strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K O P S T U W Z KONKURSY

Pozna
Galeria AT
Natalia Brandt, "Ukryte zwizki rzeczy"
14.05.2018 - 25.05.2018

Natalia Brandt (ur. 1983); studiowaa malarstwo i rysunek na Akademii Sztuk Piknych w Poznaniu (2003-2009). Dyplom realizowaa z rysunku i malarstwa w pracowniach prof. Jarosawa Kozowskiego i prof. Dominika Lejmana (2009). Aktualnie jest asystentk w V Pracowni Rysunku na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Prace artystyczne prezentowaa na wystawach indywidualnych m.in. w Centro di Arte Contemporanea Caf Europe, Rzym, Wochy, Galerii Naprzeciw, Pozna, Fundacji Profile, Warszawa, Galerii Oko/Ucho, Pozna, Galerii Aneks, Pozna, oraz braa udzia w wystawach zbiorowych m.in.: „Teraz rysunek. Punkty zbiene” CK Zamek, Pozna, „Bez uzasadnienia” Galeria Aneks, Pozna, „bez tytuu” Fundacja Profile, Warszawa, „=” (Rwna si)” Galerie Nord, Berlin, Niemcy, „Reversed seeing” Contemporary Art Museum Ise, Japonia, „Sztuka dla puszczy” Galeria Miejska Arsena, Pozna, “Solaris” Kortrijk, Belgia, “Alternative views” Haus am Ltzowplatz, Berlin, Niemcy. Mieszka i pracuje w Poznaniu. W swoich pracach artystycznych Natalia Brandt wykorzystuje rne media tj. rysunek, fotografia, malarstwo, wideo, dwik. Tworzy instalacje przestrzenne, kolae, w ktrych wykorzystuje/zestawia ze sob m.in. tzw. „przedmioty gotowe”. Twrcze dowiadczenia artystki nawizuj czsto do historii np. do dorobku modernistw, co wyranie byo czytelne na wystawie p.t. „Spnione rozmowy z Kurtem Schwittersem” (2013) - cyklu kolay malarskich i rysunkw czy w instalacji malarskiej, w ktrej w ironiczny sposb odnosi si do antycznej zasady „zotego podziau” stosowanej w rnych tradycjach artystycznych. Realizacje Brandt wchodz bardzo czsto w dialog ze wspczesn rzeczywistoci spoeczn i polityczn, ale nie w sposb bezporedni, a poprzez umiejtne stosowanie symbolicznego jzyka, dajcego odbiorcy due pole interpretacyjne.
O pracach, ktre bd obecnie prezentowane w Galerii AT artystka mwi: „W cyklu „Ukryte zwizki rzeczy” (2017-) wykorzystane zostay stare ksiki, czasopisma, ryciny i ilustracje, dokumenty, ktre w znacznym stopniu zostay poddane dekonstrukcji za pomoc obrbki mechanicznej i manualnej. Paszczyzny prac wypeniaj warstwy wymieszanych znakw interpunkcyjnych, liter, liczb, sw, zda, fragmentw obrazw, fotografii, ilustracji. Ich zdekomponowanie, rozerwanie, rozczonkowanie na czci stwarza nowe struktury narracyjne pomidzy rzeczami. To nowe wydobycie i spajanie pozornie nieprzystajcych treci mona by nazwa czym w rodzaju „wizualnych aforyzmw”. Kadej pracy towarzyszy podtytu, ktry w swobodny sposb nawizuje i dopenia wizualn tkank pracy.”
Wystawa „Ukryte zwizki rzeczy” jest drugim pokazem twrczoci Natalii Brandt w Galerii AT. („Obrazy kontrolowane”, 2014)

[zwi]

   »
W majowym „Arteonie”:

Marcel Skierski pisze o projekcie „Atak na Paac Zimowy”, pokazywanym w dzkim Muzeum Sztuki, z kolei twrczo Beaty Ewy Biaeckiej z okazji wystawy „Ave Kobieta” w Muzeum Narodowym w Gdasku przyblia Karolina Staszak. Andrzej Biernacki omawia wystaw rzeby „Rezonanse sztuki VIII. Kto ma oczy niech sucha”, odbywajc si w Narodowym Forum Muzyki we Wrocawiu. W najnowszym „Arteonie” take Wojciech Delikta przedstawia zagadnienie mody i ikonografii chrzecijaskiej na marginesie wystawy „Heavenly Bodies: Fashion and the Catholic Imagination” w nowojorskim Metropolitan Museum of Art, a o muzealnych prezentacjach polskiego dizajnu, m.in. o Galerii Polskiego Wzornictwa, otwartej w Muzeum Narodowym w Warszawie, pisze Aleksandra Kargul. Dorota aglewska kontynuuje natomiast rubryk „Rynek sztuki” tekstem przybliajcym ciemn stron rynku, czyli problem fikcyjnych licytacji, braku transparentnoci, falsyfikatw. Twrczo Kazimierza Borkowskiego rekomenduje w „Arteonie” Tomasz Bika, a Andrzej Biernacki w rubryce "Dossier" przyblia sylwetk Jana Dzidziory. W majowym „Arteonie” take Zbigniew Jan Makowski komentuje publikacj „Midzy estetyk a etyk. Rozwaania nad problemem estetyzacji”, a serie dotyczc poznaskiej awangardy rozpoczyna tekstem o Jerzym Hulewiczu Agnieszka Salamon-Radecka.

Okadka: Beata Ewa Biaecka, „Macierzystwo”, 2011, olej na ptnie, haft, 80 x 100 cm, mat. pras. Muzeum Narodowego w Gdasku