strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G J k L N O P S T U W KONKURSY
   »

W sierpniowym „Arteonie” wystaw „Co z t abstrakcj?” w Fundacji Stefana Gierowskiego recenzuje Karolina Staszak, a ekspozycji „Midzy Montmartre’em, a Montparnasse’em” w katowickim Muzeum lskim przyglda si Aleksandra Sikorska. Z kolei now rubryk dotyczc rynku sztuki inauguruje Dorota aglewska, Andrzej Biernacki przypomina twrczo Barbary Jonscher, a Wojciech Delikta – Marisy Merz, pierwszej damy arte povery..
W sierpniowym „Arteonie” take: Dorota aglewska w „Czytaniu sztuki” przyglda si odwrociu jednego z obrazw Wadysawa lewiskiego, wspczesny interior design lokali gastronomicznych omawia Aleksandra Kargul, a twrczo Jan Ankiersztajna rekomenduje Aleksandra Sikorska. Wystaw „Dama w lustrze. Strategie artystyczne kobiet w latach 70. XX w.” w poznaskiej Galerii Piekary komentuje Krystyna Raska-Gorgolewska.
W najnowszym „Arteonie” ponadto inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tamara Berdowska, „Wir”, 2017, olej, ptno, 150 x 130 cm, materiay prasowe Fundacji Stefana Gierowskiego

„Wszystkie kolory s dozwolone, pod warunkiem, e nie przeszkadzaj w handlu”, Galeria Sztuki Wspczesnej BWA w Katowicach, 8.08-12.10.2008

Stanisaw Ruksza
Ready mades wielokrotnie odgrewany
Temat korporacyjnej kultury bd uwika w ni sztuki wydaje si ju w ostatnich latach mocno wyeksploatowany. Kiedy w 2004 roku Kazimierz Piotrowski realizowa wystaw „Inc.”, bya ona waciwie abdzim piewem zagadnienia. Bez wtpienia problem istnieje, zwaszcza w Polsce, w ktrej dominuje dzi postawa „owieconego cynizmu” i niekwestionowanej supremacji neoliberalizmu ekonomicznego. Nie wystarczy ju jednak pseudokrytyczny komentarz wzgldem rynku czy zawaszczania publicznych przestrzeni. Na podobnej zasadzie „zawaszczania” wydawaa si bazowa katowicka wystawa „Wszystkie kolory s dozwolone, pod warunkiem, e nie przeszkadzaj w handlu” w tamtejszej galerii BWA, cignita z brukselskiego Atelier 340 Muzeum. Wydawaa si...

Antoine Perrot, „Effective Picture n7”, 2005, fot. Materiay prasowe BWA w Katowicach

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym