strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G J K L N O P R S T U W Z KONKURSY
   »

W lipcowym „Arteonie” Wodzimierz Wrzesiski przyblia histori kolekcji rodziny Ishibashi udostpnionej w ramach wystawy „Tokyo–Paris. Masterpieces from the Bridgestone Museum of Art in Tokyo Ishibashi Foundation Collection” w paryskim Muse de l’Orangeriewystaw, wystaw „Historiofilia. Sztuka i polska pami”, organizowan przez Narodowe Centrum Kultury w Warszawie, recenzuje Karolina Staszak, a Micha Haake komentuje pokaz „Sztuka w sztuce” w krakowskim MOCAK-u. Paula Milczarczyk zastanawia si nad zjawiskiem sztuki przejmujcej rol religii, a wystawie „Tak widz. Panorama fotografii wgierskiej” w Muzeum Narodowym w Warszawie przyglda si Weronika Kobyliska-Bunsch.
W najnowszym „Arteonie” take: Marcin Krajewski rekomenduje twrczo Krzysztofa Gila, a w rubryce „Czytanie sztuki” Paulina Adamczyk przedstawia obraz Henryka Siemiradzkiego „Sd Parysa”, znajdujcy si w Muzeum Narodowym w Warszawie. W rubryce „Filmowo” Wojciech Delikta omawia film „Troublemakers. The Story of Land Art”, a w „Notatniku” komentuje akcje Fundacji Bc Zmiana pt. „Biednale”. W tej rubryce take Karolina Staszak pisze o ksice-wywiadzie Jakuba Banasiaka z Wilhelmem Sasnalem.  W najnowszym „Arteonie” ponadto inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Paul Czanne, „Montagne Sainte-Victoire et Chteau Noir”, vers 1904-1906, Huile sur toile, 66,2 82,1 cm, Tokyo, Bridgestone Museum of Art, Don de Shjir Ishibashi, 1961, © Bridgestone Museum of Art, Ishibashi Foundation, mat. pras. Muse de l’Orangerie

Mediations Biennale, Pozna, 11.09-30.10.2010

Mediacje transkontynentalne
Mediations Biennale w Poznaniu
Jacek Zwierzyski
We wrzeniu rozpoczyna si w Poznaniu druga edycja Mediations Biennale, najwikszej tego typu imprezy powiconej sztuce wspczesnej w Polsce. Na caym wiecie mno si rozmaite biennale, co jest spowodowane skutecznoci promocyjn tej formuy wystawy – odbywa si co dwa lata i co dwa lata koczy sukcesem. Niezwyko poznaskiego wynika z denia do konfrontowania sztuki Europy rodkowej i Dalekiego Wschodu przy niewielkim udziale artystw z innych stron wiata.

Wade Marynowsky, „The hosts; A masquerade of improvising automatons”, 2009, robotyka, wiato, dwik, 240 x 130 cm, fot. G. Knight, materiay prasowe  Mediations Biennale

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym