strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K O P R S T U W Z KONKURSY
   »

W padziernikowym „Arteonie” Agnieszka Salamon-Radecka omawia wystaw „Dotykajc horyzontu poznania. Pejzae T.P. Potworowskiego” w Muzeum Ziemi Kpiskiej, Karolina Staszak natomiast komentuje prac Katarzyny Kozyry „Szukajc Jezusa”. Zbigniew J. Makowski pisze o mioci do sztuki, a wystawie „Mska rzecz”, odbywajcej si w Muzeum lskim w Katowicach, przyglda si Jdrzej Krystek. W rubryce „Rekomendacje” natomiast Tomasz Bika przedstawia projekt „Rnica” Jacka Hajnosa, dotyczcy problemu bezdomnoci.
W najnowszym „Arteonie” ponadto wystaw „Women of surrealism. Franciska Clausen, Rita Kernn-Larsen, and Elsa Thoresen” w kopenhaskim Kunstforeningen GL STRAND recenzuje Wojciech Delikta, Micha Haake komentuje prezentacj „Anti-static” w Muzeum Narodowym w Poznaniu, a Kajetan Giziski w rubryce „Duchowo w sztuce” przyblia dziea i teori Wassily’ego Kandinsky’ego. W serii „Poznaska awangarda” Agnieszka Salamon-Radecka omawia sylwetk Jana Panieskiego. W padziernikowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tadeusz Piotr Potworowski, „Dziewczyna siedzca na pasiaku”, 1959, olej na ptnie, 100 x 135 cm, praca ze zbiorw Muzeum Narodowego w Poznaniu, fot. mat. pras. Muzeum Ziemi Kpiskiej im. T. P. Potworowskiego

\"Idealna wystawa. Supergrupa Azorro\", CSW \"Znaki Czasu\", Toru, 21.05-26.09.2010

Zaangaowani inaczej
Sabina Czajkowska
Wystawa Supergrupy Azorro w CSW w Toruniu jest midzy innymi mdra. Daje do mylenia. Nasuwa refleksje. Odnosi si do kondycji czowieka w wiecie wspczesnym. Nie tylko artysty. Podejmuje te problem rodziny, edukacji. Rozwija si jak dobry sitcom – czasem sodko, czasem miesznie, czasem dramatycznie. Z suspensem. I pozostawia niedosyt. Czyby wystawa idealna?! Panowie z grupy Azorro – jak sami stwierdzili w „Portrecie z kuratorem w tle” – w pewnym momencie kupili sobie kamery i zaczli robi filmy. Nie malowa czy rzebi, jednak. Dziaaj na styku fikcji i dokumentu: rejestrujc i odtwarzajc realno, ktra jest tak znajoma i prawdopodobna, e granica midzy nimi jest pynna. Czasem puszcz oko, pokazujc rozmylnie to przesunicie, wyolbrzymiajc i przerysowujc sytuacje. Bana, wyniesiony do godnoci tematu przez modernizm, staje si tu narzdziem niemale awangardowym! S zaangaowani inaczej. Cho z zasady ich sztuka nie jest powana, robiona jest na powanie. A krytyk pozostaje skonfundowany…

Supergrupa Azorro: Wojciech Niedzielko, Igor Krenz, ukasz Skpski, Oskar Dawicki, fot. materiay prasowe CSW „Znaki Czasu” w Toruniu

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym