strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B G J K L N O P S T U W Z KONKURSY
   »

W grudniowym „Arteonie” Agnieszka Salamon-Radecka recenzuje warszawskie wystawy niepodlegociowe: „Znaki wolnoci. O trwaniu polskiej tosamoci narodowej” w Zamku Krlewskim, „Krzyczc: Polska! Niepodlega 1918” w Muzeum Narodowym oraz „Niepodlege. Kobiety a dyskurs narodowy” w MSN. Wojciech Delikta pisze o berliskiej prezentacji dzie koreaskiej artystki Lee Bul w Gropius Bau, a Jdrzej Krystek przyblia histori realizacji i ide pomnika Wdzicznoci, wzniesionego przez poznaniakw jako wotum za odzyskanie przez Polsk niepodlegoci, zniszczonego zaraz po wybuchu II wojny wiatowej. Kajetan Giziski z kolei omawia 10. Triennale Grafiki Polskiej w Katowicach, a bydgosk wystaw „Wielo w jednoci. Offset, serigrafia, techniki cyfrowe i dziaania intermedialne w grafice polskiej” recenzuje Karolina Gre.
W najnowszym "Arteonie" take: Diana Stelowska omawia obecno odrodzonej Polski na tzw. wystawach wiatowych, odbywajcych si w dwudziestoleciu midzywojennym, a Sebastian Kochaniec przypomina koncepcj estetyki lwowianina Stanisawa Machniewicza. Ponadto w ramach rubryki „Duchowo w sztuce” Tomasz Bika usiuje zdefiniowa rnic pomidzy ikon a idolem. Micha Haake natomiast przyglda si motywom boonarodzeniowym w Katedrze Pnocnej w Pekinie. W grudniowym „Arteonie” ponadto aktualia i inne stae rubryki.


Okadka: Jacek Malczewski, „Hamlet polski”, 1903, olej, ptno, 100 x 148 cm, fot. Piotr Ligier, © Muzeum Narodowe w Warszawie

Mediations Biennale, Pozna, 11.09-30.10.2010

Mediacje transkontynentalne
Mediations Biennale w Poznaniu
Jacek Zwierzyski
We wrzeniu rozpoczyna si w Poznaniu druga edycja Mediations Biennale, najwikszej tego typu imprezy powiconej sztuce wspczesnej w Polsce. Na caym wiecie mno si rozmaite biennale, co jest spowodowane skutecznoci promocyjn tej formuy wystawy – odbywa si co dwa lata i co dwa lata koczy sukcesem. Niezwyko poznaskiego wynika z denia do konfrontowania sztuki Europy rodkowej i Dalekiego Wschodu przy niewielkim udziale artystw z innych stron wiata.

Wade Marynowsky, „The hosts; A masquerade of improvising automatons”, 2009, robotyka, wiato, dwik, 240 x 130 cm, fot. G. Knight, materiay prasowe  Mediations Biennale

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym