strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G J K L N O P R S T U W Z KONKURSY
   »

W majowym „Arteonie” Wojciech Delikta przyblia twrczo projektantki Rei Kawakubo, ktra zainicjowaa zjawisko... antymody. Fotografiom Irwinga Penna, pokazywanym w nowojorskim Metropolitan Museum, przyglda si Aleksandra Kargul. Weronika Kobyliska-Bunsch z kolei rekomenduje twrczo fotograficzn Joanny Chudy. Karolina Staszak komentuje konkurs „Nowy Obraz / Nowe Spojrzenie” Nagroda Artystyczna UAP, a Andrzej Biernacki przewietla spraw nowej lokalizacji warszawskiego MSN w kontekcie finansw tej instytucji.
W najnowszym „Arteonie”
take: wystaw „Superorganizm. Awangarda i dowiadczenie przyrody” w ms2 w odzi recenzuje Justyna arczyska, prezentacj Emila Nolde w gdaskim Muzeum Narodowym komentuje Agnieszka Salamon-Radecka, a o wiedeskiej wystawie Lawrence’a Alma-Tademy pisze Grayna Krzechowicz.W „Czytaniu sztuki” z kolei Aleksandra Kargul odczytuje obraz „Matka Whistlera” Jamesa McNeilla Whistlera.
W majowym „Arteonie” ponadto inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Rei Kawakubo, „Body meets dress – Dress meets body”, spring/summer 1997, mat. pras. The Metropolitan Museum of Art

6. Biennale Fotografii w Poznaniu „Fotografia/ideologia/polityka”, 8.05-7.06.2009

O fotografii, ideologii i polityce
Dorota uczak
„Fotografia/ideologia/polityka” – to temat tegorocznego 6. Biennale Fotografii w Poznaniu. Zaproponowana przez koordynatorw wydarzenia (Mariann Michaowsk, Zofi Starikiewicz, Macieja Szymanowicza) problematyka, nieodzownie nawizuje do dominujcego, zwaszcza na scenie amerykaskiej, dyskursu podejmujcego kwestie szczeglnego uwikania fotografii w mechanizmy ideologii i polityki. Niemaym wyzwaniem dla kuratorw pozostao zatem podjcie tematu wielokrotnie ju eksploatowanego i zakorzenionego w szerszej wiadomoci. W tym kontekcie najwikszym sukcesem 6. Biennale Fotografii w Poznaniu jest kuratorska polifoniczno, skadajca si na koherentn cao. Kada z wystaw bowiem podejmuje wtek ideologicznego i politycznego zaangaowania w odmienny sposb, przy czym cao konstytuuje wielokierunkow dyskusj dopeniajcych si gosw.

Szymon Rogiski, „Wsplna matka”, 2009, fot. materiay prasowe 6. Biennale Fotografii w Poznaniu

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym