strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G J K N O P R S T U W KONKURSY
   »

W sierpniowym „Arteonie”: sztuce tatuau przyglda si Aleksandra Kargul, wystaw „Cricot idzie!” w krakowskiej Crikotece recenzuje Agnieszka Salamon-Radecka. O monumentalnej realizacji Christo i Jeanne-Claude, ktra stana na jeziorze w Hyde Parku, pisze Wojciech Delikta. W serii „Duchowo w sztuce” Karolina Staszak pisze o Wsplnocie Twrcw Chrzecijaskich Vera Icon.
W najnowszym „Arteonie” ponadto: Zbigniew J. Makowski recenzuje wystaw „Kociotrupy musz wstawa” w Gdaskiej Galerii Miejskiej, spotkanie z Wilhelmem Sasnalem oraz Jarosawem Modzelewskim, ktre odbyo si w warszawskim MSN, komentuje Andrzej Biernacki, Tomasz Bika OP rekomenduje twrczo Kamila Kuzko, , a seri „Poznaska awangarda” kontynuuje Agnieszka Salamon-Radecka tekstem o Arturze Marii Swinarskim. Dorota aglewska z kolei w rubryce „Rynek sztuki” pisze o retoryce rynku: jak sucha antykwariuszy i jak mwi do klienta. W sierpniowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki. 

Okadka: tatua autorstwa Bianki Szlachty, fot. dziki uprzejmoci autorki

„Wszystkie kolory s dozwolone, pod warunkiem, e nie przeszkadzaj w handlu”, Galeria Sztuki Wspczesnej BWA w Katowicach, 8.08-12.10.2008

Stanisaw Ruksza
Ready mades wielokrotnie odgrewany
Temat korporacyjnej kultury bd uwika w ni sztuki wydaje si ju w ostatnich latach mocno wyeksploatowany. Kiedy w 2004 roku Kazimierz Piotrowski realizowa wystaw „Inc.”, bya ona waciwie abdzim piewem zagadnienia. Bez wtpienia problem istnieje, zwaszcza w Polsce, w ktrej dominuje dzi postawa „owieconego cynizmu” i niekwestionowanej supremacji neoliberalizmu ekonomicznego. Nie wystarczy ju jednak pseudokrytyczny komentarz wzgldem rynku czy zawaszczania publicznych przestrzeni. Na podobnej zasadzie „zawaszczania” wydawaa si bazowa katowicka wystawa „Wszystkie kolory s dozwolone, pod warunkiem, e nie przeszkadzaj w handlu” w tamtejszej galerii BWA, cignita z brukselskiego Atelier 340 Muzeum. Wydawaa si...

Antoine Perrot, „Effective Picture n7”, 2005, fot. Materiay prasowe BWA w Katowicach

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym