strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G J K N O P R S T U W KONKURSY
   »

W sierpniowym „Arteonie”: sztuce tatuau przyglda si Aleksandra Kargul, wystaw „Cricot idzie!” w krakowskiej Crikotece recenzuje Agnieszka Salamon-Radecka. O monumentalnej realizacji Christo i Jeanne-Claude, ktra stana na jeziorze w Hyde Parku, pisze Wojciech Delikta. W serii „Duchowo w sztuce” Karolina Staszak pisze o Wsplnocie Twrcw Chrzecijaskich Vera Icon.
W najnowszym „Arteonie” ponadto: Zbigniew J. Makowski recenzuje wystaw „Kociotrupy musz wstawa” w Gdaskiej Galerii Miejskiej, spotkanie z Wilhelmem Sasnalem oraz Jarosawem Modzelewskim, ktre odbyo si w warszawskim MSN, komentuje Andrzej Biernacki, Tomasz Bika OP rekomenduje twrczo Kamila Kuzko, , a seri „Poznaska awangarda” kontynuuje Agnieszka Salamon-Radecka tekstem o Arturze Marii Swinarskim. Dorota aglewska z kolei w rubryce „Rynek sztuki” pisze o retoryce rynku: jak sucha antykwariuszy i jak mwi do klienta. W sierpniowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki. 

Okadka: tatua autorstwa Bianki Szlachty, fot. dziki uprzejmoci autorki

„Barbara Falender”, Centrum Rzeby Polskiejw Orosku, 10.11.2007 – 31.01.2008

Magorzata Szyk
Barbary Falender z(a)mysy kamienia
Na wystawie w Orosku widz zosta skonfrontowany z pracami z okresu niemal 35-letniej dziaalnoci Barbary Falender. Jest to wic najwiksza dotd retrospektywna wystawa tej rzebiarki, ktra odkrywa nie do szeroko znan twrczo „na nowo”. W ukadzie chronologicznym pokazano prace od przeomu lat 1973/1974 a do dzie najnowszych, z 2007 roku, ktre tworz swego rodzaju map – nie tylko problematyczno-stylistyczn, ale i geograficzn. Wspln opowie o rzebie wedug Barbary Falender snuj bowiem razem z fizycznie obecnymi pracami podwieszone banery z reprodukcjami dzie plenerowych, m.in. zagranicznych.

Barbara Falender, „Midzy jaw i snem”, 1977, fot. Jan Gaworski, materiay prasowe CRP w Orosku

 

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym