strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G J K N O P R S T U W KONKURSY
   »

W sierpniowym „Arteonie”: sztuce tatuau przyglda si Aleksandra Kargul, wystaw „Cricot idzie!” w krakowskiej Crikotece recenzuje Agnieszka Salamon-Radecka. O monumentalnej realizacji Christo i Jeanne-Claude, ktra stana na jeziorze w Hyde Parku, pisze Wojciech Delikta. W serii „Duchowo w sztuce” Karolina Staszak pisze o Wsplnocie Twrcw Chrzecijaskich Vera Icon.
W najnowszym „Arteonie” ponadto: Zbigniew J. Makowski recenzuje wystaw „Kociotrupy musz wstawa” w Gdaskiej Galerii Miejskiej, spotkanie z Wilhelmem Sasnalem oraz Jarosawem Modzelewskim, ktre odbyo si w warszawskim MSN, komentuje Andrzej Biernacki, Tomasz Bika OP rekomenduje twrczo Kamila Kuzko, , a seri „Poznaska awangarda” kontynuuje Agnieszka Salamon-Radecka tekstem o Arturze Marii Swinarskim. Dorota aglewska z kolei w rubryce „Rynek sztuki” pisze o retoryce rynku: jak sucha antykwariuszy i jak mwi do klienta. W sierpniowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki. 

Okadka: tatua autorstwa Bianki Szlachty, fot. dziki uprzejmoci autorki

Supermarket Sztuki IV/2 „(im)mortal love”, Midzynarodowe Biennale, Warszawa, 22.10 – 9.11.2007

Natalia Kali
Akademicki off
Moda sztuka ma si kiepsko. Takie niewesoe wnioski mona wycign po obejrzeniu tegorocznego Midzynarodowego Biennale Supermarket Sztuki w Warszawie. Podobnie jak w poprzednich edycjach, artyci sami przysyali zgoszenia, z ktrych nastpnie piciu kuratorw wybrao najciekawsze propozycje. Tytu pokazu „(im)mortal love” dawa nadziej na ciekaw wystaw.
Wydawao si, e tak obszerny temat moe zaowocowa rnorodnoci, twrczym podejciem, konfrontacj odmiennych postaw i sposobw widzenia. Nic takiego si nie zdarzyo. Uderzaa natomiast infantylno, brak wieych pomysw, wtrno i wszechobecna nuda. Trudno podejrzewa kuratorw o zupen utrat zdolnoci oceny poziomu prac. Mona wic przypuszcza, e spord ponad 200 nadesanych propozycji rzeczywicie te na wystawie byy najlepsze.

Ewa Wrbel, „Venus Now”, 2007, fot. materiay prasowe Fundacji Supermarket Sztuki

 

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym