strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G J K L N O P R S T U W Z KONKURSY
   »

W lipcowym „Arteonie” Wodzimierz Wrzesiski przyblia histori kolekcji rodziny Ishibashi udostpnionej w ramach wystawy „Tokyo–Paris. Masterpieces from the Bridgestone Museum of Art in Tokyo Ishibashi Foundation Collection” w paryskim Muse de l’Orangeriewystaw, wystaw „Historiofilia. Sztuka i polska pami”, organizowan przez Narodowe Centrum Kultury w Warszawie, recenzuje Karolina Staszak, a Micha Haake komentuje pokaz „Sztuka w sztuce” w krakowskim MOCAK-u. Paula Milczarczyk zastanawia si nad zjawiskiem sztuki przejmujcej rol religii, a wystawie „Tak widz. Panorama fotografii wgierskiej” w Muzeum Narodowym w Warszawie przyglda si Weronika Kobyliska-Bunsch.
W najnowszym „Arteonie” take: Marcin Krajewski rekomenduje twrczo Krzysztofa Gila, a w rubryce „Czytanie sztuki” Paulina Adamczyk przedstawia obraz Henryka Siemiradzkiego „Sd Parysa”, znajdujcy si w Muzeum Narodowym w Warszawie. W rubryce „Filmowo” Wojciech Delikta omawia film „Troublemakers. The Story of Land Art”, a w „Notatniku” komentuje akcje Fundacji Bc Zmiana pt. „Biednale”. W tej rubryce take Karolina Staszak pisze o ksice-wywiadzie Jakuba Banasiaka z Wilhelmem Sasnalem.  W najnowszym „Arteonie” ponadto inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Paul Czanne, „Montagne Sainte-Victoire et Chteau Noir”, vers 1904-1906, Huile sur toile, 66,2 82,1 cm, Tokyo, Bridgestone Museum of Art, Don de Shjir Ishibashi, 1961, © Bridgestone Museum of Art, Ishibashi Foundation, mat. pras. Muse de l’Orangerie

Nam June Paik, „Driving Media”, Centrum Sztuki WRO, Wrocaw,25.11.2008 – 25.01.2009

Sabina Czajkowska
Pan od muzyki i ... wideo
Ogldajc wystaw Nam June Paika we WRO, nie mamy raczej odczucia jakiej dramatycznej wizji wiata, gdzie np. roboty przejmuj wadz. Mimo e idea bezporedniej konfrontacji czowieka z technik i katastrofy technologii w XX wieku jest stale obecna w twrczoci Paika (Robot K-456 i jego „wypadek” na ulicach Nowego Jorku podczas jednego z performance, kiedy zosta potrcony przez samochd), najciekawsze w jego pracach s elementy absurdu, nieustanne zadawanie pyta typu „co by byo gdyby?”, przedmioty i idee czsto traktowane z humorem, przymrueniem oka. I icie dadaistyczne zacicie i nieskrpowana wolno.

Nam June Paik, „Route 66”, 1996, fot. Peter Kolb, Kolekcja Petera Kolba, Dsseldorf ,fot. materiay prasowe WRO Art Center

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym