strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B G K O P R S T U W Z KONKURSY
   »

W padziernikowym „Arteonie” Agnieszka Salamon-Radecka omawia wystaw „Dotykajc horyzontu poznania. Pejzae T.P. Potworowskiego” w Muzeum Ziemi Kpiskiej, Karolina Staszak natomiast komentuje prac Katarzyny Kozyry „Szukajc Jezusa”. Zbigniew J. Makowski pisze o mioci do sztuki, a wystawie „Mska rzecz”, odbywajcej si w Muzeum lskim w Katowicach, przyglda si Jdrzej Krystek. W rubryce „Rekomendacje” natomiast Tomasz Bika przedstawia projekt „Rnica” Jacka Hajnosa, dotyczcy problemu bezdomnoci.
W najnowszym „Arteonie” ponadto wystaw „Women of surrealism. Franciska Clausen, Rita Kernn-Larsen, and Elsa Thoresen” w kopenhaskim Kunstforeningen GL STRAND recenzuje Wojciech Delikta, Micha Haake komentuje prezentacj „Anti-static” w Muzeum Narodowym w Poznaniu, a Kajetan Giziski w rubryce „Duchowo w sztuce” przyblia dziea i teori Wassily’ego Kandinsky’ego. W serii „Poznaska awangarda” Agnieszka Salamon-Radecka omawia sylwetk Jana Panieskiego. W padziernikowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tadeusz Piotr Potworowski, „Dziewczyna siedzca na pasiaku”, 1959, olej na ptnie, 100 x 135 cm, praca ze zbiorw Muzeum Narodowego w Poznaniu, fot. mat. pras. Muzeum Ziemi Kpiskiej im. T. P. Potworowskiego

Supermarket Sztuki IV/2 „(im)mortal love”, Midzynarodowe Biennale, Warszawa, 22.10 – 9.11.2007

Natalia Kali
Akademicki off
Moda sztuka ma si kiepsko. Takie niewesoe wnioski mona wycign po obejrzeniu tegorocznego Midzynarodowego Biennale Supermarket Sztuki w Warszawie. Podobnie jak w poprzednich edycjach, artyci sami przysyali zgoszenia, z ktrych nastpnie piciu kuratorw wybrao najciekawsze propozycje. Tytu pokazu „(im)mortal love” dawa nadziej na ciekaw wystaw.
Wydawao si, e tak obszerny temat moe zaowocowa rnorodnoci, twrczym podejciem, konfrontacj odmiennych postaw i sposobw widzenia. Nic takiego si nie zdarzyo. Uderzaa natomiast infantylno, brak wieych pomysw, wtrno i wszechobecna nuda. Trudno podejrzewa kuratorw o zupen utrat zdolnoci oceny poziomu prac. Mona wic przypuszcza, e spord ponad 200 nadesanych propozycji rzeczywicie te na wystawie byy najlepsze.

Ewa Wrbel, „Venus Now”, 2007, fot. materiay prasowe Fundacji Supermarket Sztuki

 

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym