strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B G K O P R S T U W Z KONKURSY
   »

W padziernikowym „Arteonie” Agnieszka Salamon-Radecka omawia wystaw „Dotykajc horyzontu poznania. Pejzae T.P. Potworowskiego” w Muzeum Ziemi Kpiskiej, Karolina Staszak natomiast komentuje prac Katarzyny Kozyry „Szukajc Jezusa”. Zbigniew J. Makowski pisze o mioci do sztuki, a wystawie „Mska rzecz”, odbywajcej si w Muzeum lskim w Katowicach, przyglda si Jdrzej Krystek. W rubryce „Rekomendacje” natomiast Tomasz Bika przedstawia projekt „Rnica” Jacka Hajnosa, dotyczcy problemu bezdomnoci.
W najnowszym „Arteonie” ponadto wystaw „Women of surrealism. Franciska Clausen, Rita Kernn-Larsen, and Elsa Thoresen” w kopenhaskim Kunstforeningen GL STRAND recenzuje Wojciech Delikta, Micha Haake komentuje prezentacj „Anti-static” w Muzeum Narodowym w Poznaniu, a Kajetan Giziski w rubryce „Duchowo w sztuce” przyblia dziea i teori Wassily’ego Kandinsky’ego. W serii „Poznaska awangarda” Agnieszka Salamon-Radecka omawia sylwetk Jana Panieskiego. W padziernikowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tadeusz Piotr Potworowski, „Dziewczyna siedzca na pasiaku”, 1959, olej na ptnie, 100 x 135 cm, praca ze zbiorw Muzeum Narodowego w Poznaniu, fot. mat. pras. Muzeum Ziemi Kpiskiej im. T. P. Potworowskiego

I Festiwal Sztuk Wizualnych Art Boom, Krakw, 12-22.06.2009

Artystyczne bum w Krakowie
Katarzyna Jagodziska
Krakw przey w czerwcu prawdziw inwazj sztuki wspczesnej. Na niespotykan dotd skal w przestrzeni publicznej szacownego miasta narodowych pamitek, tradycji i ostoi konserwatyzmu zaistnia katalog prac czowki polskich (ale te kilku zagranicznych) artystw. Pierwsza edycja Festiwalu Sztuk Wizualnych Art Boom pokazaa, e taka inicjatywa jest potrzebna, e jest zainteresowanie i e warto mieszkacw miasta zaraa sztuk wspczesn. Szkoda, e tylko przez dziesi dni w roku. Niektrych prac nie dao si nie zauway. Do innych trzeba si byo specjalnie pofatygowa i wypatrywa zgodnie ze wskazwkami, umieszczonymi na festiwalowej mapce. Oprcz prac typu site-specific byy projekcje, dyskusje, spotkania, wykady, seminarium i spacery powicone sztuce w przestrzeni publicznej. To jednak prace byy najwaniejsze i miay najwiksze znaczenie dla Krakowa, w ktrym wci bardzo trudno przeama mentaln barier midzy tradycj a nowoczesnoci.

Julian Tomaszuk, „Boom”, fot. K. Jagodziska

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym