strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K O P S T U W Z
   »

W czerwcowym „Arteonie” wystaw „Teraz komiks!” w Muzeum Narodowym w Krakowie omawia Natalia Mrozkowiak. W rubryce „Dossier” Andrzej Szarek przypomina twrczo Jana Kucza. Wojciech Delikta z kolei pisze o dizajnerskich obiektach Donalda Judda, pokazywanych na wystawie w San Francisco. Natomiast wystaw zatytuowan „Tu strzyka, tam upie, ale ry. A sumienie ksa. Tadeusz Brzozowski – inspiracje, konteksty, lady”, przygotowan z okazji stulecia urodzin Tadeusza Brzozowskiego w Pawilonie Czterech Kopu we Wrocawiu, opisuje Agnieszka Salamon-Radecka.
W najnowszym „Arteonie
take Joanna Winnicka-Gburek recenzuje wystaw „Ojczyzna w sztuce” w krakowskim MOCAK-u, Marcel Skierski komentuje wystaw „Warsztaty z rewolucji” w poznaskiej Galerii Miejskiej Arsena, a cykl powicony duchowoci w sztuce inauguruje tekstem „Rado Heroda” Tomasz Bika OP. Z kolei Dorota aglewska w rubryce „Rynek sztuki” pisze o tym, co rynkowi da internet. Agnieszka Salamon-Radecka natomiast kontynuuje seri „Poznaska awangarda”, przybliajc posta Wadysawa Skotarka. W czerwcowym „Arteonie” ponadto, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, tym razem skomentowany przez redaktor naczeln, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tadeusz Baranowski, „Skd si bierze woda sodowa”, plansza 41/41 (fragment), blaudruk, akwarela na papierze, diapozytyw, 1982, mat. pras. Muzeum Narodowego w Krakowie

Olaf Brzeski, \"Czarne charaktery\", Galeria Szka i Ceramiki BWA Wrocaw Galerie Sztuki Wspczesnej, 23.05-16.06.2008

Olaf Brzeski
Interesuje mnie lepienie
opracowa Adam Andrzej Fuss

Zbierasz dziea sztuki?
Zbieram rne rzeczy: reprodukcje, zdjcia z gazet, meble ze mietnikw, pod warunkiem e okrel je sobie wanie jako dziea sztuki.
Przejmujesz si publicznoci, tym, jak prace zostan odebrane?
Oczywicie. Myl o klarownoci konceptu, o rytmie, tempie, pokazywaniu wystarczajcej liczby tropw dla odczytania mojej interpretacji rzeczy. Ale jest to bardzo naturalne, mechanizmy percepcji s wsplne wszystkim ludziom – jeli mi si zgadza, wiem, e widzom te wystarczy. Jeli nie, zinterpretuj to po swojemu, czasem naprawd niezwykle.

Olaf Brzeski, „Pokojowe historie-Little Boy”, instalacja rzebiarska, 2006, fot. dziki uprzejmoci Olafa Brzeskiego i Galerii BWA Wrocaw

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym