strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K O P R S T U W Z KONKURSY
   »

W padziernikowym „Arteonie” Agnieszka Salamon-Radecka omawia wystaw „Dotykajc horyzontu poznania. Pejzae T.P. Potworowskiego” w Muzeum Ziemi Kpiskiej, Karolina Staszak natomiast komentuje prac Katarzyny Kozyry „Szukajc Jezusa”. Zbigniew J. Makowski pisze o mioci do sztuki, a wystawie „Mska rzecz”, odbywajcej si w Muzeum lskim w Katowicach, przyglda si Jdrzej Krystek. W rubryce „Rekomendacje” natomiast Tomasz Bika przedstawia projekt „Rnica” Jacka Hajnosa, dotyczcy problemu bezdomnoci.
W najnowszym „Arteonie” ponadto wystaw „Women of surrealism. Franciska Clausen, Rita Kernn-Larsen, and Elsa Thoresen” w kopenhaskim Kunstforeningen GL STRAND recenzuje Wojciech Delikta, Micha Haake komentuje prezentacj „Anti-static” w Muzeum Narodowym w Poznaniu, a Kajetan Giziski w rubryce „Duchowo w sztuce” przyblia dziea i teori Wassily’ego Kandinsky’ego. W serii „Poznaska awangarda” Agnieszka Salamon-Radecka omawia sylwetk Jana Panieskiego. W padziernikowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tadeusz Piotr Potworowski, „Dziewczyna siedzca na pasiaku”, 1959, olej na ptnie, 100 x 135 cm, praca ze zbiorw Muzeum Narodowego w Poznaniu, fot. mat. pras. Muzeum Ziemi Kpiskiej im. T. P. Potworowskiego

7. Konkurs im. Eugeniusza Gepperta. 6. Krajowa Wystawa Malarstwa Modych.

Piotr Stasiowski
Oswojony geppard
Tegoroczny „geppard” (7. edycja Konkursu im. Eugeniusza Gepperta) oscylowa wok kilku wybranych, znanych ju wtkw. Czy fakt ten jest zwizany z silnym przekonaniem modych, e – aby zaistnie na rynku sztuki – naley wyrobi sobie rozpoznawaln mark, ktra wizaaby ich w jednobrzmicy pokoleniowy manifest. Prba powizania rnych wraliwoci w jednorodn formu malarsk nie poskutkowaa odkrywczoci. Na wystawie o wiele znaczniej dziaay i przekonyway prace, ktre wyzwoliy si z okw panujcej tendencji, nie byy „trendy”. Ekspozycj zdominowa dyskurs niejednoznacznego pojcia malarstwa. W licznych pracach przewija si autotematyczny motyw obrazu – jego dysocjacji na skadowe, bdce wyznacznikami tej dziedziny.

Laura Pawela, "Faster", instalacja

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym