strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K O P S T U W Z
   »

W czerwcowym „Arteonie” wystaw „Teraz komiks!” w Muzeum Narodowym w Krakowie omawia Natalia Mrozkowiak. W rubryce „Dossier” Andrzej Szarek przypomina twrczo Jana Kucza. Wojciech Delikta z kolei pisze o dizajnerskich obiektach Donalda Judda, pokazywanych na wystawie w San Francisco. Natomiast wystaw zatytuowan „Tu strzyka, tam upie, ale ry. A sumienie ksa. Tadeusz Brzozowski – inspiracje, konteksty, lady”, przygotowan z okazji stulecia urodzin Tadeusza Brzozowskiego w Pawilonie Czterech Kopu we Wrocawiu, opisuje Agnieszka Salamon-Radecka.
W najnowszym „Arteonie
take Joanna Winnicka-Gburek recenzuje wystaw „Ojczyzna w sztuce” w krakowskim MOCAK-u, Marcel Skierski komentuje wystaw „Warsztaty z rewolucji” w poznaskiej Galerii Miejskiej Arsena, a cykl powicony duchowoci w sztuce inauguruje tekstem „Rado Heroda” Tomasz Bika OP. Z kolei Dorota aglewska w rubryce „Rynek sztuki” pisze o tym, co rynkowi da internet. Agnieszka Salamon-Radecka natomiast kontynuuje seri „Poznaska awangarda”, przybliajc posta Wadysawa Skotarka. W czerwcowym „Arteonie” ponadto, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, tym razem skomentowany przez redaktor naczeln, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tadeusz Baranowski, „Skd si bierze woda sodowa”, plansza 41/41 (fragment), blaudruk, akwarela na papierze, diapozytyw, 1982, mat. pras. Muzeum Narodowego w Krakowie

Festiwal Fotografii FotoSpace, Wrocaw non stop, 22.06-1.07.2007

Sabina Czajkowska
Przestrze dla sztuki, artysty i widza
FotoSpace w tym roku byo przestrzeni otwart i kreatywn, angaujc zarwno wrocawski Browar Mieszczaski – miejsce intrygujce przez swoje walory budowli penej niespodzianek i dalekiej od przejrzystej przestrzeni galerii, jak i miasto – wrocawskie ulice, rynek, dworzec, architektur. Przestrze, kategoria podstawowa dla tegorocznego wydarzenia, jest bardzo pojemna, niekiedy przez to moe i zdradliwa, ale jako wsplny mianownik rnorodnych dziaa wietnie „usprawiedliwia” istnienie obok siebie wielu postaw. Fotografia wprowadzia si na dni festiwalowe do charakterystycznej poprzemysowej budowli Browaru, wykorzystujc wszelkie powierzchnie i zakamarki tego bynajmniej nie oczyszczonego i nie wysprztanego miejsca.

Krzysztof ukomski, „Pavillon 2007”, instalacja w Browarze Mieszczaskim, fot. materiay prasowe FotoSpace2007

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym