strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B G K O P R S T U W Z KONKURSY
   »

W padziernikowym „Arteonie” Agnieszka Salamon-Radecka omawia wystaw „Dotykajc horyzontu poznania. Pejzae T.P. Potworowskiego” w Muzeum Ziemi Kpiskiej, Karolina Staszak natomiast komentuje prac Katarzyny Kozyry „Szukajc Jezusa”. Zbigniew J. Makowski pisze o mioci do sztuki, a wystawie „Mska rzecz”, odbywajcej si w Muzeum lskim w Katowicach, przyglda si Jdrzej Krystek. W rubryce „Rekomendacje” natomiast Tomasz Bika przedstawia projekt „Rnica” Jacka Hajnosa, dotyczcy problemu bezdomnoci.
W najnowszym „Arteonie” ponadto wystaw „Women of surrealism. Franciska Clausen, Rita Kernn-Larsen, and Elsa Thoresen” w kopenhaskim Kunstforeningen GL STRAND recenzuje Wojciech Delikta, Micha Haake komentuje prezentacj „Anti-static” w Muzeum Narodowym w Poznaniu, a Kajetan Giziski w rubryce „Duchowo w sztuce” przyblia dziea i teori Wassily’ego Kandinsky’ego. W serii „Poznaska awangarda” Agnieszka Salamon-Radecka omawia sylwetk Jana Panieskiego. W padziernikowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tadeusz Piotr Potworowski, „Dziewczyna siedzca na pasiaku”, 1959, olej na ptnie, 100 x 135 cm, praca ze zbiorw Muzeum Narodowego w Poznaniu, fot. mat. pras. Muzeum Ziemi Kpiskiej im. T. P. Potworowskiego

Nam June Paik, „Driving Media”, Centrum Sztuki WRO, Wrocaw,25.11.2008 – 25.01.2009

Sabina Czajkowska
Pan od muzyki i ... wideo
Ogldajc wystaw Nam June Paika we WRO, nie mamy raczej odczucia jakiej dramatycznej wizji wiata, gdzie np. roboty przejmuj wadz. Mimo e idea bezporedniej konfrontacji czowieka z technik i katastrofy technologii w XX wieku jest stale obecna w twrczoci Paika (Robot K-456 i jego „wypadek” na ulicach Nowego Jorku podczas jednego z performance, kiedy zosta potrcony przez samochd), najciekawsze w jego pracach s elementy absurdu, nieustanne zadawanie pyta typu „co by byo gdyby?”, przedmioty i idee czsto traktowane z humorem, przymrueniem oka. I icie dadaistyczne zacicie i nieskrpowana wolno.

Nam June Paik, „Route 66”, 1996, fot. Peter Kolb, Kolekcja Petera Kolba, Dsseldorf ,fot. materiay prasowe WRO Art Center

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym