strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K O P S T U W Z
   »

W czerwcowym „Arteonie” wystaw „Teraz komiks!” w Muzeum Narodowym w Krakowie omawia Natalia Mrozkowiak. W rubryce „Dossier” Andrzej Szarek przypomina twrczo Jana Kucza. Wojciech Delikta z kolei pisze o dizajnerskich obiektach Donalda Judda, pokazywanych na wystawie w San Francisco. Natomiast wystaw zatytuowan „Tu strzyka, tam upie, ale ry. A sumienie ksa. Tadeusz Brzozowski – inspiracje, konteksty, lady”, przygotowan z okazji stulecia urodzin Tadeusza Brzozowskiego w Pawilonie Czterech Kopu we Wrocawiu, opisuje Agnieszka Salamon-Radecka.
W najnowszym „Arteonie
take Joanna Winnicka-Gburek recenzuje wystaw „Ojczyzna w sztuce” w krakowskim MOCAK-u, Marcel Skierski komentuje wystaw „Warsztaty z rewolucji” w poznaskiej Galerii Miejskiej Arsena, a cykl powicony duchowoci w sztuce inauguruje tekstem „Rado Heroda” Tomasz Bika OP. Z kolei Dorota aglewska w rubryce „Rynek sztuki” pisze o tym, co rynkowi da internet. Agnieszka Salamon-Radecka natomiast kontynuuje seri „Poznaska awangarda”, przybliajc posta Wadysawa Skotarka. W czerwcowym „Arteonie” ponadto, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, tym razem skomentowany przez redaktor naczeln, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tadeusz Baranowski, „Skd si bierze woda sodowa”, plansza 41/41 (fragment), blaudruk, akwarela na papierze, diapozytyw, 1982, mat. pras. Muzeum Narodowego w Krakowie

I Festiwal Sztuk Wizualnych Art Boom, Krakw, 12-22.06.2009

Artystyczne bum w Krakowie
Katarzyna Jagodziska
Krakw przey w czerwcu prawdziw inwazj sztuki wspczesnej. Na niespotykan dotd skal w przestrzeni publicznej szacownego miasta narodowych pamitek, tradycji i ostoi konserwatyzmu zaistnia katalog prac czowki polskich (ale te kilku zagranicznych) artystw. Pierwsza edycja Festiwalu Sztuk Wizualnych Art Boom pokazaa, e taka inicjatywa jest potrzebna, e jest zainteresowanie i e warto mieszkacw miasta zaraa sztuk wspczesn. Szkoda, e tylko przez dziesi dni w roku. Niektrych prac nie dao si nie zauway. Do innych trzeba si byo specjalnie pofatygowa i wypatrywa zgodnie ze wskazwkami, umieszczonymi na festiwalowej mapce. Oprcz prac typu site-specific byy projekcje, dyskusje, spotkania, wykady, seminarium i spacery powicone sztuce w przestrzeni publicznej. To jednak prace byy najwaniejsze i miay najwiksze znaczenie dla Krakowa, w ktrym wci bardzo trudno przeama mentaln barier midzy tradycj a nowoczesnoci.

Julian Tomaszuk, „Boom”, fot. K. Jagodziska

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym