strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K O P S T U W Z
   »

W czerwcowym „Arteonie” wystaw „Teraz komiks!” w Muzeum Narodowym w Krakowie omawia Natalia Mrozkowiak. W rubryce „Dossier” Andrzej Szarek przypomina twrczo Jana Kucza. Wojciech Delikta z kolei pisze o dizajnerskich obiektach Donalda Judda, pokazywanych na wystawie w San Francisco. Natomiast wystaw zatytuowan „Tu strzyka, tam upie, ale ry. A sumienie ksa. Tadeusz Brzozowski – inspiracje, konteksty, lady”, przygotowan z okazji stulecia urodzin Tadeusza Brzozowskiego w Pawilonie Czterech Kopu we Wrocawiu, opisuje Agnieszka Salamon-Radecka.
W najnowszym „Arteonie
take Joanna Winnicka-Gburek recenzuje wystaw „Ojczyzna w sztuce” w krakowskim MOCAK-u, Marcel Skierski komentuje wystaw „Warsztaty z rewolucji” w poznaskiej Galerii Miejskiej Arsena, a cykl powicony duchowoci w sztuce inauguruje tekstem „Rado Heroda” Tomasz Bika OP. Z kolei Dorota aglewska w rubryce „Rynek sztuki” pisze o tym, co rynkowi da internet. Agnieszka Salamon-Radecka natomiast kontynuuje seri „Poznaska awangarda”, przybliajc posta Wadysawa Skotarka. W czerwcowym „Arteonie” ponadto, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, tym razem skomentowany przez redaktor naczeln, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tadeusz Baranowski, „Skd si bierze woda sodowa”, plansza 41/41 (fragment), blaudruk, akwarela na papierze, diapozytyw, 1982, mat. pras. Muzeum Narodowego w Krakowie

Wystawa laureatw 5. edycji konkursu Samsung Art Master, CSW Zamek Ujazdowski, Warszawa, 14.11-7.12.2008

Eulalia Domanowska
Sia modego egocentryzmu
5. edycj konkursu Samsung Art Master, skierowanego do modych artystw, wygrali studenci i absolwenci dwch szk artystycznych – akademii poznaskiej i warszawskiej. Czy to znaczy, e te uczelnie s najlepsze w kraju?
Trudno jednoznacznie odpowiedzie na to pytanie, ale na pewno ksztac one mylcych modych twrcw. Wida to byo w pitej edycji konkursu, na ktr nadesano prawie 500 prac. Juror konkursu, prof. Maria Poprzcka, podkrela co prawda, e modzi zdaj si nie by zdominowani przez akademickie nauczanie, ale dodaje te, e tu: „nie czuje si ducha rebelii czy negacji, ktre tak czsto towarzyszyy wybijaniu si na artystyczn niepodlego”. Myl, e s oni na pewno lepiej zorientowani w moliwociach i strukturze obecnego wiata sztuki ni ich starsi koledzy.

Piotr Wysocki, „Zblienie”, instalacja wideo, materiay prasowe konkursu Samsung Art Master

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym