strona gwna > patronaty

W lutowym „Arteonie” wystaw „Wielka Wojna”, odbywajc si w Muzeum Sztuki w odzi, recenzuje Agnieszka Salamon-Radecka. Jerzy Fober z kolei prezentuje sylwetk i rzebiarsk twrczo Stanisawa Kulona. Prezentacj „Trzy pocztki – 1918, 1945, 1989” we wrocawskim Muzeum Architektury omawia Karolina Majkowska. W stulecie Bauhausu seri przybliajc szko Waltera Gropiusa i fenomen tego ruchu inauguruje Wojciech Delikta. Aleksandra Sikorska komentuje premier filmu dokumentalnego „Walka: ycie i zaginiona twrczo Stanisawa Szukalskiego”.
Ponadto w najnowszym „Arteonie” w rubryce „Zaprojektowane” rodowisko wrocawskich artystw sztuk uytkowych omawia Julia Baszczyska. W „Archiwum” o wystawie „Advancing American Art” z 1947 roku pisze Diana Stelowska. Z kolei w dziale „Sztuka modych” Marcin Krajewski przedstawia graficzk Ewelin Koakowsk, a Aleksandra Kargul – Magdalen Obsadn. W lutowym „Arteonie” take inne recenzje i artykuy oraz aktualia i stae rubryki.

Okadka: Stanisaw Ignacy Witkiewicz, „Walka (Rbanie lasu)”, 1921-1922, farby olejne, ptno, Muzeum Sztuki w odzi

 

„Event Horizon”, Galeria Raster, Warszawa, 4.04-16.05.2009

Poza horyzont zdarze
Weronika Dobrowolska
„Event Horizon” to gocinny projekt Karoliny Dankov i Mariny Leuenberger, pracujcych wsplnie od 2006 roku pod szyldem Karma International. Dziaalno szwajcarskiego duetu kuratorskiego koncentruje si przede wszystkim na promocji modych artystw – zarwno poprzez prezentacj w prywatnej galerii Karma International, jak i realizacj midzynarodowych projektw, niezwizanych bezporednio z przestrzeni wystawow w Zurychu. W przygotowanej dla Galerii Raster wystawie wzio udzia siedmiu artystw pracujcych w Szwajcarii. Caoci dopeni program dziaa performatywnych i muzycznych, realizowany w wynajtej Willi oliborz.
Przywoujc w tytule wystawy film angielskiego reysera, Paula W. Andersona, kuratorki stworzyy szerok paszczyzn dla prezentacji wsppracujcych z zurysk galeri artystw. Krelc paralel midzy filmowymi wizjami przyszoci a wspczesnymi praktykami artystycznymi, wskazay na intuicyjne prby zbadania i komentowania zjawisk, dla ktrych zrozumienia nie dysponujemy jeszcze u progu XXI wieku odpowiednimi narzdziami.

David Hominal, „Le Trou”, 2008, fot. Weronika Dobrowolska

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym