strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B G K O P R S T U W Z KONKURSY
   »

W padziernikowym „Arteonie” Agnieszka Salamon-Radecka omawia wystaw „Dotykajc horyzontu poznania. Pejzae T.P. Potworowskiego” w Muzeum Ziemi Kpiskiej, Karolina Staszak natomiast komentuje prac Katarzyny Kozyry „Szukajc Jezusa”. Zbigniew J. Makowski pisze o mioci do sztuki, a wystawie „Mska rzecz”, odbywajcej si w Muzeum lskim w Katowicach, przyglda si Jdrzej Krystek. W rubryce „Rekomendacje” natomiast Tomasz Bika przedstawia projekt „Rnica” Jacka Hajnosa, dotyczcy problemu bezdomnoci.
W najnowszym „Arteonie” ponadto wystaw „Women of surrealism. Franciska Clausen, Rita Kernn-Larsen, and Elsa Thoresen” w kopenhaskim Kunstforeningen GL STRAND recenzuje Wojciech Delikta, Micha Haake komentuje prezentacj „Anti-static” w Muzeum Narodowym w Poznaniu, a Kajetan Giziski w rubryce „Duchowo w sztuce” przyblia dziea i teori Wassily’ego Kandinsky’ego. W serii „Poznaska awangarda” Agnieszka Salamon-Radecka omawia sylwetk Jana Panieskiego. W padziernikowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tadeusz Piotr Potworowski, „Dziewczyna siedzca na pasiaku”, 1959, olej na ptnie, 100 x 135 cm, praca ze zbiorw Muzeum Narodowego w Poznaniu, fot. mat. pras. Muzeum Ziemi Kpiskiej im. T. P. Potworowskiego

„Event Horizon”, Galeria Raster, Warszawa, 4.04-16.05.2009

Poza horyzont zdarze
Weronika Dobrowolska
„Event Horizon” to gocinny projekt Karoliny Dankov i Mariny Leuenberger, pracujcych wsplnie od 2006 roku pod szyldem Karma International. Dziaalno szwajcarskiego duetu kuratorskiego koncentruje si przede wszystkim na promocji modych artystw – zarwno poprzez prezentacj w prywatnej galerii Karma International, jak i realizacj midzynarodowych projektw, niezwizanych bezporednio z przestrzeni wystawow w Zurychu. W przygotowanej dla Galerii Raster wystawie wzio udzia siedmiu artystw pracujcych w Szwajcarii. Caoci dopeni program dziaa performatywnych i muzycznych, realizowany w wynajtej Willi oliborz.
Przywoujc w tytule wystawy film angielskiego reysera, Paula W. Andersona, kuratorki stworzyy szerok paszczyzn dla prezentacji wsppracujcych z zurysk galeri artystw. Krelc paralel midzy filmowymi wizjami przyszoci a wspczesnymi praktykami artystycznymi, wskazay na intuicyjne prby zbadania i komentowania zjawisk, dla ktrych zrozumienia nie dysponujemy jeszcze u progu XXI wieku odpowiednimi narzdziami.

David Hominal, „Le Trou”, 2008, fot. Weronika Dobrowolska

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym