strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K O P S T U W Z
   »

W czerwcowym „Arteonie” wystaw „Teraz komiks!” w Muzeum Narodowym w Krakowie omawia Natalia Mrozkowiak. W rubryce „Dossier” Andrzej Szarek przypomina twrczo Jana Kucza. Wojciech Delikta z kolei pisze o dizajnerskich obiektach Donalda Judda, pokazywanych na wystawie w San Francisco. Natomiast wystaw zatytuowan „Tu strzyka, tam upie, ale ry. A sumienie ksa. Tadeusz Brzozowski – inspiracje, konteksty, lady”, przygotowan z okazji stulecia urodzin Tadeusza Brzozowskiego w Pawilonie Czterech Kopu we Wrocawiu, opisuje Agnieszka Salamon-Radecka.
W najnowszym „Arteonie
take Joanna Winnicka-Gburek recenzuje wystaw „Ojczyzna w sztuce” w krakowskim MOCAK-u, Marcel Skierski komentuje wystaw „Warsztaty z rewolucji” w poznaskiej Galerii Miejskiej Arsena, a cykl powicony duchowoci w sztuce inauguruje tekstem „Rado Heroda” Tomasz Bika OP. Z kolei Dorota aglewska w rubryce „Rynek sztuki” pisze o tym, co rynkowi da internet. Agnieszka Salamon-Radecka natomiast kontynuuje seri „Poznaska awangarda”, przybliajc posta Wadysawa Skotarka. W czerwcowym „Arteonie” ponadto, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, tym razem skomentowany przez redaktor naczeln, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tadeusz Baranowski, „Skd si bierze woda sodowa”, plansza 41/41 (fragment), blaudruk, akwarela na papierze, diapozytyw, 1982, mat. pras. Muzeum Narodowego w Krakowie

\"Re(ko)nesans malarstwa\", Grnolskiego Centrum Kultury - galeria Engram, galeria Sektor I, galeria Pitro Wyej, Rondo Sztuki (ASP Katowice), biurowiec Altus, 30.03-20.05

Karolina Staszak
Renesans czy powtrzenie?
Wrd miast, do ktrych w ostatnich miesicach naleao pojecha w celu przyjrzenia si kolejnym podsumowujcym polsk sztuk wystawom, Warszaw trzeba wymieni gdzie obok Bielska-Biaej, Bydgoszczy oraz Katowic. Taka sytuacja ma swoje dobre strony, bo hegemonia stolicy jest przecie nudna. le jest jednak, gdy decentralizacja ycia kulturalnego owocuje wydarzeniami, ktre pretendujc do wyczerpujcych przegldw okazuj si tylko marzeniami prowincji o wielkiej artystycznej imprezie. Pozostaje ywi nadziej, e np. zeszoroczne ewidentne niepowodzenie – bydgoskie „Tendencje...”, ktre byy zapowiadane jako pocztek cyklu – za pi lat przybierze nieco inn, bardziej przemylan form. I mimo wszystko nie wypada si uprzedza do tego typu lokalnych inicjatyw, cho przyznam, e na sam myl o Katowicach przeszed mnie dreszcz zniecierpliwienia. C tam, u diaba, moe si dzia?

Jadwiga Sawicka, „Czarna sukienka”, 2002, olej, akryl, ptno, fot. materiay prasowe wystawy „Rekonesans malarstwa”, Grnolskie Centrum Kultury, Katowice

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym