strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G J K N O P R S T U W KONKURSY
   »

W sierpniowym „Arteonie”: sztuce tatuau przyglda si Aleksandra Kargul, wystaw „Cricot idzie!” w krakowskiej Crikotece recenzuje Agnieszka Salamon-Radecka. O monumentalnej realizacji Christo i Jeanne-Claude, ktra stana na jeziorze w Hyde Parku, pisze Wojciech Delikta. W serii „Duchowo w sztuce” Karolina Staszak pisze o Wsplnocie Twrcw Chrzecijaskich Vera Icon.
W najnowszym „Arteonie” ponadto: Zbigniew J. Makowski recenzuje wystaw „Kociotrupy musz wstawa” w Gdaskiej Galerii Miejskiej, spotkanie z Wilhelmem Sasnalem oraz Jarosawem Modzelewskim, ktre odbyo si w warszawskim MSN, komentuje Andrzej Biernacki, Tomasz Bika OP rekomenduje twrczo Kamila Kuzko, , a seri „Poznaska awangarda” kontynuuje Agnieszka Salamon-Radecka tekstem o Arturze Marii Swinarskim. Dorota aglewska z kolei w rubryce „Rynek sztuki” pisze o retoryce rynku: jak sucha antykwariuszy i jak mwi do klienta. W sierpniowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki. 

Okadka: tatua autorstwa Bianki Szlachty, fot. dziki uprzejmoci autorki

\"Re(ko)nesans malarstwa\", Grnolskiego Centrum Kultury - galeria Engram, galeria Sektor I, galeria Pitro Wyej, Rondo Sztuki (ASP Katowice), biurowiec Altus, 30.03-20.05

Karolina Staszak
Renesans czy powtrzenie?
Wrd miast, do ktrych w ostatnich miesicach naleao pojecha w celu przyjrzenia si kolejnym podsumowujcym polsk sztuk wystawom, Warszaw trzeba wymieni gdzie obok Bielska-Biaej, Bydgoszczy oraz Katowic. Taka sytuacja ma swoje dobre strony, bo hegemonia stolicy jest przecie nudna. le jest jednak, gdy decentralizacja ycia kulturalnego owocuje wydarzeniami, ktre pretendujc do wyczerpujcych przegldw okazuj si tylko marzeniami prowincji o wielkiej artystycznej imprezie. Pozostaje ywi nadziej, e np. zeszoroczne ewidentne niepowodzenie – bydgoskie „Tendencje...”, ktre byy zapowiadane jako pocztek cyklu – za pi lat przybierze nieco inn, bardziej przemylan form. I mimo wszystko nie wypada si uprzedza do tego typu lokalnych inicjatyw, cho przyznam, e na sam myl o Katowicach przeszed mnie dreszcz zniecierpliwienia. C tam, u diaba, moe si dzia?

Jadwiga Sawicka, „Czarna sukienka”, 2002, olej, akryl, ptno, fot. materiay prasowe wystawy „Rekonesans malarstwa”, Grnolskie Centrum Kultury, Katowice

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym