strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G J K L N O P R S T U W Z KONKURSY
   »

W lipcowym „Arteonie” Wodzimierz Wrzesiski przyblia histori kolekcji rodziny Ishibashi udostpnionej w ramach wystawy „Tokyo–Paris. Masterpieces from the Bridgestone Museum of Art in Tokyo Ishibashi Foundation Collection” w paryskim Muse de l’Orangeriewystaw, wystaw „Historiofilia. Sztuka i polska pami”, organizowan przez Narodowe Centrum Kultury w Warszawie, recenzuje Karolina Staszak, a Micha Haake komentuje pokaz „Sztuka w sztuce” w krakowskim MOCAK-u. Paula Milczarczyk zastanawia si nad zjawiskiem sztuki przejmujcej rol religii, a wystawie „Tak widz. Panorama fotografii wgierskiej” w Muzeum Narodowym w Warszawie przyglda si Weronika Kobyliska-Bunsch.
W najnowszym „Arteonie” take: Marcin Krajewski rekomenduje twrczo Krzysztofa Gila, a w rubryce „Czytanie sztuki” Paulina Adamczyk przedstawia obraz Henryka Siemiradzkiego „Sd Parysa”, znajdujcy si w Muzeum Narodowym w Warszawie. W rubryce „Filmowo” Wojciech Delikta omawia film „Troublemakers. The Story of Land Art”, a w „Notatniku” komentuje akcje Fundacji Bc Zmiana pt. „Biednale”. W tej rubryce take Karolina Staszak pisze o ksice-wywiadzie Jakuba Banasiaka z Wilhelmem Sasnalem.  W najnowszym „Arteonie” ponadto inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Paul Czanne, „Montagne Sainte-Victoire et Chteau Noir”, vers 1904-1906, Huile sur toile, 66,2 82,1 cm, Tokyo, Bridgestone Museum of Art, Don de Shjir Ishibashi, 1961, © Bridgestone Museum of Art, Ishibashi Foundation, mat. pras. Muse de l’Orangerie

„Event Horizon”, Galeria Raster, Warszawa, 4.04-16.05.2009

Poza horyzont zdarze
Weronika Dobrowolska
„Event Horizon” to gocinny projekt Karoliny Dankov i Mariny Leuenberger, pracujcych wsplnie od 2006 roku pod szyldem Karma International. Dziaalno szwajcarskiego duetu kuratorskiego koncentruje si przede wszystkim na promocji modych artystw – zarwno poprzez prezentacj w prywatnej galerii Karma International, jak i realizacj midzynarodowych projektw, niezwizanych bezporednio z przestrzeni wystawow w Zurychu. W przygotowanej dla Galerii Raster wystawie wzio udzia siedmiu artystw pracujcych w Szwajcarii. Caoci dopeni program dziaa performatywnych i muzycznych, realizowany w wynajtej Willi oliborz.
Przywoujc w tytule wystawy film angielskiego reysera, Paula W. Andersona, kuratorki stworzyy szerok paszczyzn dla prezentacji wsppracujcych z zurysk galeri artystw. Krelc paralel midzy filmowymi wizjami przyszoci a wspczesnymi praktykami artystycznymi, wskazay na intuicyjne prby zbadania i komentowania zjawisk, dla ktrych zrozumienia nie dysponujemy jeszcze u progu XXI wieku odpowiednimi narzdziami.

David Hominal, „Le Trou”, 2008, fot. Weronika Dobrowolska

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym