16