strona główna > patronaty

W grudniowym, ostatnim „Arteonie”: pożegnalny wstępniak redaktor naczelnej.Ponadto:Łukasz Murzyn porusza temat zarządzania polską kulturą – sferą komunikacyjną i symboliczną, wystawę „Metafizyka obecności” w Muzeum Archidiecezjalnym w Krakowie recenzuje Joanna Winnicka-Gburek, Karolina Staszak z kolei komentuje 29. Ogólnopolski Przegląd Malarstwa Młodych „Promocje 2019” w Legnicy. Ponadto Wojciech Delikta pisze o wystawie „rzeźbiarza tkaniny” Daniela Lismore’a w poznańskim Starym Browarze, a Agnieszka Salamon-Radecka recenzuje wystawę „Jan Hrynkowski. Opowieść artysty”, odbywającą się w Muzeum Narodowym w Krakowie. W najnowszym „Arteonie” także: o retrospektywie Pierre’a Bonnarda w Wiedniu pisze Grażyna Krzechowicz, Kajetan Giziński natomiast omawia prezentację „Geo. Migracje Transgraficzne” w BWA w Kielcach. Ponadto Karolina Greś przygląda się prezentacji „Siostry prerafaelitki” w The National Portrait Gallery w Londynie, Marcin Krajewski rekomenduje malarstwo Dariusza Milczarka. Zbigniew J. Mańkowski natomiast pisze o zapachu w sztuce – o zapachu Bożego Narodzenia, A w rubryce „Zaprojektowane” Alicja Wilczak przybliża temat dizajnu kulinarnego”. W grudniowym „Arteonie” ponadto aktualia i inne stałe rubryki. 

Okładka: Tadeusz Gustaw Wiktor, „Światło dla Bożeny X”, 2019, olej na płótnie, relief, 160 × 160 cm, fot. materiały prasowe Muzeum Archidiecezjalnego w Krakowie

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury

Z dniem 1 stycznia 2020 roku wydawanie magazynu o sztuce „Arteon” zostaje zawieszone.

Festiwal Fotografii FotoSpace, Wrocław non stop, 22.06-1.07.2007

Sabina Czajkowska
Przestrzeń dla sztuki, artysty i widza
FotoSpace w tym roku było przestrzenią otwartą i kreatywną, angażującą zarówno wrocławski Browar Mieszczański – miejsce intrygujące przez swoje walory budowli pełnej niespodzianek i dalekiej od przejrzystej przestrzeni galerii, jak i miasto – wrocławskie ulice, rynek, dworzec, architekturę. Przestrzeń, kategoria podstawowa dla tegorocznego wydarzenia, jest bardzo pojemna, niekiedy przez to może i zdradliwa, ale jako wspólny mianownik różnorodnych działań świetnie „usprawiedliwia” istnienie obok siebie wielu postaw. Fotografia wprowadziła się na dni festiwalowe do charakterystycznej poprzemysłowej budowli Browaru, wykorzystując wszelkie powierzchnie i zakamarki tego bynajmniej nie oczyszczonego i nie wysprzątanego miejsca.

Krzysztof Łukomski, „Pavillon 2007”, instalacja w Browarze Mieszczańskim, fot. materiały prasowe FotoSpace2007

Artykuł dostępny w wydaniu drukowanym