strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K O P S T U W
   »

W czerwcowym „Arteonie” wystaw „Teraz komiks!” w Muzeum Narodowym w Krakowie omawia Natalia Mrozkowiak. W rubryce „Dossier” Andrzej Szarek przypomina twrczo Jana Kucza. Wojciech Delikta z kolei pisze o dizajnerskich obiektach Donalda Judda, pokazywanych na wystawie w San Francisco. Natomiast wystaw zatytuowan „Tu strzyka, tam upie, ale ry. A sumienie ksa. Tadeusz Brzozowski – inspiracje, konteksty, lady”, przygotowan z okazji stulecia urodzin Tadeusza Brzozowskiego w Pawilonie Czterech Kopu we Wrocawiu, opisuje Agnieszka Salamon-Radecka.
W najnowszym „Arteonie
take Joanna Winnicka-Gburek recenzuje wystaw „Ojczyzna w sztuce” w krakowskim MOCAK-u, Marcel Skierski komentuje wystaw „Warsztaty z rewolucji” w poznaskiej Galerii Miejskiej Arsena, a cykl powicony duchowoci w sztuce inauguruje tekstem „Rado Heroda” Tomasz Bika OP. Z kolei Dorota aglewska w rubryce „Rynek sztuki” pisze o tym, co rynkowi da internet. Agnieszka Salamon-Radecka natomiast kontynuuje seri „Poznaska awangarda”, przybliajc posta Wadysawa Skotarka. W czerwcowym „Arteonie” ponadto, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, tym razem skomentowany przez redaktor naczeln, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tadeusz Baranowski, „Skd si bierze woda sodowa”, plansza 41/41 (fragment), blaudruk, akwarela na papierze, diapozytyw, 1982, mat. pras. Muzeum Narodowego w Krakowie

Mediations Biennale, Pozna, 11.09-30.10.2010

Mediacje transkontynentalne
Mediations Biennale w Poznaniu
Jacek Zwierzyski
We wrzeniu rozpoczyna si w Poznaniu druga edycja Mediations Biennale, najwikszej tego typu imprezy powiconej sztuce wspczesnej w Polsce. Na caym wiecie mno si rozmaite biennale, co jest spowodowane skutecznoci promocyjn tej formuy wystawy – odbywa si co dwa lata i co dwa lata koczy sukcesem. Niezwyko poznaskiego wynika z denia do konfrontowania sztuki Europy rodkowej i Dalekiego Wschodu przy niewielkim udziale artystw z innych stron wiata.

Wade Marynowsky, „The hosts; A masquerade of improvising automatons”, 2009, robotyka, wiato, dwik, 240 x 130 cm, fot. G. Knight, materiay prasowe  Mediations Biennale

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym