strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K O P S T U W
   »

W czerwcowym „Arteonie” wystaw „Teraz komiks!” w Muzeum Narodowym w Krakowie omawia Natalia Mrozkowiak. W rubryce „Dossier” Andrzej Szarek przypomina twrczo Jana Kucza. Wojciech Delikta z kolei pisze o dizajnerskich obiektach Donalda Judda, pokazywanych na wystawie w San Francisco. Natomiast wystaw zatytuowan „Tu strzyka, tam upie, ale ry. A sumienie ksa. Tadeusz Brzozowski – inspiracje, konteksty, lady”, przygotowan z okazji stulecia urodzin Tadeusza Brzozowskiego w Pawilonie Czterech Kopu we Wrocawiu, opisuje Agnieszka Salamon-Radecka.
W najnowszym „Arteonie
take Joanna Winnicka-Gburek recenzuje wystaw „Ojczyzna w sztuce” w krakowskim MOCAK-u, Marcel Skierski komentuje wystaw „Warsztaty z rewolucji” w poznaskiej Galerii Miejskiej Arsena, a cykl powicony duchowoci w sztuce inauguruje tekstem „Rado Heroda” Tomasz Bika OP. Z kolei Dorota aglewska w rubryce „Rynek sztuki” pisze o tym, co rynkowi da internet. Agnieszka Salamon-Radecka natomiast kontynuuje seri „Poznaska awangarda”, przybliajc posta Wadysawa Skotarka. W czerwcowym „Arteonie” ponadto, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, tym razem skomentowany przez redaktor naczeln, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tadeusz Baranowski, „Skd si bierze woda sodowa”, plansza 41/41 (fragment), blaudruk, akwarela na papierze, diapozytyw, 1982, mat. pras. Muzeum Narodowego w Krakowie

Sztuka w miecie. Zewntrzna Galeria AMS od 1998 do 2002, Zachta Pastwowa Galeria Sztuki w Warszawie, od lipca do sierpnia 2003 r.; Bunkier Sztuki w Krakowie, sierpie 2003 r.

Violetta Sajkiewicz
Billboardowa galeria
Parafrazujc tytu synnej pracy Barbary Krger, mona powiedzie, e przestrze publiczna jest polem bitwy, codziennej walki toczonej o uwag przechodniw, o to, by cho na chwil zatrzyma na sobie ich spojrzenie. Midzy lipcem 1998 r. a grudniem roku 2002 jednym z terenw tej batalii - tym ciekawszej, e toczonej w imi celw artystycznych, a nie komercyjnych - byy tablice reklamowe Zewntrznej Galerii AMS. W trakcie kadej z jej dziewitnastu edycji, co dwa, trzy miesice na czterystu rozmieszczonych w kilkunastu miastach Polski billboardach i citylightach mona byo zobaczy prace innego, rodzimego artysty. Wykonywane za pomoc technik komputerowych, fotograficznych lub przynalene do tradycyjnego malarstwa olejnego prace reprezentoway najrozmaitsze strategie gry z reklam. Czasami, jak prace Anny Jaros i Joanny Rajkowskiej, naladoway jej jzyk. Innym razem parodioway go (Pawe Jarodzki) lub uniewaniay sw ambiwalencj (Stanisaw Drd, Pawe Susid). Dotykay nie tylko oczywistego w tym kontekcie problemu konsumpcji, lecz take rl tradycyjnie przypisywanych w spoeczestwie kobietom (Monika Zieliska, Elbieta Jaboska) i kwestii spoecznych (Jadwiga Sawicka, Katarzyna Kozyra, Marcin Maciejowski). Artyci stawiali uniwersalne pytania o wartoci (Rafa Gralski, Marek Sobczyk, Paulina Oowska, Roland Schefferski), ale bywao rwnie, e wczali si swymi pracami w dorane wydarzenia polityczne (kampania wyborcza wirtualnej kandydatki na prezydenta RP – Wiktorii Cukt).

Galeria Twoywo, "Ale bdzie sprawiedliwie jak odejdziesz wanie Ty"

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym