strona główna > patronaty
wybierz miasto:
B C D G K L Ł O P S T W KONKURSY
   »

W majowym „Arteonie” okresy błękitny i różowy w twórczości Picassa, będące tematem wystawy odbywającej się w Fondation Beyeler, omawia Karolina Greś. Karolina Staszak przygląda się fotografiom laureatki Nagrody „Arteonu” za rok 2018, Laury Makabresku. Z okazji wystawy „Lee Krasner: Living Colour” w londyńskiej Barbican Art Gallery sylwetkę artystki przybliża Wojciech Delikta. O współczesnej architekturze sakralnej z Jakubem Turbasą, autorem książki „Ukryte piękno. Architektura współczesnych kościołów”, rozmawia Ewa Kiedio.

W najnowszym „Arteonie” również: Zofia Jabłonowska-Ratajska pisze o pokazie Katarzyny Józefowicz w Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, wystawę „Malarz. Mentor. Mag. Otto Mueller a środowisko artystyczne Wrocławia” w Muzeum Narodowym we Wrocławiu recenzuje Agnieszka Salamon-Radecka, a rzeźby Pawła Jacha rekomenduje Tomasz Biłka OP. Zbigniew Jan Mańkowski omawia publikację „Prawie nic. Józef Czapski. Biografia malarza” autorstwa amerykańskiego malarza Erica Karpelesa. W rubryce „Zaprojektowane” Julia Błaszczyńska opowiada o poznańskim powojennym meblarstwie. Łukasz Murzyn natomiast podsumowuje prace nad projektem „Dogmat! W co wierzą artyści?”, w którym wzięli udział m.in. Iwona Demko, Cecylia Malik i Łukasz Surowiec.

W majowym „Arteonie” także aktualia i inne stałe rubryki.

Olaf Brzeski, \"Czarne charaktery\", Galeria Szkła i Ceramiki BWA Wrocław Galerie Sztuki Współczesnej, 23.05-16.06.2008

Olaf Brzeski
Interesuje mnie lepienie
opracował Adam Andrzej Fuss

Zbierasz dzieła sztuki?
Zbieram różne rzeczy: reprodukcje, zdjęcia z gazet, meble ze śmietników, pod warunkiem że określę je sobie właśnie jako dzieła sztuki.
Przejmujesz się publicznością, tym, jak prace zostaną odebrane?
Oczywiście. Myślę o klarowności konceptu, o rytmie, tempie, pokazywaniu wystarczającej liczby tropów dla odczytania mojej interpretacji rzeczy. Ale jest to bardzo naturalne, mechanizmy percepcji są wspólne wszystkim ludziom – jeśli mi się zgadza, wiem, że widzom też wystarczy. Jeśli nie, zinterpretują to po swojemu, czasem naprawdę niezwykle.

Olaf Brzeski, „Pokojowe historie-Little Boy”, instalacja rzeźbiarska, 2006, fot. dzięki uprzejmości Olafa Brzeskiego i Galerii BWA Wrocław

Artykuł dostępny w wydaniu drukowanym