strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B G J K L O P R S T U W Z KONKURSY
   »

W lipcowym „Arteonie” Wodzimierz Wrzesiski przyblia histori kolekcji rodziny Ishibashi udostpnionej w ramach wystawy „Tokyo–Paris. Masterpieces from the Bridgestone Museum of Art in Tokyo Ishibashi Foundation Collection” w paryskim Muse de l’Orangeriewystaw, wystaw „Historiofilia. Sztuka i polska pami”, organizowan przez Narodowe Centrum Kultury w Warszawie, recenzuje Karolina Staszak, a Micha Haake komentuje pokaz „Sztuka w sztuce” w krakowskim MOCAK-u. Paula Milczarczyk zastanawia si nad zjawiskiem sztuki przejmujcej rol religii, a wystawie „Tak widz. Panorama fotografii wgierskiej” w Muzeum Narodowym w Warszawie przyglda si Weronika Kobyliska-Bunsch.
W najnowszym „Arteonie” take: Marcin Krajewski rekomenduje twrczo Krzysztofa Gila, a w rubryce „Czytanie sztuki” Paulina Adamczyk przedstawia obraz Henryka Siemiradzkiego „Sd Parysa”, znajdujcy si w Muzeum Narodowym w Warszawie. W rubryce „Filmowo” Wojciech Delikta omawia film „Troublemakers. The Story of Land Art”, a w „Notatniku” komentuje akcje Fundacji Bc Zmiana pt. „Biednale”. W tej rubryce take Karolina Staszak pisze o ksice-wywiadzie Jakuba Banasiaka z Wilhelmem Sasnalem.  W najnowszym „Arteonie” ponadto inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Paul Czanne, „Montagne Sainte-Victoire et Chteau Noir”, vers 1904-1906, Huile sur toile, 66,2 82,1 cm, Tokyo, Bridgestone Museum of Art, Don de Shjir Ishibashi, 1961, © Bridgestone Museum of Art, Ishibashi Foundation, mat. pras. Muse de l’Orangerie

\"Idealna wystawa. Supergrupa Azorro\", CSW \"Znaki Czasu\", Toru, 21.05-26.09.2010

Zaangaowani inaczej
Sabina Czajkowska
Wystawa Supergrupy Azorro w CSW w Toruniu jest midzy innymi mdra. Daje do mylenia. Nasuwa refleksje. Odnosi si do kondycji czowieka w wiecie wspczesnym. Nie tylko artysty. Podejmuje te problem rodziny, edukacji. Rozwija si jak dobry sitcom – czasem sodko, czasem miesznie, czasem dramatycznie. Z suspensem. I pozostawia niedosyt. Czyby wystawa idealna?! Panowie z grupy Azorro – jak sami stwierdzili w „Portrecie z kuratorem w tle” – w pewnym momencie kupili sobie kamery i zaczli robi filmy. Nie malowa czy rzebi, jednak. Dziaaj na styku fikcji i dokumentu: rejestrujc i odtwarzajc realno, ktra jest tak znajoma i prawdopodobna, e granica midzy nimi jest pynna. Czasem puszcz oko, pokazujc rozmylnie to przesunicie, wyolbrzymiajc i przerysowujc sytuacje. Bana, wyniesiony do godnoci tematu przez modernizm, staje si tu narzdziem niemale awangardowym! S zaangaowani inaczej. Cho z zasady ich sztuka nie jest powana, robiona jest na powanie. A krytyk pozostaje skonfundowany…

Supergrupa Azorro: Wojciech Niedzielko, Igor Krenz, ukasz Skpski, Oskar Dawicki, fot. materiay prasowe CSW „Znaki Czasu” w Toruniu

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym