strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K L N O P S T U W Z KONKURSY
   »

W majowym „Arteonie” Wojciech Delikta przyblia twrczo projektantki Rei Kawakubo, ktra zainicjowaa zjawisko... antymody. Fotografiom Irwinga Penna, pokazywanym w nowojorskim Metropolitan Museum, przyglda si Aleksandra Kargul. Weronika Kobyliska-Bunsch z kolei rekomenduje twrczo fotograficzn Joanny Chudy. Karolina Staszak komentuje konkurs „Nowy Obraz / Nowe Spojrzenie” Nagroda Artystyczna UAP, a Andrzej Biernacki przewietla spraw nowej lokalizacji warszawskiego MSN w kontekcie finansw tej instytucji.
W najnowszym „Arteonie”
take: wystaw „Superorganizm. Awangarda i dowiadczenie przyrody” w ms2 w odzi recenzuje Justyna arczyska, prezentacj Emila Nolde w gdaskim Muzeum Narodowym komentuje Agnieszka Salamon-Radecka, a o wiedeskiej wystawie Lawrence’a Alma-Tademy pisze Grayna Krzechowicz.W „Czytaniu sztuki” z kolei Aleksandra Kargul odczytuje obraz „Matka Whistlera” Jamesa McNeilla Whistlera.
W majowym „Arteonie” ponadto inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Rei Kawakubo, „Body meets dress – Dress meets body”, spring/summer 1997, mat. pras. The Metropolitan Museum of Art

Wystawa gwna – Midzynarodowe Triennale Grafiki, Krakw 2009, Bunkier Sztuki, Krakw, 16.09-11.10.2009

Midzynarodowe Triennale Grafiki Krakw 2009
Przemysaw Choda
Gwn wystaw konkursow zaaranowano w Bunkrze Sztuki (16.09-11.10.2009). Na ekspozycji mona byo zobaczy prace niemale trzystu autorw, wykonane w technikach tradycyjnych oraz cyfrowych. Rozpoznanie, w jakiej technice zostaa stworzona dana grafika mogo sprawi laikowi nie lada kopot. Rozwj technik cyfrowych stworzy bowiem moliwo doskonaej imitacji warsztatu rcznego, wirtuozeria manualna artystw za – iluzj obrbki technicznej. Dlatego te medium, sposb produkcji grafiki staje si w odbiorze mao istotny. Nie jest to jednak regu. Prace wywietlane na monitorach LCD, motion graphics, dziea zblione do wideoartu przycigaj uwag wanie dziki nowatorskiemu medium. Nowe sposoby prezentowania grafiki zmieniaj jako artystycznego komunikatu, poszerzaj pole twrczej ekspresji oraz stawiaj pytania o granice pomidzy poszczeglnymi dziedzinami twrczej aktywnoci. Tegoroczna edycja bya jednak nakierowana gwnie na prezentacj wspczesnej grafiki operujcej tradycyjnymi, tak zwanymi technikami szlachetnymi, eksplorujcymi wielkie tematy, narracyjno.

Mateusz Dbrowski (Polska), bez tytuu 2, grafika lentikularna 100 x 200 cm, materiay prasowe MTG Krakw 2009

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym