strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B G J K L N O P S T U W Z KONKURSY
   »

W grudniowym „Arteonie” Agnieszka Salamon-Radecka recenzuje warszawskie wystawy niepodlegociowe: „Znaki wolnoci. O trwaniu polskiej tosamoci narodowej” w Zamku Krlewskim, „Krzyczc: Polska! Niepodlega 1918” w Muzeum Narodowym oraz „Niepodlege. Kobiety a dyskurs narodowy” w MSN. Wojciech Delikta pisze o berliskiej prezentacji dzie koreaskiej artystki Lee Bul w Gropius Bau, a Jdrzej Krystek przyblia histori realizacji i ide pomnika Wdzicznoci, wzniesionego przez poznaniakw jako wotum za odzyskanie przez Polsk niepodlegoci, zniszczonego zaraz po wybuchu II wojny wiatowej. Kajetan Giziski z kolei omawia 10. Triennale Grafiki Polskiej w Katowicach, a bydgosk wystaw „Wielo w jednoci. Offset, serigrafia, techniki cyfrowe i dziaania intermedialne w grafice polskiej” recenzuje Karolina Gre.
W najnowszym "Arteonie" take: Diana Stelowska omawia obecno odrodzonej Polski na tzw. wystawach wiatowych, odbywajcych si w dwudziestoleciu midzywojennym, a Sebastian Kochaniec przypomina koncepcj estetyki lwowianina Stanisawa Machniewicza. Ponadto w ramach rubryki „Duchowo w sztuce” Tomasz Bika usiuje zdefiniowa rnic pomidzy ikon a idolem. Micha Haake natomiast przyglda si motywom boonarodzeniowym w Katedrze Pnocnej w Pekinie. W grudniowym „Arteonie” ponadto aktualia i inne stae rubryki.


Okadka: Jacek Malczewski, „Hamlet polski”, 1903, olej, ptno, 100 x 148 cm, fot. Piotr Ligier, © Muzeum Narodowe w Warszawie

Festiwal Fotografii FotoSpace, Wrocaw non stop, 22.06-1.07.2007

Sabina Czajkowska
Przestrze dla sztuki, artysty i widza
FotoSpace w tym roku byo przestrzeni otwart i kreatywn, angaujc zarwno wrocawski Browar Mieszczaski – miejsce intrygujce przez swoje walory budowli penej niespodzianek i dalekiej od przejrzystej przestrzeni galerii, jak i miasto – wrocawskie ulice, rynek, dworzec, architektur. Przestrze, kategoria podstawowa dla tegorocznego wydarzenia, jest bardzo pojemna, niekiedy przez to moe i zdradliwa, ale jako wsplny mianownik rnorodnych dziaa wietnie „usprawiedliwia” istnienie obok siebie wielu postaw. Fotografia wprowadzia si na dni festiwalowe do charakterystycznej poprzemysowej budowli Browaru, wykorzystujc wszelkie powierzchnie i zakamarki tego bynajmniej nie oczyszczonego i nie wysprztanego miejsca.

Krzysztof ukomski, „Pavillon 2007”, instalacja w Browarze Mieszczaskim, fot. materiay prasowe FotoSpace2007

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym