strona gwna > prenumerata
wybierz miasto:
B C G J K L N O P R S T U W Z KONKURSY

Gdask
Zbrojownia Sztuki ASP
IX Oglnopolska Wystawa Najlepszych Dyplomw Akademii Sztuk Piknych
28.07.2017 - 27.08.2017
Patronat „Arteonu”

Najlepsze Dyplomy Akademii Sztuk Piknych to oglnopolska wystawa o charakterze konkursowym, w ktrej bior udzia wybrani absolwenci ze wszystkich publicznych uczelni artystycznych z kierunkw malarstwa, grafiki, rzeby, intermediw. Wydarzenie to stanowi okazj do przyjrzenia si rnorodnym postawom, tendencjom i poszukiwaniom artystycznym modych twrcw z caej Polski, wspiera ich w samodzielnym zaistnieniu na rynku sztuki oraz prezentuje szerokiej publicznoci najciekawsze indywidualnoci twrcze i wspczesne zjawiska w dziedzinie sztuki. Chtnie odwiedzana przez mieszkacw Trjmiasta oraz turystw z Polski i z zagranicy wystawa na stae wpisaa si w kalendarz wydarze kulturalnych i artystycznych Gdaska.

Otwarciu wystawy towarzyszy panel dyskusyjny z udziaem krytykw sztuki, zatytuowany „Polityka wraliwoci modych twrcw”. Krytycy biorcy udzia w panelu po raz pierwszy w historii konkursu przyznali swoj nagrod. W skad jury i panelu dyskusyjnego weszli: Bogusaw Deptua, Karolina Plinta, Piotr Sarzyski, Karolina Staszak oraz Iwo Zmylony. Moderatorem dyskusji by Zbigniew Makowski. W ramach Najlepszych Dyplomw 2017 wrczono nastpujce nagrody: Nagrod Rektorw, Nagrod Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Nagrod Marszaka Wojewdztwa Pomorskiego, Nagrod Prezydenta Miasta Gdaska, Nagrod Gdaskiej Galerii Miejskiej oraz Nagrod Krytykw. Do wystawy konkursowej zostali wytypowani: z ASP w Gdasku – Cezary Adamowicz, Alicja Kubicka, Anna Lubiska, Michal Wirtel; z ASP w Katowicach – Klaudia Lata, Patrycja Lisnikowska, Agnieszka Sonia, Anna wierkosz; z ASP w Krakowie – Martyna Kielesiska, Jakub Prokop, Maja Starakiewicz, Katarzyna Szymkiewicz; z ASP w odzi – Marta Kostrzewa i Anna Madeska, Mikoaj Sitkiewicz, Katarzyna Sojka; z UA w Poznaniu – Maciej Gbka, Julia Krlikowska, Berenika Pyza, Izabela Sitarska; z AS w Szczecinie – Natalia Janus-Malewska, Amanda Korol, Teresa Otulak, Katarzyna Nawrocka; z ASP w Warszawie – Yui Akiyama, Agata Klepka, Teresa Ratuowska, Yana Shostak; z ASP we Wrocawiu – Pawe Banik, Maja Dokudowicz, Maria Gogola, Adrianna Misiek. Gocinnie udzia bior: Ivana Kvaayov (Vysok kola vtvarnch umen v Bratislave), Mikko Waltari (Vilniaus dailės akademija [Wilno])

[zwi]


Gdask
Klewska Fabryka Karabinw
Marcin Zawicki, "ycie"
18.08.2017 - 20.08.2017

Druga odsona "Miejsc". Instalacja „ycie” Marcina Zawickiego w Krlewskiej Fabryce Karabinw na Dolnym Miecie w Gdasku.
"Miejsca" to cykl dziaa artystycznych organizowanych przez Instytut Kultury Miejskiej, ktry ukazuje przestrze jako dowiadczenie dziaajce na wszystkie zmysy. Zaproszeni twrcy przygotowuj prace nawizujce do stanu i historii przestrzeni, w ktrej znajdzie si ich instalacja. Druga odsona Miejsc odbdzie si 18-20 sierpnia w budynku dawnej kotowni, w Krlewskiej Fabryce Karabinw na Dolnym Miecie. Swoj instalacj site-specific „ycie” pokae tam Marcin Zawicki, a projekt LASY zadba o opraw muzyczn wydarzenia. Wstp wolny. Wicej informacji:
www.miejsca.eu.
Marcin Zawicki, dziaajcy w Gdasku artysta wizualny, malarz i twrca obiektw oraz instalacji przyblia ide pracy, ktra powstaa na potrzeby cyklu. - Zasada zachowania energii, obieg materii, to cige powstawanie na nowo, zawsze na nawozie tego, co byo przedtem. Pd, ktry wespnie si ku grze, zabierze wiato innym, poniej. ycie ma swoj reprezentacj estetyczn; pikno jego form wynika z ich doskonaej utylitarnoci. Nic tu nie jest przypadkowe, taka strata energii oznaczaaby mier. Rozwj zdaje si nie mie koca a forma doskonaa nie istnie. Podobne relacje, procesy biologiczne rzdz caym wiatem natury oywionej. Kieruj take aktem twrczym. Rozrost i ewolucja, namnaanie i kolonizacja. Homeostaza i wyodrbnienie ze wiata.
Artysta ukoczy ASP w Gdasku, a jego praca dyplomowa „Hollow Art” w pracowni prof. Teresy Miszkin, zostaa uznana za Najlepszy Dyplom ASP w Polsce w 2010 roku. Jest laureatem licznych nagrd i wyrnie. Jego prace znajduj si w kolekcjach prywatnych oraz w kolekcji Muzeum Narodowego w Gdasku.
W styczniu 2017r odbya si pierwsza odsona cyklu, podczas ktrej swoje instalacje zaprezentowali przy ul. Ogarnej Maciej Chodziski i Pawe Kulczyski. Drug, proponowan przez Instytut Kultury Miejskiej, przestrzeni jest budynek kotowni na terenie Krlewskiej Fabryki Karabinw przy ul. kowej 35/38 w Gdasku. Od poowy XIX wieku funkcjonowaa tam Fabryka Broni, w ktrej po rozbudowie i modernizacji kompleksu (II poowa XIX wieku) powstaa centralna kotowania – niezwyka przestrze, w ktrej na kilka dni zagoszcz zaproszeni przez Instytut Kultury Miejskiej artyci: Marcin Zawicki i LASY (Stendek – elektronika, Jacek Prociski – perkusja). Po II wojnie wiatowe w budynku dawnej Fabryki Broni znajdoway si Gdaskie Zakady Futrzarskie, Fabryka Ogniw i Baterii, a od 2000 roku szpital weterynaryjny. Obecnie dawna Krlewska Fabryka Karabinw to przestrze eksplorowana przez trjmiejskich artystw i grupy twrcze, nadal jednak mona w niej odkry pikne, mniej znane zakamarki. Takim miejscem jest dawna kotownia, w ktrej znajdzie si praca Marcina Zawickiego „ycie”.

[zwi]

   »

W lipcowym „Arteonie” Wodzimierz Wrzesiski przyblia histori kolekcji rodziny Ishibashi udostpnionej w ramach wystawy „Tokyo–Paris. Masterpieces from the Bridgestone Museum of Art in Tokyo Ishibashi Foundation Collection” w paryskim Muse de l’Orangeriewystaw, wystaw „Historiofilia. Sztuka i polska pami”, organizowan przez Narodowe Centrum Kultury w Warszawie, recenzuje Karolina Staszak, a Micha Haake komentuje pokaz „Sztuka w sztuce” w krakowskim MOCAK-u. Paula Milczarczyk zastanawia si nad zjawiskiem sztuki przejmujcej rol religii, a wystawie „Tak widz. Panorama fotografii wgierskiej” w Muzeum Narodowym w Warszawie przyglda si Weronika Kobyliska-Bunsch.
W najnowszym „Arteonie” take: Marcin Krajewski rekomenduje twrczo Krzysztofa Gila, a w rubryce „Czytanie sztuki” Paulina Adamczyk przedstawia obraz Henryka Siemiradzkiego „Sd Parysa”, znajdujcy si w Muzeum Narodowym w Warszawie. W rubryce „Filmowo” Wojciech Delikta omawia film „Troublemakers. The Story of Land Art”, a w „Notatniku” komentuje akcje Fundacji Bc Zmiana pt. „Biednale”. W tej rubryce take Karolina Staszak pisze o ksice-wywiadzie Jakuba Banasiaka z Wilhelmem Sasnalem.  W najnowszym „Arteonie” ponadto inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Paul Czanne, „Montagne Sainte-Victoire et Chteau Noir”, vers 1904-1906, Huile sur toile, 66,2 82,1 cm, Tokyo, Bridgestone Museum of Art, Don de Shjir Ishibashi, 1961, © Bridgestone Museum of Art, Ishibashi Foundation, mat. pras. Muse de l’Orangerie

Prenumerat mona zamwi mailowo (kolportaz@kruszona.pl) lub telefonicznie (61 869 91 77 wew. 26, pn.-pt. w godz. 8-16).

Prenumerat realizujemy po otrzymaniu wpaty na konto:

Dom Wydawniczy KRUSZONA Sp. z o. o.

ul. Grunwaldzka 104, 60-307 Pozna

Bank Pekao SA I/O w Poznaniu

69 1240 1747 1111 0000 1849 4934

Przyjmujemy rwnie przelewy elektroniczne.

W tytule wpaty prosimy poda dane adresowe do wysyki. Prenumerata bdzie realizowana od najbliszego wydania (np. jeli w momencie wpaty w sprzeday jest wydanie styczniowe, prenumerata bdzie realizowana od wydania lutowego).

 

PRENUMERATA

* krajowa

1. proczna - 48 z

2. roczna - 90 z

* zagraniczna

W sprawie zamwienia prenumeraty zagranicznej NIEZBDNY jest kontakt z dziaem kolportau.

NUMERY ARCHIWALNE

1. cena 6,5 z (przy zakupie powyej 10 egz. udzielamy rabatu)

2. do nabycia w siedzibie redakcji lub sprzeda wysykowa – koszt wysyki 1-4 egz. - 6 z, 5-9 egz. - 10 z, przy zamwieniach powyej 10 egz. - 14 z. Przy zamwieniu powyej 10 egz. prosimy o kontakt z dziaem kolportau.

3. wpat za wybrane egzemplarze mona dokonywa za pomoc przeleww elektronicznych lub we wszystkich bankach i urzdach pocztowych (na zamwieniu naley zaznaczy numery oraz rok wydania zamawianych egzemplarzy np. wydanie z lutego 2002 r. – „nr 2/2002”)

4. nakad wyczerpany: 1-12/2000; 2,7,12/2001; 1,3,6/2002; 2,10/2004; 1,11/2005; 6/2008; 6-10/2012; 2,5,6/2013

Kontakt:

Violetta Gawroska

Dzia Kolportau

e-mail: violetta.g@kruszona.pl

tel. 61 869 91 77 wew. 26 w godz. 8-16