strona główna > patronaty

W grudniowym, ostatnim „Arteonie”: pożegnalny wstępniak redaktor naczelnej.Ponadto:Łukasz Murzyn porusza temat zarządzania polską kulturą – sferą komunikacyjną i symboliczną, wystawę „Metafizyka obecności” w Muzeum Archidiecezjalnym w Krakowie recenzuje Joanna Winnicka-Gburek, Karolina Staszak z kolei komentuje 29. Ogólnopolski Przegląd Malarstwa Młodych „Promocje 2019” w Legnicy. Ponadto Wojciech Delikta pisze o wystawie „rzeźbiarza tkaniny” Daniela Lismore’a w poznańskim Starym Browarze, a Agnieszka Salamon-Radecka recenzuje wystawę „Jan Hrynkowski. Opowieść artysty”, odbywającą się w Muzeum Narodowym w Krakowie. W najnowszym „Arteonie” także: o retrospektywie Pierre’a Bonnarda w Wiedniu pisze Grażyna Krzechowicz, Kajetan Giziński natomiast omawia prezentację „Geo. Migracje Transgraficzne” w BWA w Kielcach. Ponadto Karolina Greś przygląda się prezentacji „Siostry prerafaelitki” w The National Portrait Gallery w Londynie, Marcin Krajewski rekomenduje malarstwo Dariusza Milczarka. Zbigniew J. Mańkowski natomiast pisze o zapachu w sztuce – o zapachu Bożego Narodzenia, A w rubryce „Zaprojektowane” Alicja Wilczak przybliża temat dizajnu kulinarnego”. W grudniowym „Arteonie” ponadto aktualia i inne stałe rubryki. 

Okładka: Tadeusz Gustaw Wiktor, „Światło dla Bożeny X”, 2019, olej na płótnie, relief, 160 × 160 cm, fot. materiały prasowe Muzeum Archidiecezjalnego w Krakowie

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury

Z dniem 1 stycznia 2020 roku wydawanie magazynu o sztuce „Arteon” zostaje zawieszone.

Mediations Biennale, Poznań, 11.09-30.10.2010

Mediacje transkontynentalne
Mediations Biennale w Poznaniu
Jacek Zwierzyński
We wrześniu rozpoczyna się w Poznaniu druga edycja Mediations Biennale, największej tego typu imprezy poświęconej sztuce współczesnej w Polsce. Na całym świecie mnożą się rozmaite biennale, co jest spowodowane skutecznością promocyjną tej formuły wystawy – odbywać się co dwa lata i co dwa lata kończyć sukcesem. Niezwykłość poznańskiego wynika z dążenia do konfrontowania sztuki Europy Środkowej i Dalekiego Wschodu przy niewielkim udziale artystów z innych stron świata.

Wade Marynowsky, „The hosts; A masquerade of improvising automatons”, 2009, robotyka, światło, dźwięk, 240 x 130 cm, fot. G. Knight, materiały prasowe  Mediations Biennale

Artykuł dostępny w wydaniu drukowanym