strona główna > patronaty
wybierz miasto:
B C D G K L Ł O P S T W KONKURSY
   »

W majowym „Arteonie” okresy błękitny i różowy w twórczości Picassa, będące tematem wystawy odbywającej się w Fondation Beyeler, omawia Karolina Greś. Karolina Staszak przygląda się fotografiom laureatki Nagrody „Arteonu” za rok 2018, Laury Makabresku. Z okazji wystawy „Lee Krasner: Living Colour” w londyńskiej Barbican Art Gallery sylwetkę artystki przybliża Wojciech Delikta. O współczesnej architekturze sakralnej z Jakubem Turbasą, autorem książki „Ukryte piękno. Architektura współczesnych kościołów”, rozmawia Ewa Kiedio.

W najnowszym „Arteonie” również: Zofia Jabłonowska-Ratajska pisze o pokazie Katarzyny Józefowicz w Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, wystawę „Malarz. Mentor. Mag. Otto Mueller a środowisko artystyczne Wrocławia” w Muzeum Narodowym we Wrocławiu recenzuje Agnieszka Salamon-Radecka, a rzeźby Pawła Jacha rekomenduje Tomasz Biłka OP. Zbigniew Jan Mańkowski omawia publikację „Prawie nic. Józef Czapski. Biografia malarza” autorstwa amerykańskiego malarza Erica Karpelesa. W rubryce „Zaprojektowane” Julia Błaszczyńska opowiada o poznańskim powojennym meblarstwie. Łukasz Murzyn natomiast podsumowuje prace nad projektem „Dogmat! W co wierzą artyści?”, w którym wzięli udział m.in. Iwona Demko, Cecylia Malik i Łukasz Surowiec.

W majowym „Arteonie” także aktualia i inne stałe rubryki.

Projekt \"Entropia. Harmonia miasta\" i sesja \"Miasto. Miejsca znaczące\", Galeria Sztuki Wozownia, Toruń, lipiec - listopad 2008

Anna Poczobutt
Zobaczyć miasto
Entopia – stan dynamicznej równowagi między człowiekiem a jego otoczeniem, istnieje w sferze niedopowiedzenia, ograniczony skrajnościami: nieosiągalną utopią i niepożądaną dystopią. Doskonale oddaje on charakter miasta – obszaru wieloznacznego, kształtowanego dynamicznie przez jego mieszkańców. Takie rozumienie przestrzeni publicznej znalazło się u podstaw projektu „Entopia. Harmonia miasta”, zorganizowanego przez toruńską Galerię Sztuki Wozownia. Cykl różnorodnych działań pozagaleryjnych połączył temat miasta jako sfery nawarstwienia wielorakich kontekstów i znaczeń. Kuratorki, Agnieszka Gryska i Małgorzata Jankowska, zaprosiły do współpracy artystów, których realizacje o charakterze site specific, odnosząc się do konkretnych sytuacji, stanowiły także ogólny komentarz do problemu funkcjonowania miejskiego organizmu.

Katarzyna Podgórska-Glonti, „Geograf”, projekt przygotowany dla fasady budynku Pałacu Biskupiego w Toruniu, 1.08-7.09.2008, fot. materiały prasowe Galerii Sztuki Wozownia

Artykuł dostępny w wydaniu drukowanym