W grudniowym, ostatnim „Arteonie”: pożegnalny
wstępniak redaktor naczelnej.Ponadto:Łukasz Murzyn porusza temat
zarządzania polską kulturą – sferą komunikacyjną i symboliczną, wystawę
„Metafizyka obecności” w Muzeum Archidiecezjalnym w Krakowie recenzuje Joanna Winnicka-Gburek,
Karolina Staszak
z kolei komentuje 29. Ogólnopolski Przegląd Malarstwa Młodych „Promocje 2019” w Legnicy. Ponadto Wojciech Delikta pisze
o wystawie „rzeźbiarza tkaniny” Daniela Lismore’a w poznańskim Starym Browarze,
a Agnieszka Salamon-Radecka
recenzuje wystawę „Jan Hrynkowski. Opowieść
artysty”, odbywającą się w Muzeum Narodowym w Krakowie. W najnowszym „Arteonie” także: o
retrospektywie Pierre’a Bonnarda w Wiedniu pisze Grażyna Krzechowicz,
Kajetan Giziński
natomiast omawia prezentację „Geo. Migracje Transgraficzne” w BWA w Kielcach.
Ponadto Karolina Greś
przygląda się prezentacji „Siostry prerafaelitki” w The National Portrait
Gallery w Londynie, Marcin
Krajewski rekomenduje malarstwo Dariusza Milczarka. Zbigniew
J. Mańkowski natomiast pisze o zapachu w sztuce – o zapachu Bożego Narodzenia,
A w rubryce „Zaprojektowane” Alicja
Wilczak przybliża temat dizajnu kulinarnego”. W grudniowym
„Arteonie” ponadto aktualia i inne stałe rubryki.
Okładka: Tadeusz
Gustaw Wiktor, „Światło dla Bożeny X”, 2019, olej na płótnie, relief, 160 × 160 cm, fot. materiały
prasowe Muzeum Archidiecezjalnego w Krakowie
Dofinansowano ze
środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu
Promocji Kultury
Z dniem 1 stycznia 2020 roku wydawanie
magazynu o sztuce „Arteon” zostaje zawieszone.