strona główna > patronaty
wybierz miasto:
B C D G K L Ł O P S T W KONKURSY
   »

W majowym „Arteonie” okresy błękitny i różowy w twórczości Picassa, będące tematem wystawy odbywającej się w Fondation Beyeler, omawia Karolina Greś. Karolina Staszak przygląda się fotografiom laureatki Nagrody „Arteonu” za rok 2018, Laury Makabresku. Z okazji wystawy „Lee Krasner: Living Colour” w londyńskiej Barbican Art Gallery sylwetkę artystki przybliża Wojciech Delikta. O współczesnej architekturze sakralnej z Jakubem Turbasą, autorem książki „Ukryte piękno. Architektura współczesnych kościołów”, rozmawia Ewa Kiedio.

W najnowszym „Arteonie” również: Zofia Jabłonowska-Ratajska pisze o pokazie Katarzyny Józefowicz w Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, wystawę „Malarz. Mentor. Mag. Otto Mueller a środowisko artystyczne Wrocławia” w Muzeum Narodowym we Wrocławiu recenzuje Agnieszka Salamon-Radecka, a rzeźby Pawła Jacha rekomenduje Tomasz Biłka OP. Zbigniew Jan Mańkowski omawia publikację „Prawie nic. Józef Czapski. Biografia malarza” autorstwa amerykańskiego malarza Erica Karpelesa. W rubryce „Zaprojektowane” Julia Błaszczyńska opowiada o poznańskim powojennym meblarstwie. Łukasz Murzyn natomiast podsumowuje prace nad projektem „Dogmat! W co wierzą artyści?”, w którym wzięli udział m.in. Iwona Demko, Cecylia Malik i Łukasz Surowiec.

W majowym „Arteonie” także aktualia i inne stałe rubryki.

Mediations Biennale, Poznań, 11.09-30.10.2010

Mediacje transkontynentalne
Mediations Biennale w Poznaniu
Jacek Zwierzyński
We wrześniu rozpoczyna się w Poznaniu druga edycja Mediations Biennale, największej tego typu imprezy poświęconej sztuce współczesnej w Polsce. Na całym świecie mnożą się rozmaite biennale, co jest spowodowane skutecznością promocyjną tej formuły wystawy – odbywać się co dwa lata i co dwa lata kończyć sukcesem. Niezwykłość poznańskiego wynika z dążenia do konfrontowania sztuki Europy Środkowej i Dalekiego Wschodu przy niewielkim udziale artystów z innych stron świata.

Wade Marynowsky, „The hosts; A masquerade of improvising automatons”, 2009, robotyka, światło, dźwięk, 240 x 130 cm, fot. G. Knight, materiały prasowe  Mediations Biennale

Artykuł dostępny w wydaniu drukowanym