strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K O P S T U W Z
   »

W czerwcowym „Arteonie” wystaw „Teraz komiks!” w Muzeum Narodowym w Krakowie omawia Natalia Mrozkowiak. W rubryce „Dossier” Andrzej Szarek przypomina twrczo Jana Kucza. Wojciech Delikta z kolei pisze o dizajnerskich obiektach Donalda Judda, pokazywanych na wystawie w San Francisco. Natomiast wystaw zatytuowan „Tu strzyka, tam upie, ale ry. A sumienie ksa. Tadeusz Brzozowski – inspiracje, konteksty, lady”, przygotowan z okazji stulecia urodzin Tadeusza Brzozowskiego w Pawilonie Czterech Kopu we Wrocawiu, opisuje Agnieszka Salamon-Radecka.
W najnowszym „Arteonie
take Joanna Winnicka-Gburek recenzuje wystaw „Ojczyzna w sztuce” w krakowskim MOCAK-u, Marcel Skierski komentuje wystaw „Warsztaty z rewolucji” w poznaskiej Galerii Miejskiej Arsena, a cykl powicony duchowoci w sztuce inauguruje tekstem „Rado Heroda” Tomasz Bika OP. Z kolei Dorota aglewska w rubryce „Rynek sztuki” pisze o tym, co rynkowi da internet. Agnieszka Salamon-Radecka natomiast kontynuuje seri „Poznaska awangarda”, przybliajc posta Wadysawa Skotarka. W czerwcowym „Arteonie” ponadto, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, tym razem skomentowany przez redaktor naczeln, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tadeusz Baranowski, „Skd si bierze woda sodowa”, plansza 41/41 (fragment), blaudruk, akwarela na papierze, diapozytyw, 1982, mat. pras. Muzeum Narodowego w Krakowie

„Artyci zewntrzni. Out of sth”, BWA Galeria Awangarda, Wrocaw, 18.07-17.08.2008

Natalia Kali
Styl ulicy
Wydaje si, e pokazywanie street artu w galerii jest kompletnym nieporozumieniem i e powinnimy go raczej oglda na ulicy, tam gdzie pierwotnie powstaje. Tymczasem najczciej znamy go wanie z galerii. Ixi color, zapytany w jednym z wywiadw, dlaczego jednak wystawia w instytucjach, powiedzia: „Mog wykorzystywa instytucje wystawiennicze do celu, do jakiego zostay powoane, czyli do uruchomienia jakiego komentarza i refleksji wok mojej sztuki”. To jedna z najprostszych i najciekawszych wypowiedzi na ten temat. Zaczlimy dyskutowa i pisa o street arcie, bo pojawi si w oficjalnym obiegu. Ten mechanizm dziaa bezbdnie. Dlatego szukajc po ulicach Wrocawia prac artystw uczestniczcych w wystawie „Out of sth”, mona po raz pierwszy zwrci uwag na prace innych street artystw. Czy te wyselekcjonowane przez kuratorw s lepsze? Tak, ale nie do koca.

Peter Fuss, „Who killed Barack Obama?”, 2008, fot. dziki uprzejmoci artysty

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym