strona gwna > patronaty

W lutowym „Arteonie” wystaw „Wielka Wojna”, odbywajc si w Muzeum Sztuki w odzi, recenzuje Agnieszka Salamon-Radecka. Jerzy Fober z kolei prezentuje sylwetk i rzebiarsk twrczo Stanisawa Kulona. Prezentacj „Trzy pocztki – 1918, 1945, 1989” we wrocawskim Muzeum Architektury omawia Karolina Majkowska. W stulecie Bauhausu seri przybliajc szko Waltera Gropiusa i fenomen tego ruchu inauguruje Wojciech Delikta. Aleksandra Sikorska komentuje premier filmu dokumentalnego „Walka: ycie i zaginiona twrczo Stanisawa Szukalskiego”.
Ponadto w najnowszym „Arteonie” w rubryce „Zaprojektowane” rodowisko wrocawskich artystw sztuk uytkowych omawia Julia Baszczyska. W „Archiwum” o wystawie „Advancing American Art” z 1947 roku pisze Diana Stelowska. Z kolei w dziale „Sztuka modych” Marcin Krajewski przedstawia graficzk Ewelin Koakowsk, a Aleksandra Kargul – Magdalen Obsadn. W lutowym „Arteonie” take inne recenzje i artykuy oraz aktualia i stae rubryki.

Okadka: Stanisaw Ignacy Witkiewicz, „Walka (Rbanie lasu)”, 1921-1922, farby olejne, ptno, Muzeum Sztuki w odzi

 

\"Idealna wystawa. Supergrupa Azorro\", CSW \"Znaki Czasu\", Toru, 21.05-26.09.2010

Zaangaowani inaczej
Sabina Czajkowska
Wystawa Supergrupy Azorro w CSW w Toruniu jest midzy innymi mdra. Daje do mylenia. Nasuwa refleksje. Odnosi si do kondycji czowieka w wiecie wspczesnym. Nie tylko artysty. Podejmuje te problem rodziny, edukacji. Rozwija si jak dobry sitcom – czasem sodko, czasem miesznie, czasem dramatycznie. Z suspensem. I pozostawia niedosyt. Czyby wystawa idealna?! Panowie z grupy Azorro – jak sami stwierdzili w „Portrecie z kuratorem w tle” – w pewnym momencie kupili sobie kamery i zaczli robi filmy. Nie malowa czy rzebi, jednak. Dziaaj na styku fikcji i dokumentu: rejestrujc i odtwarzajc realno, ktra jest tak znajoma i prawdopodobna, e granica midzy nimi jest pynna. Czasem puszcz oko, pokazujc rozmylnie to przesunicie, wyolbrzymiajc i przerysowujc sytuacje. Bana, wyniesiony do godnoci tematu przez modernizm, staje si tu narzdziem niemale awangardowym! S zaangaowani inaczej. Cho z zasady ich sztuka nie jest powana, robiona jest na powanie. A krytyk pozostaje skonfundowany…

Supergrupa Azorro: Wojciech Niedzielko, Igor Krenz, ukasz Skpski, Oskar Dawicki, fot. materiay prasowe CSW „Znaki Czasu” w Toruniu

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym