strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K O P S T U W Z
   »

W czerwcowym „Arteonie” wystaw „Teraz komiks!” w Muzeum Narodowym w Krakowie omawia Natalia Mrozkowiak. W rubryce „Dossier” Andrzej Szarek przypomina twrczo Jana Kucza. Wojciech Delikta z kolei pisze o dizajnerskich obiektach Donalda Judda, pokazywanych na wystawie w San Francisco. Natomiast wystaw zatytuowan „Tu strzyka, tam upie, ale ry. A sumienie ksa. Tadeusz Brzozowski – inspiracje, konteksty, lady”, przygotowan z okazji stulecia urodzin Tadeusza Brzozowskiego w Pawilonie Czterech Kopu we Wrocawiu, opisuje Agnieszka Salamon-Radecka.
W najnowszym „Arteonie
take Joanna Winnicka-Gburek recenzuje wystaw „Ojczyzna w sztuce” w krakowskim MOCAK-u, Marcel Skierski komentuje wystaw „Warsztaty z rewolucji” w poznaskiej Galerii Miejskiej Arsena, a cykl powicony duchowoci w sztuce inauguruje tekstem „Rado Heroda” Tomasz Bika OP. Z kolei Dorota aglewska w rubryce „Rynek sztuki” pisze o tym, co rynkowi da internet. Agnieszka Salamon-Radecka natomiast kontynuuje seri „Poznaska awangarda”, przybliajc posta Wadysawa Skotarka. W czerwcowym „Arteonie” ponadto, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, tym razem skomentowany przez redaktor naczeln, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tadeusz Baranowski, „Skd si bierze woda sodowa”, plansza 41/41 (fragment), blaudruk, akwarela na papierze, diapozytyw, 1982, mat. pras. Muzeum Narodowego w Krakowie

„Barbara Falender”, Centrum Rzeby Polskiejw Orosku, 10.11.2007 – 31.01.2008

Magorzata Szyk
Barbary Falender z(a)mysy kamienia
Na wystawie w Orosku widz zosta skonfrontowany z pracami z okresu niemal 35-letniej dziaalnoci Barbary Falender. Jest to wic najwiksza dotd retrospektywna wystawa tej rzebiarki, ktra odkrywa nie do szeroko znan twrczo „na nowo”. W ukadzie chronologicznym pokazano prace od przeomu lat 1973/1974 a do dzie najnowszych, z 2007 roku, ktre tworz swego rodzaju map – nie tylko problematyczno-stylistyczn, ale i geograficzn. Wspln opowie o rzebie wedug Barbary Falender snuj bowiem razem z fizycznie obecnymi pracami podwieszone banery z reprodukcjami dzie plenerowych, m.in. zagranicznych.

Barbara Falender, „Midzy jaw i snem”, 1977, fot. Jan Gaworski, materiay prasowe CRP w Orosku

 

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym