strona gwna > prenumerata
wybierz miasto:
B C G J K L N O P R S T U W Z KONKURSY

Pozna
Stary Browar, Pasa 0, Drewniana Podoga
"Most"
02.08.2017 - 31.08.2017

Jak wiele wsplnego ma ze sob zwyka codzienno i artystyczna wizja wiata? Ju 2 sierpnia w Pasau 0 na drewnianej pododze, mona bdzie zobaczy wyjtkow wystaw prac siedmioro poznaskich artystw.
Nazwa wystawy najlepiej oddaje jej gwny cel, czyli umoliwienie obcowania ze sztuk w przestrzeni dobrze znanej, na luzie oraz odejcie od stereotypu, ktry mwi, e artyzm rozumiej jedynie ludzie sztuki.
Stary Browar od lat wspiera lokalny design, rzemioso i sztuk, co zostao docenione w najnowszym raporcie Komisji Europejskiej pt. The Cultural and Creative Cities Monitor. Poznascy artyci wielokrotnie pokazywali w naszych przestrzeniach swoje prace. Zawsze stawiamy na kreatywno, a jeli sztuka, ktr moemy pokaza jest na dodatek sygnowana metk >>MADE IN POZNA<< tym bardziej chcemy da jej szans zaistnie i przedstawi j szerszemu odbiorcy.” – mwi Joanna Tupalska, Creative Marketing Manager Starego Browaru.
Artyci, ktrych twrczo bdzie mona obejrze w Starym Browarze przez cay sierpie to:
Someart
(Po ukoczeniu kilku szk artystycznych, skupi si na szeroko pojtym malarstwie, wyklejaniu vlakatw oraz fotografii analogowej. Jego prace malarskie s prb przedstawienia wiata, w ktrym dostrzegalne s wysze wymiary. Najczstszymi ich obserwatorami s zwierzta, ktre zdaniem artysty widz znacznie wicej ni ludzie. Do przedstawiania niedostrzegalnych przez ludzi wyszych wymiarw uywa omiocianu. ‘Znak’ ten przedstawiany jest w rnych lokalizacjach. Czasami jest tylko obserwatorem, wycznie analizujc i badajc nasz odrealniony wiat. Z kolei innym razem sieje zniszczenie i niepokj. Zwierzta z zaciekawieniem go obserwuj, innym razem uciekaj pene obaw. Innym, dugoterminowym, ulicznym projektem artysty s vlepki i vlakaty, bdce zarazem przenon, nacienn wizytwk Someart’a. Przedstawiaj ludzkie gowy, twarze obcych i znajomych oraz przedstawicieli rnych religii i zawodw. Mona je odnale w wielu miastach caej Europy i nie tylko.
Hadaki
- Mae studio ceramiczne prowadzone przez Magdalen Kucharsk, ktra prowadzi mae studio ceramiki Hadaki. Robi w nim gwnie naczynia uytkowe, zaprojektowane z myl o tych, ktrzy chc mie w swoim najbliszym otoczeniu przedmioty niebanalne i przyjazne. Hadaki to rwnie figurki tajemniczych stworw, ktre powstaj cyklicznie, jako limitowane serie lub pojedyncze egzemplarze. Wszystkie prace wykonywane s rcznie - od prostych, surowych form, po organiczne ksztaty i kolorowe naczynia. Gwne zaoenia to prostota i zblienie do natury.
TPieczak - Illustrator & Designer

Od dziecistwa fascynoway go klocki i ukadanie elementw. Dzi analogicznie do dziecicej pasji ukada ilustrowane elementy w cao. Fascynuje go czysto i harmonia. Prace, ktre tworzy skadaj si z prostych i rwnych kresek, uzupenionych o jednolite barwy. Powstae grafiki s czci projektu odzieowo - ilustracyjnego GRUO.
Eskaer

Swoj twrczo zacz ju na studiach. Ukoczy wzornictwo, a podczas nauki doskonali techniki malarskie oraz zasady perspektywy. Wiedza, ktr udao mu si zdoby na uczelni, pozwolia mu na rozwinicie formy graffiti do tworzenia ilustracji, ktr zajmuje si na co dzie. Jego aktywno w formie streetartu zapocztkoway stickery, ktre mona byo zobaczy na ulicach Koszalina i Poznania. Teraz zdobi ju miasta nie tylko w Polsce, ale i zagranic. Poza projektowaniem wlepek, w trakcie studiw zacz tworzy take obrazy na ptnach. Nastpnie pojawiy si murale oraz zamiowanie do akwareli, ktra w poczeniu z cienkopisem znalaza swoje miejsce w jego pracach. Po ukoczeniu studiw skupi si przede wszystkim na twrczoci streetartowej, co doprowadzio do wytworzenia stylu, ktry objawia si w charakterystycznej kolorystyce penej turkusw, fioletw i cyjanw. Kolejn jego specyficzn cech jest tematyka tworw, ilustrowana za pomoc surrealistycznych obrazw urzdze elektronicznych. Od momentu ukoczenia uczelni, bra udzia w wielu wystawach zbiorowych, a w kocu doczeka si solowej wystawy, ktra nosia tytu „Future beyond us”. Odbya si ona w poznaskim schronie 17 lutego 2017 roku. Na dzie dzisiejszy streetart jest nieodzownym elementem jego ycia i objawia si prawie kadego dnia w przernej formie.
Micha
Kuls
Rysownik, malarz, grafik i animator 2D. W swoich obrazach porusza temat egzystencjalizmu, ktry zostaje wyraony poprzez poczenie hiperrealizmu z ekspresjonizmem. W malarstwie posuguje si symbolizmem.
DAONE
Niektrzy artyci pragn, aby ich jedynym przedstawieniem byo wycznie to, co tworz. Naley do nich Daone.
Agnieszka Kruszczyska

Malarka, ktra czerpie swoje inspiracje dosownie z kosmosu. Uwielbia jego nieskoczone czenia kolorw, ktre kryj si w milionach galaktyk. Uwaa, e tak wielkie pikno mona opisa tylko sztuk. Do malowania uywa gwnie farb akrylowych. Prace wykacza werniksem i zamyka je w ramie.

 

 

[zwi]

   »

W lipcowym „Arteonie” Wodzimierz Wrzesiski przyblia histori kolekcji rodziny Ishibashi udostpnionej w ramach wystawy „Tokyo–Paris. Masterpieces from the Bridgestone Museum of Art in Tokyo Ishibashi Foundation Collection” w paryskim Muse de l’Orangeriewystaw, wystaw „Historiofilia. Sztuka i polska pami”, organizowan przez Narodowe Centrum Kultury w Warszawie, recenzuje Karolina Staszak, a Micha Haake komentuje pokaz „Sztuka w sztuce” w krakowskim MOCAK-u. Paula Milczarczyk zastanawia si nad zjawiskiem sztuki przejmujcej rol religii, a wystawie „Tak widz. Panorama fotografii wgierskiej” w Muzeum Narodowym w Warszawie przyglda si Weronika Kobyliska-Bunsch.
W najnowszym „Arteonie” take: Marcin Krajewski rekomenduje twrczo Krzysztofa Gila, a w rubryce „Czytanie sztuki” Paulina Adamczyk przedstawia obraz Henryka Siemiradzkiego „Sd Parysa”, znajdujcy si w Muzeum Narodowym w Warszawie. W rubryce „Filmowo” Wojciech Delikta omawia film „Troublemakers. The Story of Land Art”, a w „Notatniku” komentuje akcje Fundacji Bc Zmiana pt. „Biednale”. W tej rubryce take Karolina Staszak pisze o ksice-wywiadzie Jakuba Banasiaka z Wilhelmem Sasnalem.  W najnowszym „Arteonie” ponadto inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Paul Czanne, „Montagne Sainte-Victoire et Chteau Noir”, vers 1904-1906, Huile sur toile, 66,2 82,1 cm, Tokyo, Bridgestone Museum of Art, Don de Shjir Ishibashi, 1961, © Bridgestone Museum of Art, Ishibashi Foundation, mat. pras. Muse de l’Orangerie

Prenumerat mona zamwi mailowo (kolportaz@kruszona.pl) lub telefonicznie (61 869 91 77 wew. 26, pn.-pt. w godz. 8-16).

Prenumerat realizujemy po otrzymaniu wpaty na konto:

Dom Wydawniczy KRUSZONA Sp. z o. o.

ul. Grunwaldzka 104, 60-307 Pozna

Bank Pekao SA I/O w Poznaniu

69 1240 1747 1111 0000 1849 4934

Przyjmujemy rwnie przelewy elektroniczne.

W tytule wpaty prosimy poda dane adresowe do wysyki. Prenumerata bdzie realizowana od najbliszego wydania (np. jeli w momencie wpaty w sprzeday jest wydanie styczniowe, prenumerata bdzie realizowana od wydania lutowego).

 

PRENUMERATA

* krajowa

1. proczna - 48 z

2. roczna - 90 z

* zagraniczna

W sprawie zamwienia prenumeraty zagranicznej NIEZBDNY jest kontakt z dziaem kolportau.

NUMERY ARCHIWALNE

1. cena 6,5 z (przy zakupie powyej 10 egz. udzielamy rabatu)

2. do nabycia w siedzibie redakcji lub sprzeda wysykowa – koszt wysyki 1-4 egz. - 6 z, 5-9 egz. - 10 z, przy zamwieniach powyej 10 egz. - 14 z. Przy zamwieniu powyej 10 egz. prosimy o kontakt z dziaem kolportau.

3. wpat za wybrane egzemplarze mona dokonywa za pomoc przeleww elektronicznych lub we wszystkich bankach i urzdach pocztowych (na zamwieniu naley zaznaczy numery oraz rok wydania zamawianych egzemplarzy np. wydanie z lutego 2002 r. – „nr 2/2002”)

4. nakad wyczerpany: 1-12/2000; 2,7,12/2001; 1,3,6/2002; 2,10/2004; 1,11/2005; 6/2008; 6-10/2012; 2,5,6/2013

Kontakt:

Violetta Gawroska

Dzia Kolportau

e-mail: violetta.g@kruszona.pl

tel. 61 869 91 77 wew. 26 w godz. 8-16