strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K O P S T U W Z
   »

W czerwcowym „Arteonie” wystaw „Teraz komiks!” w Muzeum Narodowym w Krakowie omawia Natalia Mrozkowiak. W rubryce „Dossier” Andrzej Szarek przypomina twrczo Jana Kucza. Wojciech Delikta z kolei pisze o dizajnerskich obiektach Donalda Judda, pokazywanych na wystawie w San Francisco. Natomiast wystaw zatytuowan „Tu strzyka, tam upie, ale ry. A sumienie ksa. Tadeusz Brzozowski – inspiracje, konteksty, lady”, przygotowan z okazji stulecia urodzin Tadeusza Brzozowskiego w Pawilonie Czterech Kopu we Wrocawiu, opisuje Agnieszka Salamon-Radecka.
W najnowszym „Arteonie
take Joanna Winnicka-Gburek recenzuje wystaw „Ojczyzna w sztuce” w krakowskim MOCAK-u, Marcel Skierski komentuje wystaw „Warsztaty z rewolucji” w poznaskiej Galerii Miejskiej Arsena, a cykl powicony duchowoci w sztuce inauguruje tekstem „Rado Heroda” Tomasz Bika OP. Z kolei Dorota aglewska w rubryce „Rynek sztuki” pisze o tym, co rynkowi da internet. Agnieszka Salamon-Radecka natomiast kontynuuje seri „Poznaska awangarda”, przybliajc posta Wadysawa Skotarka. W czerwcowym „Arteonie” ponadto, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, tym razem skomentowany przez redaktor naczeln, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tadeusz Baranowski, „Skd si bierze woda sodowa”, plansza 41/41 (fragment), blaudruk, akwarela na papierze, diapozytyw, 1982, mat. pras. Muzeum Narodowego w Krakowie

\"GK Collection #1\", Stary Browar, Pozna, 18.03-17.06.2007

Piotr Bernatowicz
Kolekcjonerka, kurator i konsument
Istniej przynajmniej dwa sposoby przyjrzenia si wystawie kolekcji Grayny Kulczyk w Starym Browarze w Poznaniu, dwie drogi, jakimi moe pody analizujcy j krytyk. Pierwsza – pj tropem, jaki wyznaczyli organizatorzy, poddajc si podziaowi wystawy na kolejne sale – pokoje, zaaranowane przez Ramana Tratsiuka, zwiedza j, jakby wdrujc po kolejnych pomieszczeniach wyimaginowanej rezydencji. Drug drog jest potraktowanie caoci jako pewnego rodzaju fenomenu w polskim kontekcie. Po pierwsze, nieczsto zdarza si oglda pokaz prywatnej kolekcji, tworzonej wspczenie z prac nowoczesnych i wspczesnych artystw, wrd nich takich (Andy Warhol, Mariko Mori, Bettina Rheims), ktrych brakuje w kolekcjach publicznych galerii i muzew. Po drugie, jeli ju taki pokaz si odbywa, jeszcze rzadziej zdarza si, e do jego budowy zostaje zatrudniony profesjonalny kurator. Po trzecie wreszcie – pozostaje nam niekonwencjonalny kontekst centrum handlowego. Czy jest to krok w dobr stron odbrzawiania sztuki, czy te za ow symbioz stoj inne przyczyny?

Robert Rumas, „Las Vegas”, 2000, technika wasna, kolekcja Grayny Kulczyk

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym