strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G J K L N O P R S T U W Z KONKURSY
   »

W majowym „Arteonie” Wojciech Delikta przyblia twrczo projektantki Rei Kawakubo, ktra zainicjowaa zjawisko... antymody. Fotografiom Irwinga Penna, pokazywanym w nowojorskim Metropolitan Museum, przyglda si Aleksandra Kargul. Weronika Kobyliska-Bunsch z kolei rekomenduje twrczo fotograficzn Joanny Chudy. Karolina Staszak komentuje konkurs „Nowy Obraz / Nowe Spojrzenie” Nagroda Artystyczna UAP, a Andrzej Biernacki przewietla spraw nowej lokalizacji warszawskiego MSN w kontekcie finansw tej instytucji.
W najnowszym „Arteonie”
take: wystaw „Superorganizm. Awangarda i dowiadczenie przyrody” w ms2 w odzi recenzuje Justyna arczyska, prezentacj Emila Nolde w gdaskim Muzeum Narodowym komentuje Agnieszka Salamon-Radecka, a o wiedeskiej wystawie Lawrence’a Alma-Tademy pisze Grayna Krzechowicz.W „Czytaniu sztuki” z kolei Aleksandra Kargul odczytuje obraz „Matka Whistlera” Jamesa McNeilla Whistlera.
W majowym „Arteonie” ponadto inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Rei Kawakubo, „Body meets dress – Dress meets body”, spring/summer 1997, mat. pras. The Metropolitan Museum of Art

Daniel Buren, „Hommage à Henryk Staewski, Cabane clate avec tissu blanc et noir, travail situ, 1985-2009”, Muzeum Sztuki w odzi, ms, ekspozycja staa, od 28.04.2009

Przestrze dialogu
Lidia Surdyk
Po dugich staraniach do kolekcji Muzeum Sztuki w odzi trafia, na stae, praca autorstwa Daniela Burena pt. „Hommage à Henryk Staewski, Cabane clate avec tissu blanc et noir, travail situ, 1985-2009”, dedykowana wanie Henrykowi Staewskiemu.
„Cabane clate” (co mona przetumaczy jako pknita czy rozerwana chata) jest kolejnym wariantem instalacji, majcej swoje pocztki w 1985 roku w sztokholmskim Moderna Museet, podczas wystawy „Dialog”, kiedy to pierwszy raz doszo do wsppracy midzy Henrykiem Staewskim a Danielem Burenem.Najnowsza „Cabane clate” jest form, ktra niewtpliwie przykuwa uwag kadego wchodzcego do sali. Ten niby-pokj, umieszczony w samym centrum, z pewnoci zdominowa otoczenie. Dzieje si to poprzez jego ksztat zbliony do szecianu oraz zastosowanie czarno-biaej kolorystyki cian, ktre odbijaj si na tle biaych muzealnych. Jest to miejsce, ktre samo wciga widza do swego rodka, pochania go.

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym