strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B G K O P R S T U W Z KONKURSY
   »

W padziernikowym „Arteonie” Agnieszka Salamon-Radecka omawia wystaw „Dotykajc horyzontu poznania. Pejzae T.P. Potworowskiego” w Muzeum Ziemi Kpiskiej, Karolina Staszak natomiast komentuje prac Katarzyny Kozyry „Szukajc Jezusa”. Zbigniew J. Makowski pisze o mioci do sztuki, a wystawie „Mska rzecz”, odbywajcej si w Muzeum lskim w Katowicach, przyglda si Jdrzej Krystek. W rubryce „Rekomendacje” natomiast Tomasz Bika przedstawia projekt „Rnica” Jacka Hajnosa, dotyczcy problemu bezdomnoci.
W najnowszym „Arteonie” ponadto wystaw „Women of surrealism. Franciska Clausen, Rita Kernn-Larsen, and Elsa Thoresen” w kopenhaskim Kunstforeningen GL STRAND recenzuje Wojciech Delikta, Micha Haake komentuje prezentacj „Anti-static” w Muzeum Narodowym w Poznaniu, a Kajetan Giziski w rubryce „Duchowo w sztuce” przyblia dziea i teori Wassily’ego Kandinsky’ego. W serii „Poznaska awangarda” Agnieszka Salamon-Radecka omawia sylwetk Jana Panieskiego. W padziernikowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tadeusz Piotr Potworowski, „Dziewczyna siedzca na pasiaku”, 1959, olej na ptnie, 100 x 135 cm, praca ze zbiorw Muzeum Narodowego w Poznaniu, fot. mat. pras. Muzeum Ziemi Kpiskiej im. T. P. Potworowskiego

Izabella Gustowska, \"Life is a story\", Muzeum Narodowe w Poznaniu, 4.03-1.04.2007

Maciej Mazurek
Wizualizacje lkw
W Muzeum Narodowym w Poznaniu czynna bya w marcu wielka wystawa pt. „Life is a story” Izabelli Gustowskiej. Omwienie tej ekspozycji nie jest rzecz atw z powodu bogactwa znaczeniowego poszczeglnych prac. Szczegow ich egzegez przynosi katalog, przygotowany pod redakcj Ewy Hornowskiej, autorki wietnego eseju o twrczoci Gustowskiej. Nie chcc i tropami ju rozpoznanymi, pozwol sobie na osobisty komentarz do tej wystawy. Skania ona do takich wynurze, bo twrczo Gustowskiej intensywnie atakuje w czowieku to, co subiektywne, i skania kadego, kto spotka si z jej sztuk, do wasnego opowiedzenia historii ycia, wyzwala miao do osobistych refleksji. Mam wiadomo, e te refleksje s odmienne od dotychczasowych rozpozna sztuki Izabelli Gustowskiej, ale krytyk, ktry boi si ryzyka, jest – moim zdaniem – niewiele warty.

Izabella Gustowska, „Sztuka trudnego wyboru”, fragment, 2003, fot. Muzeum Narodowe w Poznaniu

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym