strona gwna > patronaty

W majowym „Arteonie” Wojciech Delikta przyblia twrczo projektantki Rei Kawakubo, ktra zainicjowaa zjawisko... antymody. Fotografiom Irwinga Penna, pokazywanym w nowojorskim Metropolitan Museum, przyglda si Aleksandra Kargul. Weronika Kobyliska-Bunsch z kolei rekomenduje twrczo fotograficzn Joanny Chudy. Karolina Staszak komentuje konkurs „Nowy Obraz / Nowe Spojrzenie” Nagroda Artystyczna UAP, a Andrzej Biernacki przewietla spraw nowej lokalizacji warszawskiego MSN w kontekcie finansw tej instytucji.
W najnowszym „Arteonie”
take: wystaw „Superorganizm. Awangarda i dowiadczenie przyrody” w ms2 w odzi recenzuje Justyna arczyska, prezentacj Emila Nolde w gdaskim Muzeum Narodowym komentuje Agnieszka Salamon-Radecka, a o wiedeskiej wystawie Lawrence’a Alma-Tademy pisze Grayna Krzechowicz.W „Czytaniu sztuki” z kolei Aleksandra Kargul odczytuje obraz „Matka Whistlera” Jamesa McNeilla Whistlera.
W majowym „Arteonie” ponadto inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Rei Kawakubo, „Body meets dress – Dress meets body”, spring/summer 1997, mat. pras. The Metropolitan Museum of Art

„Wszystkie kolory s dozwolone, pod warunkiem, e nie przeszkadzaj w handlu”, Galeria Sztuki Wspczesnej BWA w Katowicach, 8.08-12.10.2008

Stanisaw Ruksza
Ready mades wielokrotnie odgrewany
Temat korporacyjnej kultury bd uwika w ni sztuki wydaje si ju w ostatnich latach mocno wyeksploatowany. Kiedy w 2004 roku Kazimierz Piotrowski realizowa wystaw „Inc.”, bya ona waciwie abdzim piewem zagadnienia. Bez wtpienia problem istnieje, zwaszcza w Polsce, w ktrej dominuje dzi postawa „owieconego cynizmu” i niekwestionowanej supremacji neoliberalizmu ekonomicznego. Nie wystarczy ju jednak pseudokrytyczny komentarz wzgldem rynku czy zawaszczania publicznych przestrzeni. Na podobnej zasadzie „zawaszczania” wydawaa si bazowa katowicka wystawa „Wszystkie kolory s dozwolone, pod warunkiem, e nie przeszkadzaj w handlu” w tamtejszej galerii BWA, cignita z brukselskiego Atelier 340 Muzeum. Wydawaa si...

Antoine Perrot, „Effective Picture n7”, 2005, fot. Materiay prasowe BWA w Katowicach

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym