strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B G J K N O P S T U W Z KONKURSY
   »

W grudniowym „Arteonie” Agnieszka Salamon-Radecka recenzuje warszawskie wystawy niepodlegociowe: „Znaki wolnoci. O trwaniu polskiej tosamoci narodowej” w Zamku Krlewskim, „Krzyczc: Polska! Niepodlega 1918” w Muzeum Narodowym oraz „Niepodlege. Kobiety a dyskurs narodowy” w MSN. Wojciech Delikta pisze o berliskiej prezentacji dzie koreaskiej artystki Lee Bul w Gropius Bau, a Jdrzej Krystek przyblia histori realizacji i ide pomnika Wdzicznoci, wzniesionego przez poznaniakw jako wotum za odzyskanie przez Polsk niepodlegoci, zniszczonego zaraz po wybuchu II wojny wiatowej. Kajetan Giziski z kolei omawia 10. Triennale Grafiki Polskiej w Katowicach, a bydgosk wystaw „Wielo w jednoci. Offset, serigrafia, techniki cyfrowe i dziaania intermedialne w grafice polskiej” recenzuje Karolina Gre.
W najnowszym "Arteonie" take: Diana Stelowska omawia obecno odrodzonej Polski na tzw. wystawach wiatowych, odbywajcych si w dwudziestoleciu midzywojennym, a Sebastian Kochaniec przypomina koncepcj estetyki lwowianina Stanisawa Machniewicza. Ponadto w ramach rubryki „Duchowo w sztuce” Tomasz Bika usiuje zdefiniowa rnic pomidzy ikon a idolem. Micha Haake natomiast przyglda si motywom boonarodzeniowym w Katedrze Pnocnej w Pekinie. W grudniowym „Arteonie” ponadto aktualia i inne stae rubryki.


Okadka: Jacek Malczewski, „Hamlet polski”, 1903, olej, ptno, 100 x 148 cm, fot. Piotr Ligier, © Muzeum Narodowe w Warszawie

Olaf Brzeski, \"Czarne charaktery\", Galeria Szka i Ceramiki BWA Wrocaw Galerie Sztuki Wspczesnej, 23.05-16.06.2008

Olaf Brzeski
Interesuje mnie lepienie
opracowa Adam Andrzej Fuss

Zbierasz dziea sztuki?
Zbieram rne rzeczy: reprodukcje, zdjcia z gazet, meble ze mietnikw, pod warunkiem e okrel je sobie wanie jako dziea sztuki.
Przejmujesz si publicznoci, tym, jak prace zostan odebrane?
Oczywicie. Myl o klarownoci konceptu, o rytmie, tempie, pokazywaniu wystarczajcej liczby tropw dla odczytania mojej interpretacji rzeczy. Ale jest to bardzo naturalne, mechanizmy percepcji s wsplne wszystkim ludziom – jeli mi si zgadza, wiem, e widzom te wystarczy. Jeli nie, zinterpretuj to po swojemu, czasem naprawd niezwykle.

Olaf Brzeski, „Pokojowe historie-Little Boy”, instalacja rzebiarska, 2006, fot. dziki uprzejmoci Olafa Brzeskiego i Galerii BWA Wrocaw

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym