strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G J K N O P R S T U W KONKURSY
   »

W sierpniowym „Arteonie”: sztuce tatuau przyglda si Aleksandra Kargul, wystaw „Cricot idzie!” w krakowskiej Crikotece recenzuje Agnieszka Salamon-Radecka. O monumentalnej realizacji Christo i Jeanne-Claude, ktra stana na jeziorze w Hyde Parku, pisze Wojciech Delikta. W serii „Duchowo w sztuce” Karolina Staszak pisze o Wsplnocie Twrcw Chrzecijaskich Vera Icon.
W najnowszym „Arteonie” ponadto: Zbigniew J. Makowski recenzuje wystaw „Kociotrupy musz wstawa” w Gdaskiej Galerii Miejskiej, spotkanie z Wilhelmem Sasnalem oraz Jarosawem Modzelewskim, ktre odbyo si w warszawskim MSN, komentuje Andrzej Biernacki, Tomasz Bika OP rekomenduje twrczo Kamila Kuzko, , a seri „Poznaska awangarda” kontynuuje Agnieszka Salamon-Radecka tekstem o Arturze Marii Swinarskim. Dorota aglewska z kolei w rubryce „Rynek sztuki” pisze o retoryce rynku: jak sucha antykwariuszy i jak mwi do klienta. W sierpniowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki. 

Okadka: tatua autorstwa Bianki Szlachty, fot. dziki uprzejmoci autorki

\"Asia - Europe. Mediations\", Muzeum Narodowe w Poznaniu, Wysza Szkoa Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa i inne galerie w Poznaniu, 30.06-2.07.2007

Goshka Gawlik
Azja remiks – druga fala
Obecny ekstremalnie oywiony transfer wymiany kulturalnej midzy Europ, Chinami i innymi krajami Azji, ktre ulegaj w przyspieszonym tempie przemianom ekonomicznym i kulturalnej homogenizacji, sta si moliwy dziki przepywowi globalnego kapitau, zahaczajcego take o sztuk. Rezerwy walutowe Chin wynosz obecnie ponad bilion dolarw i stan ten w razie podwojenia grozi zachwianiem podstaw wiatowego (amerykaskiego) rynku finansowego. Chiski rynek sztuki jest najszybciej rozwijajcym si wrd pastw azjatyckich, a jego obroty w 2006 roku wzrosy dziewiciokrotnie. Boom na Azj rozpocz si 10 lat temu. Za przeomow wystaw naley uzna „Cities in the move”, kuratorowan przez Szwajcara Hansa Ulricha Obrista i Chiczyka z Hongkongu Hou Hanru w Wiedeskiej Secesji. Po tej wystawie rynek sztuki i dziaalno wystawiennicza zostay zdominowane jednak gwnie przez malarstwo (np. „cyniczny realizm”) i dopiero dzisiaj, po latach daje si zauway powrt na scen innych mediw sztuki: przede wszystkim instalacji, fotografii, wideo, rzeby i innych form mieszanych.

Changwon Lee, „Czowiek z rolin”, 2003, drewno, herbata, materiay prasowe festiwalu „Asia – Europe. Mediations”

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym