strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G J K N O P R S T U W KONKURSY
   »

W sierpniowym „Arteonie”: sztuce tatuau przyglda si Aleksandra Kargul, wystaw „Cricot idzie!” w krakowskiej Crikotece recenzuje Agnieszka Salamon-Radecka. O monumentalnej realizacji Christo i Jeanne-Claude, ktra stana na jeziorze w Hyde Parku, pisze Wojciech Delikta. W serii „Duchowo w sztuce” Karolina Staszak pisze o Wsplnocie Twrcw Chrzecijaskich Vera Icon.
W najnowszym „Arteonie” ponadto: Zbigniew J. Makowski recenzuje wystaw „Kociotrupy musz wstawa” w Gdaskiej Galerii Miejskiej, spotkanie z Wilhelmem Sasnalem oraz Jarosawem Modzelewskim, ktre odbyo si w warszawskim MSN, komentuje Andrzej Biernacki, Tomasz Bika OP rekomenduje twrczo Kamila Kuzko, , a seri „Poznaska awangarda” kontynuuje Agnieszka Salamon-Radecka tekstem o Arturze Marii Swinarskim. Dorota aglewska z kolei w rubryce „Rynek sztuki” pisze o retoryce rynku: jak sucha antykwariuszy i jak mwi do klienta. W sierpniowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki. 

Okadka: tatua autorstwa Bianki Szlachty, fot. dziki uprzejmoci autorki

Wystawa gwna – Midzynarodowe Triennale Grafiki, Krakw 2009, Bunkier Sztuki, Krakw, 16.09-11.10.2009

Midzynarodowe Triennale Grafiki Krakw 2009
Przemysaw Choda
Gwn wystaw konkursow zaaranowano w Bunkrze Sztuki (16.09-11.10.2009). Na ekspozycji mona byo zobaczy prace niemale trzystu autorw, wykonane w technikach tradycyjnych oraz cyfrowych. Rozpoznanie, w jakiej technice zostaa stworzona dana grafika mogo sprawi laikowi nie lada kopot. Rozwj technik cyfrowych stworzy bowiem moliwo doskonaej imitacji warsztatu rcznego, wirtuozeria manualna artystw za – iluzj obrbki technicznej. Dlatego te medium, sposb produkcji grafiki staje si w odbiorze mao istotny. Nie jest to jednak regu. Prace wywietlane na monitorach LCD, motion graphics, dziea zblione do wideoartu przycigaj uwag wanie dziki nowatorskiemu medium. Nowe sposoby prezentowania grafiki zmieniaj jako artystycznego komunikatu, poszerzaj pole twrczej ekspresji oraz stawiaj pytania o granice pomidzy poszczeglnymi dziedzinami twrczej aktywnoci. Tegoroczna edycja bya jednak nakierowana gwnie na prezentacj wspczesnej grafiki operujcej tradycyjnymi, tak zwanymi technikami szlachetnymi, eksplorujcymi wielkie tematy, narracyjno.

Mateusz Dbrowski (Polska), bez tytuu 2, grafika lentikularna 100 x 200 cm, materiay prasowe MTG Krakw 2009

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym