strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B G J K L O P R S T U W Z KONKURSY
   »

W lipcowym „Arteonie” Wodzimierz Wrzesiski przyblia histori kolekcji rodziny Ishibashi udostpnionej w ramach wystawy „Tokyo–Paris. Masterpieces from the Bridgestone Museum of Art in Tokyo Ishibashi Foundation Collection” w paryskim Muse de l’Orangeriewystaw, wystaw „Historiofilia. Sztuka i polska pami”, organizowan przez Narodowe Centrum Kultury w Warszawie, recenzuje Karolina Staszak, a Micha Haake komentuje pokaz „Sztuka w sztuce” w krakowskim MOCAK-u. Paula Milczarczyk zastanawia si nad zjawiskiem sztuki przejmujcej rol religii, a wystawie „Tak widz. Panorama fotografii wgierskiej” w Muzeum Narodowym w Warszawie przyglda si Weronika Kobyliska-Bunsch.
W najnowszym „Arteonie” take: Marcin Krajewski rekomenduje twrczo Krzysztofa Gila, a w rubryce „Czytanie sztuki” Paulina Adamczyk przedstawia obraz Henryka Siemiradzkiego „Sd Parysa”, znajdujcy si w Muzeum Narodowym w Warszawie. W rubryce „Filmowo” Wojciech Delikta omawia film „Troublemakers. The Story of Land Art”, a w „Notatniku” komentuje akcje Fundacji Bc Zmiana pt. „Biednale”. W tej rubryce take Karolina Staszak pisze o ksice-wywiadzie Jakuba Banasiaka z Wilhelmem Sasnalem.  W najnowszym „Arteonie” ponadto inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Paul Czanne, „Montagne Sainte-Victoire et Chteau Noir”, vers 1904-1906, Huile sur toile, 66,2 82,1 cm, Tokyo, Bridgestone Museum of Art, Don de Shjir Ishibashi, 1961, © Bridgestone Museum of Art, Ishibashi Foundation, mat. pras. Muse de l’Orangerie

7. Konkurs im. Eugeniusza Gepperta. 6. Krajowa Wystawa Malarstwa Modych.

Piotr Stasiowski
Oswojony geppard
Tegoroczny „geppard” (7. edycja Konkursu im. Eugeniusza Gepperta) oscylowa wok kilku wybranych, znanych ju wtkw. Czy fakt ten jest zwizany z silnym przekonaniem modych, e – aby zaistnie na rynku sztuki – naley wyrobi sobie rozpoznawaln mark, ktra wizaaby ich w jednobrzmicy pokoleniowy manifest. Prba powizania rnych wraliwoci w jednorodn formu malarsk nie poskutkowaa odkrywczoci. Na wystawie o wiele znaczniej dziaay i przekonyway prace, ktre wyzwoliy si z okw panujcej tendencji, nie byy „trendy”. Ekspozycj zdominowa dyskurs niejednoznacznego pojcia malarstwa. W licznych pracach przewija si autotematyczny motyw obrazu – jego dysocjacji na skadowe, bdce wyznacznikami tej dziedziny.

Laura Pawela, "Faster", instalacja

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym