strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G J K N O P R S T U W KONKURSY
   »

W sierpniowym „Arteonie”: sztuce tatuau przyglda si Aleksandra Kargul, wystaw „Cricot idzie!” w krakowskiej Crikotece recenzuje Agnieszka Salamon-Radecka. O monumentalnej realizacji Christo i Jeanne-Claude, ktra stana na jeziorze w Hyde Parku, pisze Wojciech Delikta. W serii „Duchowo w sztuce” Karolina Staszak pisze o Wsplnocie Twrcw Chrzecijaskich Vera Icon.
W najnowszym „Arteonie” ponadto: Zbigniew J. Makowski recenzuje wystaw „Kociotrupy musz wstawa” w Gdaskiej Galerii Miejskiej, spotkanie z Wilhelmem Sasnalem oraz Jarosawem Modzelewskim, ktre odbyo si w warszawskim MSN, komentuje Andrzej Biernacki, Tomasz Bika OP rekomenduje twrczo Kamila Kuzko, , a seri „Poznaska awangarda” kontynuuje Agnieszka Salamon-Radecka tekstem o Arturze Marii Swinarskim. Dorota aglewska z kolei w rubryce „Rynek sztuki” pisze o retoryce rynku: jak sucha antykwariuszy i jak mwi do klienta. W sierpniowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki. 

Okadka: tatua autorstwa Bianki Szlachty, fot. dziki uprzejmoci autorki

„(nie)obecnoci”, Centrum Kultury Zamek, Pozna, 8.04-16.05.2010; Galeria 2 wiaty, Krakw, 20.05-16.06.2010

Pami sfotografowana
Z Mu Chenem i Shao Yinongiem rozmawia Przemysaw Jdrowski
Przemysaw Jdrowski: Fotografia w Waszych rkach to narzdzie dokumentacji, dla ktrej kluczowym pojciem wydaje si pami. Dlaczego?
Mu Chen, Shao Yinong: Mona powiedzie, e fotografia jest niejako przejciem pomidzy histori a wspczesnoci; staramy si wykorzysta wskazwki/przesanki z historii, eby przedstawi absurdalno aktualnej rzeczywistoci.
„Sale zgromadze” to formalnie bardzo malarski, statyczny i wanitatywny w wymowie cykl. Na wypreparowanym motywie dokumentuje proces przemijania i destrukcji, tworzc swoist alegori chiskich przemian spoecznych i wiatopogldowych, ktre dokonuj si na Waszych oczach. Brakuje w nim jednak ludzi, bohaterw tych zmian. Czy s oni niewani, zbyt przedmiotowi? A moe obawiacie si tego rodzaju wiadkw?
Brak dwikw nie jest rwny ciszy, a pusta przestrze nie jest tosama z brakiem ludzi. Nie dokumentujemy, jedna po drugiej, historycznych zmian kadej przestrzeni z osobna. Dokumentujemy ludzi, ktrzy budowali, wykorzystywali i w kocu opuszczali te sale zgromadze – w przeszoci dotyczyo to wszystkich Chiczykw. Pync z prdem przeznaczenia historii, wspomnienie dawnego rwetesu czy pozostawione lady wypeniaj przestrzenie zagadkowoci.

Mu Chen, Shao Yinong, Yangjialing, 2006, dziki uprzejmoci Alexander Ochs Galleries Berlin | Beijing

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym