strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K O P S T U W
   »

W czerwcowym „Arteonie” wystaw „Teraz komiks!” w Muzeum Narodowym w Krakowie omawia Natalia Mrozkowiak. W rubryce „Dossier” Andrzej Szarek przypomina twrczo Jana Kucza. Wojciech Delikta z kolei pisze o dizajnerskich obiektach Donalda Judda, pokazywanych na wystawie w San Francisco. Natomiast wystaw zatytuowan „Tu strzyka, tam upie, ale ry. A sumienie ksa. Tadeusz Brzozowski – inspiracje, konteksty, lady”, przygotowan z okazji stulecia urodzin Tadeusza Brzozowskiego w Pawilonie Czterech Kopu we Wrocawiu, opisuje Agnieszka Salamon-Radecka.
W najnowszym „Arteonie
take Joanna Winnicka-Gburek recenzuje wystaw „Ojczyzna w sztuce” w krakowskim MOCAK-u, Marcel Skierski komentuje wystaw „Warsztaty z rewolucji” w poznaskiej Galerii Miejskiej Arsena, a cykl powicony duchowoci w sztuce inauguruje tekstem „Rado Heroda” Tomasz Bika OP. Z kolei Dorota aglewska w rubryce „Rynek sztuki” pisze o tym, co rynkowi da internet. Agnieszka Salamon-Radecka natomiast kontynuuje seri „Poznaska awangarda”, przybliajc posta Wadysawa Skotarka. W czerwcowym „Arteonie” ponadto, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, tym razem skomentowany przez redaktor naczeln, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tadeusz Baranowski, „Skd si bierze woda sodowa”, plansza 41/41 (fragment), blaudruk, akwarela na papierze, diapozytyw, 1982, mat. pras. Muzeum Narodowego w Krakowie

\"Idealna wystawa. Supergrupa Azorro\", CSW \"Znaki Czasu\", Toru, 21.05-26.09.2010

Zaangaowani inaczej
Sabina Czajkowska
Wystawa Supergrupy Azorro w CSW w Toruniu jest midzy innymi mdra. Daje do mylenia. Nasuwa refleksje. Odnosi si do kondycji czowieka w wiecie wspczesnym. Nie tylko artysty. Podejmuje te problem rodziny, edukacji. Rozwija si jak dobry sitcom – czasem sodko, czasem miesznie, czasem dramatycznie. Z suspensem. I pozostawia niedosyt. Czyby wystawa idealna?! Panowie z grupy Azorro – jak sami stwierdzili w „Portrecie z kuratorem w tle” – w pewnym momencie kupili sobie kamery i zaczli robi filmy. Nie malowa czy rzebi, jednak. Dziaaj na styku fikcji i dokumentu: rejestrujc i odtwarzajc realno, ktra jest tak znajoma i prawdopodobna, e granica midzy nimi jest pynna. Czasem puszcz oko, pokazujc rozmylnie to przesunicie, wyolbrzymiajc i przerysowujc sytuacje. Bana, wyniesiony do godnoci tematu przez modernizm, staje si tu narzdziem niemale awangardowym! S zaangaowani inaczej. Cho z zasady ich sztuka nie jest powana, robiona jest na powanie. A krytyk pozostaje skonfundowany…

Supergrupa Azorro: Wojciech Niedzielko, Igor Krenz, ukasz Skpski, Oskar Dawicki, fot. materiay prasowe CSW „Znaki Czasu” w Toruniu

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym