strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K O P S T U W Z
   »

W czerwcowym „Arteonie” wystaw „Teraz komiks!” w Muzeum Narodowym w Krakowie omawia Natalia Mrozkowiak. W rubryce „Dossier” Andrzej Szarek przypomina twrczo Jana Kucza. Wojciech Delikta z kolei pisze o dizajnerskich obiektach Donalda Judda, pokazywanych na wystawie w San Francisco. Natomiast wystaw zatytuowan „Tu strzyka, tam upie, ale ry. A sumienie ksa. Tadeusz Brzozowski – inspiracje, konteksty, lady”, przygotowan z okazji stulecia urodzin Tadeusza Brzozowskiego w Pawilonie Czterech Kopu we Wrocawiu, opisuje Agnieszka Salamon-Radecka.
W najnowszym „Arteonie
take Joanna Winnicka-Gburek recenzuje wystaw „Ojczyzna w sztuce” w krakowskim MOCAK-u, Marcel Skierski komentuje wystaw „Warsztaty z rewolucji” w poznaskiej Galerii Miejskiej Arsena, a cykl powicony duchowoci w sztuce inauguruje tekstem „Rado Heroda” Tomasz Bika OP. Z kolei Dorota aglewska w rubryce „Rynek sztuki” pisze o tym, co rynkowi da internet. Agnieszka Salamon-Radecka natomiast kontynuuje seri „Poznaska awangarda”, przybliajc posta Wadysawa Skotarka. W czerwcowym „Arteonie” ponadto, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, tym razem skomentowany przez redaktor naczeln, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tadeusz Baranowski, „Skd si bierze woda sodowa”, plansza 41/41 (fragment), blaudruk, akwarela na papierze, diapozytyw, 1982, mat. pras. Muzeum Narodowego w Krakowie

Izabella Gustowska, \"Life is a story\", Muzeum Narodowe w Poznaniu, 4.03-1.04.2007

Maciej Mazurek
Wizualizacje lkw
W Muzeum Narodowym w Poznaniu czynna bya w marcu wielka wystawa pt. „Life is a story” Izabelli Gustowskiej. Omwienie tej ekspozycji nie jest rzecz atw z powodu bogactwa znaczeniowego poszczeglnych prac. Szczegow ich egzegez przynosi katalog, przygotowany pod redakcj Ewy Hornowskiej, autorki wietnego eseju o twrczoci Gustowskiej. Nie chcc i tropami ju rozpoznanymi, pozwol sobie na osobisty komentarz do tej wystawy. Skania ona do takich wynurze, bo twrczo Gustowskiej intensywnie atakuje w czowieku to, co subiektywne, i skania kadego, kto spotka si z jej sztuk, do wasnego opowiedzenia historii ycia, wyzwala miao do osobistych refleksji. Mam wiadomo, e te refleksje s odmienne od dotychczasowych rozpozna sztuki Izabelli Gustowskiej, ale krytyk, ktry boi si ryzyka, jest – moim zdaniem – niewiele warty.

Izabella Gustowska, „Sztuka trudnego wyboru”, fragment, 2003, fot. Muzeum Narodowe w Poznaniu

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym