strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K O P S T U W
   »

W czerwcowym „Arteonie” wystaw „Teraz komiks!” w Muzeum Narodowym w Krakowie omawia Natalia Mrozkowiak. W rubryce „Dossier” Andrzej Szarek przypomina twrczo Jana Kucza. Wojciech Delikta z kolei pisze o dizajnerskich obiektach Donalda Judda, pokazywanych na wystawie w San Francisco. Natomiast wystaw zatytuowan „Tu strzyka, tam upie, ale ry. A sumienie ksa. Tadeusz Brzozowski – inspiracje, konteksty, lady”, przygotowan z okazji stulecia urodzin Tadeusza Brzozowskiego w Pawilonie Czterech Kopu we Wrocawiu, opisuje Agnieszka Salamon-Radecka.
W najnowszym „Arteonie
take Joanna Winnicka-Gburek recenzuje wystaw „Ojczyzna w sztuce” w krakowskim MOCAK-u, Marcel Skierski komentuje wystaw „Warsztaty z rewolucji” w poznaskiej Galerii Miejskiej Arsena, a cykl powicony duchowoci w sztuce inauguruje tekstem „Rado Heroda” Tomasz Bika OP. Z kolei Dorota aglewska w rubryce „Rynek sztuki” pisze o tym, co rynkowi da internet. Agnieszka Salamon-Radecka natomiast kontynuuje seri „Poznaska awangarda”, przybliajc posta Wadysawa Skotarka. W czerwcowym „Arteonie” ponadto, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, tym razem skomentowany przez redaktor naczeln, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tadeusz Baranowski, „Skd si bierze woda sodowa”, plansza 41/41 (fragment), blaudruk, akwarela na papierze, diapozytyw, 1982, mat. pras. Muzeum Narodowego w Krakowie

6. Biennale Fotografii w Poznaniu „Fotografia/ideologia/polityka”, 8.05-7.06.2009

O fotografii, ideologii i polityce
Dorota uczak
„Fotografia/ideologia/polityka” – to temat tegorocznego 6. Biennale Fotografii w Poznaniu. Zaproponowana przez koordynatorw wydarzenia (Mariann Michaowsk, Zofi Starikiewicz, Macieja Szymanowicza) problematyka, nieodzownie nawizuje do dominujcego, zwaszcza na scenie amerykaskiej, dyskursu podejmujcego kwestie szczeglnego uwikania fotografii w mechanizmy ideologii i polityki. Niemaym wyzwaniem dla kuratorw pozostao zatem podjcie tematu wielokrotnie ju eksploatowanego i zakorzenionego w szerszej wiadomoci. W tym kontekcie najwikszym sukcesem 6. Biennale Fotografii w Poznaniu jest kuratorska polifoniczno, skadajca si na koherentn cao. Kada z wystaw bowiem podejmuje wtek ideologicznego i politycznego zaangaowania w odmienny sposb, przy czym cao konstytuuje wielokierunkow dyskusj dopeniajcych si gosw.

Szymon Rogiski, „Wsplna matka”, 2009, fot. materiay prasowe 6. Biennale Fotografii w Poznaniu

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym