strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B G J K L O P R S T U W Z KONKURSY
   »

W lipcowym „Arteonie” Wodzimierz Wrzesiski przyblia histori kolekcji rodziny Ishibashi udostpnionej w ramach wystawy „Tokyo–Paris. Masterpieces from the Bridgestone Museum of Art in Tokyo Ishibashi Foundation Collection” w paryskim Muse de l’Orangeriewystaw, wystaw „Historiofilia. Sztuka i polska pami”, organizowan przez Narodowe Centrum Kultury w Warszawie, recenzuje Karolina Staszak, a Micha Haake komentuje pokaz „Sztuka w sztuce” w krakowskim MOCAK-u. Paula Milczarczyk zastanawia si nad zjawiskiem sztuki przejmujcej rol religii, a wystawie „Tak widz. Panorama fotografii wgierskiej” w Muzeum Narodowym w Warszawie przyglda si Weronika Kobyliska-Bunsch.
W najnowszym „Arteonie” take: Marcin Krajewski rekomenduje twrczo Krzysztofa Gila, a w rubryce „Czytanie sztuki” Paulina Adamczyk przedstawia obraz Henryka Siemiradzkiego „Sd Parysa”, znajdujcy si w Muzeum Narodowym w Warszawie. W rubryce „Filmowo” Wojciech Delikta omawia film „Troublemakers. The Story of Land Art”, a w „Notatniku” komentuje akcje Fundacji Bc Zmiana pt. „Biednale”. W tej rubryce take Karolina Staszak pisze o ksice-wywiadzie Jakuba Banasiaka z Wilhelmem Sasnalem.  W najnowszym „Arteonie” ponadto inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Paul Czanne, „Montagne Sainte-Victoire et Chteau Noir”, vers 1904-1906, Huile sur toile, 66,2 82,1 cm, Tokyo, Bridgestone Museum of Art, Don de Shjir Ishibashi, 1961, © Bridgestone Museum of Art, Ishibashi Foundation, mat. pras. Muse de l’Orangerie

6. Biennale Fotografii w Poznaniu „Fotografia/ideologia/polityka”, 8.05-7.06.2009

O fotografii, ideologii i polityce
Dorota uczak
„Fotografia/ideologia/polityka” – to temat tegorocznego 6. Biennale Fotografii w Poznaniu. Zaproponowana przez koordynatorw wydarzenia (Mariann Michaowsk, Zofi Starikiewicz, Macieja Szymanowicza) problematyka, nieodzownie nawizuje do dominujcego, zwaszcza na scenie amerykaskiej, dyskursu podejmujcego kwestie szczeglnego uwikania fotografii w mechanizmy ideologii i polityki. Niemaym wyzwaniem dla kuratorw pozostao zatem podjcie tematu wielokrotnie ju eksploatowanego i zakorzenionego w szerszej wiadomoci. W tym kontekcie najwikszym sukcesem 6. Biennale Fotografii w Poznaniu jest kuratorska polifoniczno, skadajca si na koherentn cao. Kada z wystaw bowiem podejmuje wtek ideologicznego i politycznego zaangaowania w odmienny sposb, przy czym cao konstytuuje wielokierunkow dyskusj dopeniajcych si gosw.

Szymon Rogiski, „Wsplna matka”, 2009, fot. materiay prasowe 6. Biennale Fotografii w Poznaniu

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym