strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G J K N O P R S T U W KONKURSY
   »

W sierpniowym „Arteonie”: sztuce tatuau przyglda si Aleksandra Kargul, wystaw „Cricot idzie!” w krakowskiej Crikotece recenzuje Agnieszka Salamon-Radecka. O monumentalnej realizacji Christo i Jeanne-Claude, ktra stana na jeziorze w Hyde Parku, pisze Wojciech Delikta. W serii „Duchowo w sztuce” Karolina Staszak pisze o Wsplnocie Twrcw Chrzecijaskich Vera Icon.
W najnowszym „Arteonie” ponadto: Zbigniew J. Makowski recenzuje wystaw „Kociotrupy musz wstawa” w Gdaskiej Galerii Miejskiej, spotkanie z Wilhelmem Sasnalem oraz Jarosawem Modzelewskim, ktre odbyo si w warszawskim MSN, komentuje Andrzej Biernacki, Tomasz Bika OP rekomenduje twrczo Kamila Kuzko, , a seri „Poznaska awangarda” kontynuuje Agnieszka Salamon-Radecka tekstem o Arturze Marii Swinarskim. Dorota aglewska z kolei w rubryce „Rynek sztuki” pisze o retoryce rynku: jak sucha antykwariuszy i jak mwi do klienta. W sierpniowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki. 

Okadka: tatua autorstwa Bianki Szlachty, fot. dziki uprzejmoci autorki

7. Konkurs im. Eugeniusza Gepperta. 6. Krajowa Wystawa Malarstwa Modych.

Piotr Stasiowski
Oswojony geppard
Tegoroczny „geppard” (7. edycja Konkursu im. Eugeniusza Gepperta) oscylowa wok kilku wybranych, znanych ju wtkw. Czy fakt ten jest zwizany z silnym przekonaniem modych, e – aby zaistnie na rynku sztuki – naley wyrobi sobie rozpoznawaln mark, ktra wizaaby ich w jednobrzmicy pokoleniowy manifest. Prba powizania rnych wraliwoci w jednorodn formu malarsk nie poskutkowaa odkrywczoci. Na wystawie o wiele znaczniej dziaay i przekonyway prace, ktre wyzwoliy si z okw panujcej tendencji, nie byy „trendy”. Ekspozycj zdominowa dyskurs niejednoznacznego pojcia malarstwa. W licznych pracach przewija si autotematyczny motyw obrazu – jego dysocjacji na skadowe, bdce wyznacznikami tej dziedziny.

Laura Pawela, "Faster", instalacja

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym