strona gwna > patronaty

W majowym „Arteonie” Wojciech Delikta przyblia twrczo projektantki Rei Kawakubo, ktra zainicjowaa zjawisko... antymody. Fotografiom Irwinga Penna, pokazywanym w nowojorskim Metropolitan Museum, przyglda si Aleksandra Kargul. Weronika Kobyliska-Bunsch z kolei rekomenduje twrczo fotograficzn Joanny Chudy. Karolina Staszak komentuje konkurs „Nowy Obraz / Nowe Spojrzenie” Nagroda Artystyczna UAP, a Andrzej Biernacki przewietla spraw nowej lokalizacji warszawskiego MSN w kontekcie finansw tej instytucji.
W najnowszym „Arteonie”
take: wystaw „Superorganizm. Awangarda i dowiadczenie przyrody” w ms2 w odzi recenzuje Justyna arczyska, prezentacj Emila Nolde w gdaskim Muzeum Narodowym komentuje Agnieszka Salamon-Radecka, a o wiedeskiej wystawie Lawrence’a Alma-Tademy pisze Grayna Krzechowicz.W „Czytaniu sztuki” z kolei Aleksandra Kargul odczytuje obraz „Matka Whistlera” Jamesa McNeilla Whistlera.
W majowym „Arteonie” ponadto inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Rei Kawakubo, „Body meets dress – Dress meets body”, spring/summer 1997, mat. pras. The Metropolitan Museum of Art

„Barbara Falender”, Centrum Rzeby Polskiejw Orosku, 10.11.2007 – 31.01.2008

Magorzata Szyk
Barbary Falender z(a)mysy kamienia
Na wystawie w Orosku widz zosta skonfrontowany z pracami z okresu niemal 35-letniej dziaalnoci Barbary Falender. Jest to wic najwiksza dotd retrospektywna wystawa tej rzebiarki, ktra odkrywa nie do szeroko znan twrczo „na nowo”. W ukadzie chronologicznym pokazano prace od przeomu lat 1973/1974 a do dzie najnowszych, z 2007 roku, ktre tworz swego rodzaju map – nie tylko problematyczno-stylistyczn, ale i geograficzn. Wspln opowie o rzebie wedug Barbary Falender snuj bowiem razem z fizycznie obecnymi pracami podwieszone banery z reprodukcjami dzie plenerowych, m.in. zagranicznych.

Barbara Falender, „Midzy jaw i snem”, 1977, fot. Jan Gaworski, materiay prasowe CRP w Orosku

 

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym