strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G J K N O P R S T U W KONKURSY
   »

W sierpniowym „Arteonie”: sztuce tatuau przyglda si Aleksandra Kargul, wystaw „Cricot idzie!” w krakowskiej Crikotece recenzuje Agnieszka Salamon-Radecka. O monumentalnej realizacji Christo i Jeanne-Claude, ktra stana na jeziorze w Hyde Parku, pisze Wojciech Delikta. W serii „Duchowo w sztuce” Karolina Staszak pisze o Wsplnocie Twrcw Chrzecijaskich Vera Icon.
W najnowszym „Arteonie” ponadto: Zbigniew J. Makowski recenzuje wystaw „Kociotrupy musz wstawa” w Gdaskiej Galerii Miejskiej, spotkanie z Wilhelmem Sasnalem oraz Jarosawem Modzelewskim, ktre odbyo si w warszawskim MSN, komentuje Andrzej Biernacki, Tomasz Bika OP rekomenduje twrczo Kamila Kuzko, , a seri „Poznaska awangarda” kontynuuje Agnieszka Salamon-Radecka tekstem o Arturze Marii Swinarskim. Dorota aglewska z kolei w rubryce „Rynek sztuki” pisze o retoryce rynku: jak sucha antykwariuszy i jak mwi do klienta. W sierpniowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki. 

Okadka: tatua autorstwa Bianki Szlachty, fot. dziki uprzejmoci autorki

6. Biennale Fotografii w Poznaniu „Fotografia/ideologia/polityka”, 8.05-7.06.2009

O fotografii, ideologii i polityce
Dorota uczak
„Fotografia/ideologia/polityka” – to temat tegorocznego 6. Biennale Fotografii w Poznaniu. Zaproponowana przez koordynatorw wydarzenia (Mariann Michaowsk, Zofi Starikiewicz, Macieja Szymanowicza) problematyka, nieodzownie nawizuje do dominujcego, zwaszcza na scenie amerykaskiej, dyskursu podejmujcego kwestie szczeglnego uwikania fotografii w mechanizmy ideologii i polityki. Niemaym wyzwaniem dla kuratorw pozostao zatem podjcie tematu wielokrotnie ju eksploatowanego i zakorzenionego w szerszej wiadomoci. W tym kontekcie najwikszym sukcesem 6. Biennale Fotografii w Poznaniu jest kuratorska polifoniczno, skadajca si na koherentn cao. Kada z wystaw bowiem podejmuje wtek ideologicznego i politycznego zaangaowania w odmienny sposb, przy czym cao konstytuuje wielokierunkow dyskusj dopeniajcych si gosw.

Szymon Rogiski, „Wsplna matka”, 2009, fot. materiay prasowe 6. Biennale Fotografii w Poznaniu

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym