strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G J K N O P R S T U W KONKURSY
   »

W sierpniowym „Arteonie”: sztuce tatuau przyglda si Aleksandra Kargul, wystaw „Cricot idzie!” w krakowskiej Crikotece recenzuje Agnieszka Salamon-Radecka. O monumentalnej realizacji Christo i Jeanne-Claude, ktra stana na jeziorze w Hyde Parku, pisze Wojciech Delikta. W serii „Duchowo w sztuce” Karolina Staszak pisze o Wsplnocie Twrcw Chrzecijaskich Vera Icon.
W najnowszym „Arteonie” ponadto: Zbigniew J. Makowski recenzuje wystaw „Kociotrupy musz wstawa” w Gdaskiej Galerii Miejskiej, spotkanie z Wilhelmem Sasnalem oraz Jarosawem Modzelewskim, ktre odbyo si w warszawskim MSN, komentuje Andrzej Biernacki, Tomasz Bika OP rekomenduje twrczo Kamila Kuzko, , a seri „Poznaska awangarda” kontynuuje Agnieszka Salamon-Radecka tekstem o Arturze Marii Swinarskim. Dorota aglewska z kolei w rubryce „Rynek sztuki” pisze o retoryce rynku: jak sucha antykwariuszy i jak mwi do klienta. W sierpniowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki. 

Okadka: tatua autorstwa Bianki Szlachty, fot. dziki uprzejmoci autorki

Mediations Biennale, Muzeum Narodowe, Centrum Kultury Zamek, Stara Drukarnia i inne galerie, Pozna, 3-30.10.2008

Przemysaw Jdrowski
Mediacje w Poznaniu
Trzech zagranicznych kuratorw, trzy autorskie wystawy i trzy bardzo rne przestrzenie zoyy si na o poznaskiego Mediations Biennale. Jak deklarowa Tomasz Wendland, pomysodawca wydarzenia, jego ide byy „mediacja i dialog midzy rwnymi kulturami caego wiata, budowane na bazie dowiadcze oraz kultury i sztuki Europy rodkowej”. Wystawom gwnym towarzyszy Miesic Mediacji – cykl pokazw i wydarze artystycznych rozlokowanych w rnych przestrzeniach miasta, gwnie galeriach. Dziki tym pokazom globalny zamys biennale zosta wzbogacony o polskie i lokalne wtki. Poznaskie biennale, prezentujce sztuk ok. 240 artystw z caego wiata, moe pretendowa do miana najbardziej zaskakujcego i obiecujcego wydarzenia artystycznego roku. Oparte na czytelnej idei i skupione wok trzech gwnych pokazw biennale, stanowi przede wszystkim dowd, jak istotne, rnorodne i uniwersalne medium komunikacji stanowi dzi sztuka (wiele prac „na oko” wydawao si polskimi). Dowodzi rwnie, e w dobie globalnej komunikacji nawet orodki peryferyjne – takie jak Pozna – mog by w niej istotnym miejscem konfrontacji i dyskusji.

Chen Wei, „Everlasting_Radio_Wave”, 2007, fotografia, fragment wystawy „Corporeal – Technoreal”, fot, materiay prasowe CK Zamek

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym