strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K O P S T U W
   »

W czerwcowym „Arteonie” wystaw „Teraz komiks!” w Muzeum Narodowym w Krakowie omawia Natalia Mrozkowiak. W rubryce „Dossier” Andrzej Szarek przypomina twrczo Jana Kucza. Wojciech Delikta z kolei pisze o dizajnerskich obiektach Donalda Judda, pokazywanych na wystawie w San Francisco. Natomiast wystaw zatytuowan „Tu strzyka, tam upie, ale ry. A sumienie ksa. Tadeusz Brzozowski – inspiracje, konteksty, lady”, przygotowan z okazji stulecia urodzin Tadeusza Brzozowskiego w Pawilonie Czterech Kopu we Wrocawiu, opisuje Agnieszka Salamon-Radecka.
W najnowszym „Arteonie
take Joanna Winnicka-Gburek recenzuje wystaw „Ojczyzna w sztuce” w krakowskim MOCAK-u, Marcel Skierski komentuje wystaw „Warsztaty z rewolucji” w poznaskiej Galerii Miejskiej Arsena, a cykl powicony duchowoci w sztuce inauguruje tekstem „Rado Heroda” Tomasz Bika OP. Z kolei Dorota aglewska w rubryce „Rynek sztuki” pisze o tym, co rynkowi da internet. Agnieszka Salamon-Radecka natomiast kontynuuje seri „Poznaska awangarda”, przybliajc posta Wadysawa Skotarka. W czerwcowym „Arteonie” ponadto, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, tym razem skomentowany przez redaktor naczeln, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tadeusz Baranowski, „Skd si bierze woda sodowa”, plansza 41/41 (fragment), blaudruk, akwarela na papierze, diapozytyw, 1982, mat. pras. Muzeum Narodowego w Krakowie

7. Konkurs im. Eugeniusza Gepperta. 6. Krajowa Wystawa Malarstwa Modych.

Piotr Stasiowski
Oswojony geppard
Tegoroczny „geppard” (7. edycja Konkursu im. Eugeniusza Gepperta) oscylowa wok kilku wybranych, znanych ju wtkw. Czy fakt ten jest zwizany z silnym przekonaniem modych, e – aby zaistnie na rynku sztuki – naley wyrobi sobie rozpoznawaln mark, ktra wizaaby ich w jednobrzmicy pokoleniowy manifest. Prba powizania rnych wraliwoci w jednorodn formu malarsk nie poskutkowaa odkrywczoci. Na wystawie o wiele znaczniej dziaay i przekonyway prace, ktre wyzwoliy si z okw panujcej tendencji, nie byy „trendy”. Ekspozycj zdominowa dyskurs niejednoznacznego pojcia malarstwa. W licznych pracach przewija si autotematyczny motyw obrazu – jego dysocjacji na skadowe, bdce wyznacznikami tej dziedziny.

Laura Pawela, "Faster", instalacja

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym