Muzeum Okrêgowe im. Leona Wyczó³kowskiego
APEL
Muzeum Okrêgowe im. Leona Wyczó³kowskiego w Bydgoszczy przygotowuje wystawê monograficzn± Karola Mondrala (1880-1957), grafika i malarza oraz pedagoga zwi±zanego m.in. ze ¶rodowiskiem artystycznym dwudziestolecia miêdzywojennego w Bydgoszczy (w latach 1921-1932). Ekspozycja bêdzie pierwsz± tak pe³n± prezentacjê dzie³ artysty, którego twórczo¶æ po raz ostatni by³a przedstawiona na wystawie w 1959 roku. Planowana wystawa bêdzie obejmowa³a grafikê artystyczn±, ekslibrisy, nieliczne zachowane rysunki i obrazy oraz sporadycznie wykonywane rze¼by. Muzeum zwraca siê z pro¶b± o udostêpnienie materia³ów zwi±zanych z Karolem Mondralem oraz informacje o jego pracach. Informacje mo¿na przesy³aæ na adres: barbara.chojnacka@muzeum.bydgoszcz.pl
[zwiñ]

„Wszystkie kolory s± dozwolone, pod warunkiem, ¿e nie przeszkadzaj± w handlu”, Galeria Sztuki Wspó³czesnej BWA w Katowicach, 8.08-12.10.2008
Stanis³aw Ruksza
Ready mades wielokrotnie odgrewany
Temat korporacyjnej kultury b±d¼ uwik³añ w ni± sztuki wydaje siê ju¿ w ostatnich latach mocno wyeksploatowany. Kiedy w 2004 roku Kazimierz Piotrowski realizowa³ wystawê „Inc.”, by³a ona w³a¶ciwie ³abêdzim ¶piewem zagadnienia. Bez w±tpienia problem istnieje, zw³aszcza w Polsce, w której dominuje dzi¶ postawa „o¶wieconego cynizmu” i niekwestionowanej supremacji neoliberalizmu ekonomicznego. Nie wystarczy ju¿ jednak pseudokrytyczny komentarz wzglêdem rynku czy zaw³aszczania publicznych przestrzeni. Na podobnej zasadzie „zaw³aszczania” wydawa³a siê bazowaæ katowicka wystawa „Wszystkie kolory s± dozwolone, pod warunkiem, ¿e nie przeszkadzaj± w handlu” w tamtejszej galerii BWA, ¶ci±gniêta z brukselskiego Atelier 340 Muzeum. Wydawa³a siê...
Antoine Perrot, „Effective Picture n°7”, 2005, fot. Materia³y prasowe BWA w Katowicach
Artyku³ dostêpny w wydaniu drukowanym