strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B G K O P R S T U W Z KONKURSY
   »

W padziernikowym „Arteonie” Agnieszka Salamon-Radecka omawia wystaw „Dotykajc horyzontu poznania. Pejzae T.P. Potworowskiego” w Muzeum Ziemi Kpiskiej, Karolina Staszak natomiast komentuje prac Katarzyny Kozyry „Szukajc Jezusa”. Zbigniew J. Makowski pisze o mioci do sztuki, a wystawie „Mska rzecz”, odbywajcej si w Muzeum lskim w Katowicach, przyglda si Jdrzej Krystek. W rubryce „Rekomendacje” natomiast Tomasz Bika przedstawia projekt „Rnica” Jacka Hajnosa, dotyczcy problemu bezdomnoci.
W najnowszym „Arteonie” ponadto wystaw „Women of surrealism. Franciska Clausen, Rita Kernn-Larsen, and Elsa Thoresen” w kopenhaskim Kunstforeningen GL STRAND recenzuje Wojciech Delikta, Micha Haake komentuje prezentacj „Anti-static” w Muzeum Narodowym w Poznaniu, a Kajetan Giziski w rubryce „Duchowo w sztuce” przyblia dziea i teori Wassily’ego Kandinsky’ego. W serii „Poznaska awangarda” Agnieszka Salamon-Radecka omawia sylwetk Jana Panieskiego. W padziernikowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tadeusz Piotr Potworowski, „Dziewczyna siedzca na pasiaku”, 1959, olej na ptnie, 100 x 135 cm, praca ze zbiorw Muzeum Narodowego w Poznaniu, fot. mat. pras. Muzeum Ziemi Kpiskiej im. T. P. Potworowskiego

Olaf Brzeski, \"Czarne charaktery\", Galeria Szka i Ceramiki BWA Wrocaw Galerie Sztuki Wspczesnej, 23.05-16.06.2008

Olaf Brzeski
Interesuje mnie lepienie
opracowa Adam Andrzej Fuss

Zbierasz dziea sztuki?
Zbieram rne rzeczy: reprodukcje, zdjcia z gazet, meble ze mietnikw, pod warunkiem e okrel je sobie wanie jako dziea sztuki.
Przejmujesz si publicznoci, tym, jak prace zostan odebrane?
Oczywicie. Myl o klarownoci konceptu, o rytmie, tempie, pokazywaniu wystarczajcej liczby tropw dla odczytania mojej interpretacji rzeczy. Ale jest to bardzo naturalne, mechanizmy percepcji s wsplne wszystkim ludziom – jeli mi si zgadza, wiem, e widzom te wystarczy. Jeli nie, zinterpretuj to po swojemu, czasem naprawd niezwykle.

Olaf Brzeski, „Pokojowe historie-Little Boy”, instalacja rzebiarska, 2006, fot. dziki uprzejmoci Olafa Brzeskiego i Galerii BWA Wrocaw

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym