strona główna > patronaty

W grudniowym, ostatnim „Arteonie”: pożegnalny wstępniak redaktor naczelnej.Ponadto:Łukasz Murzyn porusza temat zarządzania polską kulturą – sferą komunikacyjną i symboliczną, wystawę „Metafizyka obecności” w Muzeum Archidiecezjalnym w Krakowie recenzuje Joanna Winnicka-Gburek, Karolina Staszak z kolei komentuje 29. Ogólnopolski Przegląd Malarstwa Młodych „Promocje 2019” w Legnicy. Ponadto Wojciech Delikta pisze o wystawie „rzeźbiarza tkaniny” Daniela Lismore’a w poznańskim Starym Browarze, a Agnieszka Salamon-Radecka recenzuje wystawę „Jan Hrynkowski. Opowieść artysty”, odbywającą się w Muzeum Narodowym w Krakowie. W najnowszym „Arteonie” także: o retrospektywie Pierre’a Bonnarda w Wiedniu pisze Grażyna Krzechowicz, Kajetan Giziński natomiast omawia prezentację „Geo. Migracje Transgraficzne” w BWA w Kielcach. Ponadto Karolina Greś przygląda się prezentacji „Siostry prerafaelitki” w The National Portrait Gallery w Londynie, Marcin Krajewski rekomenduje malarstwo Dariusza Milczarka. Zbigniew J. Mańkowski natomiast pisze o zapachu w sztuce – o zapachu Bożego Narodzenia, A w rubryce „Zaprojektowane” Alicja Wilczak przybliża temat dizajnu kulinarnego”. W grudniowym „Arteonie” ponadto aktualia i inne stałe rubryki. 

Okładka: Tadeusz Gustaw Wiktor, „Światło dla Bożeny X”, 2019, olej na płótnie, relief, 160 × 160 cm, fot. materiały prasowe Muzeum Archidiecezjalnego w Krakowie

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury

Z dniem 1 stycznia 2020 roku wydawanie magazynu o sztuce „Arteon” zostaje zawieszone.

Projekt \"Entropia. Harmonia miasta\" i sesja \"Miasto. Miejsca znaczące\", Galeria Sztuki Wozownia, Toruń, lipiec - listopad 2008

Anna Poczobutt
Zobaczyć miasto
Entopia – stan dynamicznej równowagi między człowiekiem a jego otoczeniem, istnieje w sferze niedopowiedzenia, ograniczony skrajnościami: nieosiągalną utopią i niepożądaną dystopią. Doskonale oddaje on charakter miasta – obszaru wieloznacznego, kształtowanego dynamicznie przez jego mieszkańców. Takie rozumienie przestrzeni publicznej znalazło się u podstaw projektu „Entopia. Harmonia miasta”, zorganizowanego przez toruńską Galerię Sztuki Wozownia. Cykl różnorodnych działań pozagaleryjnych połączył temat miasta jako sfery nawarstwienia wielorakich kontekstów i znaczeń. Kuratorki, Agnieszka Gryska i Małgorzata Jankowska, zaprosiły do współpracy artystów, których realizacje o charakterze site specific, odnosząc się do konkretnych sytuacji, stanowiły także ogólny komentarz do problemu funkcjonowania miejskiego organizmu.

Katarzyna Podgórska-Glonti, „Geograf”, projekt przygotowany dla fasady budynku Pałacu Biskupiego w Toruniu, 1.08-7.09.2008, fot. materiały prasowe Galerii Sztuki Wozownia

Artykuł dostępny w wydaniu drukowanym