strona gwna > patronaty

W lutowym „Arteonie” wystaw „Wielka Wojna”, odbywajc si w Muzeum Sztuki w odzi, recenzuje Agnieszka Salamon-Radecka. Jerzy Fober z kolei prezentuje sylwetk i rzebiarsk twrczo Stanisawa Kulona. Prezentacj „Trzy pocztki – 1918, 1945, 1989” we wrocawskim Muzeum Architektury omawia Karolina Majkowska. W stulecie Bauhausu seri przybliajc szko Waltera Gropiusa i fenomen tego ruchu inauguruje Wojciech Delikta. Aleksandra Sikorska komentuje premier filmu dokumentalnego „Walka: ycie i zaginiona twrczo Stanisawa Szukalskiego”.
Ponadto w najnowszym „Arteonie” w rubryce „Zaprojektowane” rodowisko wrocawskich artystw sztuk uytkowych omawia Julia Baszczyska. W „Archiwum” o wystawie „Advancing American Art” z 1947 roku pisze Diana Stelowska. Z kolei w dziale „Sztuka modych” Marcin Krajewski przedstawia graficzk Ewelin Koakowsk, a Aleksandra Kargul – Magdalen Obsadn. W lutowym „Arteonie” take inne recenzje i artykuy oraz aktualia i stae rubryki.

Okadka: Stanisaw Ignacy Witkiewicz, „Walka (Rbanie lasu)”, 1921-1922, farby olejne, ptno, Muzeum Sztuki w odzi

 

„Wszystkie kolory s dozwolone, pod warunkiem, e nie przeszkadzaj w handlu”, Galeria Sztuki Wspczesnej BWA w Katowicach, 8.08-12.10.2008

Stanisaw Ruksza
Ready mades wielokrotnie odgrewany
Temat korporacyjnej kultury bd uwika w ni sztuki wydaje si ju w ostatnich latach mocno wyeksploatowany. Kiedy w 2004 roku Kazimierz Piotrowski realizowa wystaw „Inc.”, bya ona waciwie abdzim piewem zagadnienia. Bez wtpienia problem istnieje, zwaszcza w Polsce, w ktrej dominuje dzi postawa „owieconego cynizmu” i niekwestionowanej supremacji neoliberalizmu ekonomicznego. Nie wystarczy ju jednak pseudokrytyczny komentarz wzgldem rynku czy zawaszczania publicznych przestrzeni. Na podobnej zasadzie „zawaszczania” wydawaa si bazowa katowicka wystawa „Wszystkie kolory s dozwolone, pod warunkiem, e nie przeszkadzaj w handlu” w tamtejszej galerii BWA, cignita z brukselskiego Atelier 340 Muzeum. Wydawaa si...

Antoine Perrot, „Effective Picture n7”, 2005, fot. Materiay prasowe BWA w Katowicach

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym