strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G J K L N O P R S T U W Z KONKURSY
   »

W lipcowym „Arteonie” Wodzimierz Wrzesiski przyblia histori kolekcji rodziny Ishibashi udostpnionej w ramach wystawy „Tokyo–Paris. Masterpieces from the Bridgestone Museum of Art in Tokyo Ishibashi Foundation Collection” w paryskim Muse de l’Orangeriewystaw, wystaw „Historiofilia. Sztuka i polska pami”, organizowan przez Narodowe Centrum Kultury w Warszawie, recenzuje Karolina Staszak, a Micha Haake komentuje pokaz „Sztuka w sztuce” w krakowskim MOCAK-u. Paula Milczarczyk zastanawia si nad zjawiskiem sztuki przejmujcej rol religii, a wystawie „Tak widz. Panorama fotografii wgierskiej” w Muzeum Narodowym w Warszawie przyglda si Weronika Kobyliska-Bunsch.
W najnowszym „Arteonie” take: Marcin Krajewski rekomenduje twrczo Krzysztofa Gila, a w rubryce „Czytanie sztuki” Paulina Adamczyk przedstawia obraz Henryka Siemiradzkiego „Sd Parysa”, znajdujcy si w Muzeum Narodowym w Warszawie. W rubryce „Filmowo” Wojciech Delikta omawia film „Troublemakers. The Story of Land Art”, a w „Notatniku” komentuje akcje Fundacji Bc Zmiana pt. „Biednale”. W tej rubryce take Karolina Staszak pisze o ksice-wywiadzie Jakuba Banasiaka z Wilhelmem Sasnalem.  W najnowszym „Arteonie” ponadto inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Paul Czanne, „Montagne Sainte-Victoire et Chteau Noir”, vers 1904-1906, Huile sur toile, 66,2 82,1 cm, Tokyo, Bridgestone Museum of Art, Don de Shjir Ishibashi, 1961, © Bridgestone Museum of Art, Ishibashi Foundation, mat. pras. Muse de l’Orangerie

Wystawa gwna – Midzynarodowe Triennale Grafiki, Krakw 2009, Bunkier Sztuki, Krakw, 16.09-11.10.2009

Midzynarodowe Triennale Grafiki Krakw 2009
Przemysaw Choda
Gwn wystaw konkursow zaaranowano w Bunkrze Sztuki (16.09-11.10.2009). Na ekspozycji mona byo zobaczy prace niemale trzystu autorw, wykonane w technikach tradycyjnych oraz cyfrowych. Rozpoznanie, w jakiej technice zostaa stworzona dana grafika mogo sprawi laikowi nie lada kopot. Rozwj technik cyfrowych stworzy bowiem moliwo doskonaej imitacji warsztatu rcznego, wirtuozeria manualna artystw za – iluzj obrbki technicznej. Dlatego te medium, sposb produkcji grafiki staje si w odbiorze mao istotny. Nie jest to jednak regu. Prace wywietlane na monitorach LCD, motion graphics, dziea zblione do wideoartu przycigaj uwag wanie dziki nowatorskiemu medium. Nowe sposoby prezentowania grafiki zmieniaj jako artystycznego komunikatu, poszerzaj pole twrczej ekspresji oraz stawiaj pytania o granice pomidzy poszczeglnymi dziedzinami twrczej aktywnoci. Tegoroczna edycja bya jednak nakierowana gwnie na prezentacj wspczesnej grafiki operujcej tradycyjnymi, tak zwanymi technikami szlachetnymi, eksplorujcymi wielkie tematy, narracyjno.

Mateusz Dbrowski (Polska), bez tytuu 2, grafika lentikularna 100 x 200 cm, materiay prasowe MTG Krakw 2009

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym