strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B G k O P R S T U W Z KONKURSY
   »

We wrzeniowym numerze „Arteonu” wystaw „Szczeliny wolnoci – sztuka polska w latach 1945-1948/1949”, ktra odbywa si w poznaskim Muzeum Narodowym recenzuje Micha Haake, „Najlepsze Dyplomy ASP 2017” komentuje Karolina Staszak, o pokazie „Dioramas”, odbywajcym si w paryskim Palais de Tokio pisze Aleksandra Kargul, a Sawomir Marzec wspomina Zbigniewa Gostomskiego przez pryzmat jego ostatniej wystawy w Galerii Foksal. Tomasz Ratajczak komentuje rzdowy pomys odbudowy zamkw kazimierzowskich, Dorota aglewska omawia kapitay na rynku sztuki, Marcin Krajewski rekomenduje malarstwo Magdaleny Daniec. W rubryce „Czytanie sztuki” Wojciech Delikta przyglda si obrazowi „A Closer Grand Canyon” Davida Hockneya, natomiast w rubryce „Zaprojektowane” Aleksandra Sikorska przyblia sylwetk projektanta Rajmunda T. Haasa. W najnowszym „Arteonie” ponadto komentarz niepokorny Andrzeja Biernackiego i inne stae rubryki.

Okadka: Artur Nacht-Samborski, „Kwiaty i licie w garnku”, 1963, olej na ptnie, 100 x 73 cm, Muzeum Narodowe w Poznaniu, fot. dziki uprzejmoci MNP

Daniel Buren, „Hommage à Henryk Staewski, Cabane clate avec tissu blanc et noir, travail situ, 1985-2009”, Muzeum Sztuki w odzi, ms, ekspozycja staa, od 28.04.2009

Przestrze dialogu
Lidia Surdyk
Po dugich staraniach do kolekcji Muzeum Sztuki w odzi trafia, na stae, praca autorstwa Daniela Burena pt. „Hommage à Henryk Staewski, Cabane clate avec tissu blanc et noir, travail situ, 1985-2009”, dedykowana wanie Henrykowi Staewskiemu.
„Cabane clate” (co mona przetumaczy jako pknita czy rozerwana chata) jest kolejnym wariantem instalacji, majcej swoje pocztki w 1985 roku w sztokholmskim Moderna Museet, podczas wystawy „Dialog”, kiedy to pierwszy raz doszo do wsppracy midzy Henrykiem Staewskim a Danielem Burenem.Najnowsza „Cabane clate” jest form, ktra niewtpliwie przykuwa uwag kadego wchodzcego do sali. Ten niby-pokj, umieszczony w samym centrum, z pewnoci zdominowa otoczenie. Dzieje si to poprzez jego ksztat zbliony do szecianu oraz zastosowanie czarno-biaej kolorystyki cian, ktre odbijaj si na tle biaych muzealnych. Jest to miejsce, ktre samo wciga widza do swego rodka, pochania go.

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym