strona główna > patronaty
wybierz miasto:
B D G K L Ł N O P S T W Z KONKURSY
   »

W czerwcowym „Arteonie”: Wojciech Delikta przygląda się założeniom modowej wystawy „Camp: Notes on Fashion” w Metropolitan Museum w Costume Institute, a Aleksandra Kargul omawia wystawę „Art & Porn”, odbywającą się w ARoS Aarhus Kunstmuseum. Ponadto w najnowszym wydaniu sylwetkę Oskara Kokoschki przybliża Karolina Greś z okazji wystawy „Oskar Kokoschka. Expressionist, Migrant, European” w wiedeńskim Leopold Museum. Karolina Staszak z kolei komentuje niedawne skandale wokół pracy Natalii LL i akcji Elżbiety Podleśnej. W najnowszym „Arteonie” także relacja Joanny M. Sosnowskiej z tegorocznego Biennale w Wenecji. W czerwcowym „Arteonie” także: Kamila Leśniak omawia młodą polską współczesną fotografię, natomiast wystawę „«Polska» na eksport” w warszawskiej Zachęcie recenzuje Zofia Jabłonowska-Ratajska. Pokaz „Czarno na białym. 200 lat rysunku w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych” komentuje Kajetan Giziński, a w rubryce „Sztuka młodych” Marcin Krajewski prezentuje malarstwo Natalii Szynal. Agnieszka Salamon-Radecka przedstawia w dziale „Dossier” plastyczną twórczość Jerzego Skolimowskiego. Tomasz Biłka OP z kolei omawia projekt „Anima mea”. W najnowszym „Arteonie” także inne artykuły, aktualia i inne stałe rubryki.

Okładka: Widok wystawy „Camp. Notes on Fashion” w Metropolitan Museum of Art w Nowym Jorku (9.05-8.09.2019), fot. BFA.com/Zach Hilty, mat. pras. Metropolitan Museum of Art

6. Biennale Fotografii w Poznaniu „Fotografia/ideologia/polityka”, 8.05-7.06.2009

O fotografii, ideologii i polityce
Dorota Łuczak
„Fotografia/ideologia/polityka” – to temat tegorocznego 6. Biennale Fotografii w Poznaniu. Zaproponowana przez koordynatorów wydarzenia (Mariannę Michałowską, Zofię Starikiewicz, Macieja Szymanowicza) problematyka, nieodzownie nawiązuje do dominującego, zwłaszcza na scenie amerykańskiej, dyskursu podejmującego kwestie szczególnego uwikłania fotografii w mechanizmy ideologii i polityki. Niemałym wyzwaniem dla kuratorów pozostało zatem podjęcie tematu wielokrotnie już eksploatowanego i zakorzenionego w szerszej świadomości. W tym kontekście największym sukcesem 6. Biennale Fotografii w Poznaniu jest kuratorska polifoniczność, składająca się na koherentną całość. Każda z wystaw bowiem podejmuje wątek ideologicznego i politycznego zaangażowania w odmienny sposób, przy czym całość konstytuuje wielokierunkową dyskusję dopełniających się głosów.

Szymon Rogiński, „Wspólna matka”, 2009, fot. materiały prasowe 6. Biennale Fotografii w Poznaniu

Artykuł dostępny w wydaniu drukowanym