strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B G k O P R S T U W Z KONKURSY
   »

We wrzeniowym numerze „Arteonu” wystaw „Szczeliny wolnoci – sztuka polska w latach 1945-1948/1949”, ktra odbywa si w poznaskim Muzeum Narodowym recenzuje Micha Haake, „Najlepsze Dyplomy ASP 2017” komentuje Karolina Staszak, o pokazie „Dioramas”, odbywajcym si w paryskim Palais de Tokio pisze Aleksandra Kargul, a Sawomir Marzec wspomina Zbigniewa Gostomskiego przez pryzmat jego ostatniej wystawy w Galerii Foksal. Tomasz Ratajczak komentuje rzdowy pomys odbudowy zamkw kazimierzowskich, Dorota aglewska omawia kapitay na rynku sztuki, Marcin Krajewski rekomenduje malarstwo Magdaleny Daniec. W rubryce „Czytanie sztuki” Wojciech Delikta przyglda si obrazowi „A Closer Grand Canyon” Davida Hockneya, natomiast w rubryce „Zaprojektowane” Aleksandra Sikorska przyblia sylwetk projektanta Rajmunda T. Haasa. W najnowszym „Arteonie” ponadto komentarz niepokorny Andrzeja Biernackiego i inne stae rubryki.

Okadka: Artur Nacht-Samborski, „Kwiaty i licie w garnku”, 1963, olej na ptnie, 100 x 73 cm, Muzeum Narodowe w Poznaniu, fot. dziki uprzejmoci MNP

6. Biennale Fotografii w Poznaniu „Fotografia/ideologia/polityka”, 8.05-7.06.2009

O fotografii, ideologii i polityce
Dorota uczak
„Fotografia/ideologia/polityka” – to temat tegorocznego 6. Biennale Fotografii w Poznaniu. Zaproponowana przez koordynatorw wydarzenia (Mariann Michaowsk, Zofi Starikiewicz, Macieja Szymanowicza) problematyka, nieodzownie nawizuje do dominujcego, zwaszcza na scenie amerykaskiej, dyskursu podejmujcego kwestie szczeglnego uwikania fotografii w mechanizmy ideologii i polityki. Niemaym wyzwaniem dla kuratorw pozostao zatem podjcie tematu wielokrotnie ju eksploatowanego i zakorzenionego w szerszej wiadomoci. W tym kontekcie najwikszym sukcesem 6. Biennale Fotografii w Poznaniu jest kuratorska polifoniczno, skadajca si na koherentn cao. Kada z wystaw bowiem podejmuje wtek ideologicznego i politycznego zaangaowania w odmienny sposb, przy czym cao konstytuuje wielokierunkow dyskusj dopeniajcych si gosw.

Szymon Rogiski, „Wsplna matka”, 2009, fot. materiay prasowe 6. Biennale Fotografii w Poznaniu

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym