strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K O P S T U W Z
   »

W czerwcowym „Arteonie” wystaw „Teraz komiks!” w Muzeum Narodowym w Krakowie omawia Natalia Mrozkowiak. W rubryce „Dossier” Andrzej Szarek przypomina twrczo Jana Kucza. Wojciech Delikta z kolei pisze o dizajnerskich obiektach Donalda Judda, pokazywanych na wystawie w San Francisco. Natomiast wystaw zatytuowan „Tu strzyka, tam upie, ale ry. A sumienie ksa. Tadeusz Brzozowski – inspiracje, konteksty, lady”, przygotowan z okazji stulecia urodzin Tadeusza Brzozowskiego w Pawilonie Czterech Kopu we Wrocawiu, opisuje Agnieszka Salamon-Radecka.
W najnowszym „Arteonie
take Joanna Winnicka-Gburek recenzuje wystaw „Ojczyzna w sztuce” w krakowskim MOCAK-u, Marcel Skierski komentuje wystaw „Warsztaty z rewolucji” w poznaskiej Galerii Miejskiej Arsena, a cykl powicony duchowoci w sztuce inauguruje tekstem „Rado Heroda” Tomasz Bika OP. Z kolei Dorota aglewska w rubryce „Rynek sztuki” pisze o tym, co rynkowi da internet. Agnieszka Salamon-Radecka natomiast kontynuuje seri „Poznaska awangarda”, przybliajc posta Wadysawa Skotarka. W czerwcowym „Arteonie” ponadto, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, tym razem skomentowany przez redaktor naczeln, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tadeusz Baranowski, „Skd si bierze woda sodowa”, plansza 41/41 (fragment), blaudruk, akwarela na papierze, diapozytyw, 1982, mat. pras. Muzeum Narodowego w Krakowie

„Event Horizon”, Galeria Raster, Warszawa, 4.04-16.05.2009

Poza horyzont zdarze
Weronika Dobrowolska
„Event Horizon” to gocinny projekt Karoliny Dankov i Mariny Leuenberger, pracujcych wsplnie od 2006 roku pod szyldem Karma International. Dziaalno szwajcarskiego duetu kuratorskiego koncentruje si przede wszystkim na promocji modych artystw – zarwno poprzez prezentacj w prywatnej galerii Karma International, jak i realizacj midzynarodowych projektw, niezwizanych bezporednio z przestrzeni wystawow w Zurychu. W przygotowanej dla Galerii Raster wystawie wzio udzia siedmiu artystw pracujcych w Szwajcarii. Caoci dopeni program dziaa performatywnych i muzycznych, realizowany w wynajtej Willi oliborz.
Przywoujc w tytule wystawy film angielskiego reysera, Paula W. Andersona, kuratorki stworzyy szerok paszczyzn dla prezentacji wsppracujcych z zurysk galeri artystw. Krelc paralel midzy filmowymi wizjami przyszoci a wspczesnymi praktykami artystycznymi, wskazay na intuicyjne prby zbadania i komentowania zjawisk, dla ktrych zrozumienia nie dysponujemy jeszcze u progu XXI wieku odpowiednimi narzdziami.

David Hominal, „Le Trou”, 2008, fot. Weronika Dobrowolska

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym