strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G J K N O P R S T U W KONKURSY
   »

W sierpniowym „Arteonie”: sztuce tatuau przyglda si Aleksandra Kargul, wystaw „Cricot idzie!” w krakowskiej Crikotece recenzuje Agnieszka Salamon-Radecka. O monumentalnej realizacji Christo i Jeanne-Claude, ktra stana na jeziorze w Hyde Parku, pisze Wojciech Delikta. W serii „Duchowo w sztuce” Karolina Staszak pisze o Wsplnocie Twrcw Chrzecijaskich Vera Icon.
W najnowszym „Arteonie” ponadto: Zbigniew J. Makowski recenzuje wystaw „Kociotrupy musz wstawa” w Gdaskiej Galerii Miejskiej, spotkanie z Wilhelmem Sasnalem oraz Jarosawem Modzelewskim, ktre odbyo si w warszawskim MSN, komentuje Andrzej Biernacki, Tomasz Bika OP rekomenduje twrczo Kamila Kuzko, , a seri „Poznaska awangarda” kontynuuje Agnieszka Salamon-Radecka tekstem o Arturze Marii Swinarskim. Dorota aglewska z kolei w rubryce „Rynek sztuki” pisze o retoryce rynku: jak sucha antykwariuszy i jak mwi do klienta. W sierpniowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki. 

Okadka: tatua autorstwa Bianki Szlachty, fot. dziki uprzejmoci autorki

„Event Horizon”, Galeria Raster, Warszawa, 4.04-16.05.2009

Poza horyzont zdarze
Weronika Dobrowolska
„Event Horizon” to gocinny projekt Karoliny Dankov i Mariny Leuenberger, pracujcych wsplnie od 2006 roku pod szyldem Karma International. Dziaalno szwajcarskiego duetu kuratorskiego koncentruje si przede wszystkim na promocji modych artystw – zarwno poprzez prezentacj w prywatnej galerii Karma International, jak i realizacj midzynarodowych projektw, niezwizanych bezporednio z przestrzeni wystawow w Zurychu. W przygotowanej dla Galerii Raster wystawie wzio udzia siedmiu artystw pracujcych w Szwajcarii. Caoci dopeni program dziaa performatywnych i muzycznych, realizowany w wynajtej Willi oliborz.
Przywoujc w tytule wystawy film angielskiego reysera, Paula W. Andersona, kuratorki stworzyy szerok paszczyzn dla prezentacji wsppracujcych z zurysk galeri artystw. Krelc paralel midzy filmowymi wizjami przyszoci a wspczesnymi praktykami artystycznymi, wskazay na intuicyjne prby zbadania i komentowania zjawisk, dla ktrych zrozumienia nie dysponujemy jeszcze u progu XXI wieku odpowiednimi narzdziami.

David Hominal, „Le Trou”, 2008, fot. Weronika Dobrowolska

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym