strona główna > patronaty
wybierz miasto:
B C D G K L Ł O P S T W KONKURSY
   »

W majowym „Arteonie” okresy błękitny i różowy w twórczości Picassa, będące tematem wystawy odbywającej się w Fondation Beyeler, omawia Karolina Greś. Karolina Staszak przygląda się fotografiom laureatki Nagrody „Arteonu” za rok 2018, Laury Makabresku. Z okazji wystawy „Lee Krasner: Living Colour” w londyńskiej Barbican Art Gallery sylwetkę artystki przybliża Wojciech Delikta. O współczesnej architekturze sakralnej z Jakubem Turbasą, autorem książki „Ukryte piękno. Architektura współczesnych kościołów”, rozmawia Ewa Kiedio.

W najnowszym „Arteonie” również: Zofia Jabłonowska-Ratajska pisze o pokazie Katarzyny Józefowicz w Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, wystawę „Malarz. Mentor. Mag. Otto Mueller a środowisko artystyczne Wrocławia” w Muzeum Narodowym we Wrocławiu recenzuje Agnieszka Salamon-Radecka, a rzeźby Pawła Jacha rekomenduje Tomasz Biłka OP. Zbigniew Jan Mańkowski omawia publikację „Prawie nic. Józef Czapski. Biografia malarza” autorstwa amerykańskiego malarza Erica Karpelesa. W rubryce „Zaprojektowane” Julia Błaszczyńska opowiada o poznańskim powojennym meblarstwie. Łukasz Murzyn natomiast podsumowuje prace nad projektem „Dogmat! W co wierzą artyści?”, w którym wzięli udział m.in. Iwona Demko, Cecylia Malik i Łukasz Surowiec.

W majowym „Arteonie” także aktualia i inne stałe rubryki.

Festiwal Fotografii FotoSpace, Wrocław non stop, 22.06-1.07.2007

Sabina Czajkowska
Przestrzeń dla sztuki, artysty i widza
FotoSpace w tym roku było przestrzenią otwartą i kreatywną, angażującą zarówno wrocławski Browar Mieszczański – miejsce intrygujące przez swoje walory budowli pełnej niespodzianek i dalekiej od przejrzystej przestrzeni galerii, jak i miasto – wrocławskie ulice, rynek, dworzec, architekturę. Przestrzeń, kategoria podstawowa dla tegorocznego wydarzenia, jest bardzo pojemna, niekiedy przez to może i zdradliwa, ale jako wspólny mianownik różnorodnych działań świetnie „usprawiedliwia” istnienie obok siebie wielu postaw. Fotografia wprowadziła się na dni festiwalowe do charakterystycznej poprzemysłowej budowli Browaru, wykorzystując wszelkie powierzchnie i zakamarki tego bynajmniej nie oczyszczonego i nie wysprzątanego miejsca.

Krzysztof Łukomski, „Pavillon 2007”, instalacja w Browarze Mieszczańskim, fot. materiały prasowe FotoSpace2007

Artykuł dostępny w wydaniu drukowanym