strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G J K L N O P R S T U W Z KONKURSY
   »

W majowym „Arteonie” Wojciech Delikta przyblia twrczo projektantki Rei Kawakubo, ktra zainicjowaa zjawisko... antymody. Fotografiom Irwinga Penna, pokazywanym w nowojorskim Metropolitan Museum, przyglda si Aleksandra Kargul. Weronika Kobyliska-Bunsch z kolei rekomenduje twrczo fotograficzn Joanny Chudy. Karolina Staszak komentuje konkurs „Nowy Obraz / Nowe Spojrzenie” Nagroda Artystyczna UAP, a Andrzej Biernacki przewietla spraw nowej lokalizacji warszawskiego MSN w kontekcie finansw tej instytucji.
W najnowszym „Arteonie”
take: wystaw „Superorganizm. Awangarda i dowiadczenie przyrody” w ms2 w odzi recenzuje Justyna arczyska, prezentacj Emila Nolde w gdaskim Muzeum Narodowym komentuje Agnieszka Salamon-Radecka, a o wiedeskiej wystawie Lawrence’a Alma-Tademy pisze Grayna Krzechowicz.W „Czytaniu sztuki” z kolei Aleksandra Kargul odczytuje obraz „Matka Whistlera” Jamesa McNeilla Whistlera.
W majowym „Arteonie” ponadto inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Rei Kawakubo, „Body meets dress – Dress meets body”, spring/summer 1997, mat. pras. The Metropolitan Museum of Art

Sztuka w miecie. Zewntrzna Galeria AMS od 1998 do 2002, Zachta Pastwowa Galeria Sztuki w Warszawie, od lipca do sierpnia 2003 r.; Bunkier Sztuki w Krakowie, sierpie 2003 r.

Violetta Sajkiewicz
Billboardowa galeria
Parafrazujc tytu synnej pracy Barbary Krger, mona powiedzie, e przestrze publiczna jest polem bitwy, codziennej walki toczonej o uwag przechodniw, o to, by cho na chwil zatrzyma na sobie ich spojrzenie. Midzy lipcem 1998 r. a grudniem roku 2002 jednym z terenw tej batalii - tym ciekawszej, e toczonej w imi celw artystycznych, a nie komercyjnych - byy tablice reklamowe Zewntrznej Galerii AMS. W trakcie kadej z jej dziewitnastu edycji, co dwa, trzy miesice na czterystu rozmieszczonych w kilkunastu miastach Polski billboardach i citylightach mona byo zobaczy prace innego, rodzimego artysty. Wykonywane za pomoc technik komputerowych, fotograficznych lub przynalene do tradycyjnego malarstwa olejnego prace reprezentoway najrozmaitsze strategie gry z reklam. Czasami, jak prace Anny Jaros i Joanny Rajkowskiej, naladoway jej jzyk. Innym razem parodioway go (Pawe Jarodzki) lub uniewaniay sw ambiwalencj (Stanisaw Drd, Pawe Susid). Dotykay nie tylko oczywistego w tym kontekcie problemu konsumpcji, lecz take rl tradycyjnie przypisywanych w spoeczestwie kobietom (Monika Zieliska, Elbieta Jaboska) i kwestii spoecznych (Jadwiga Sawicka, Katarzyna Kozyra, Marcin Maciejowski). Artyci stawiali uniwersalne pytania o wartoci (Rafa Gralski, Marek Sobczyk, Paulina Oowska, Roland Schefferski), ale bywao rwnie, e wczali si swymi pracami w dorane wydarzenia polityczne (kampania wyborcza wirtualnej kandydatki na prezydenta RP – Wiktorii Cukt).

Galeria Twoywo, "Ale bdzie sprawiedliwie jak odejdziesz wanie Ty"

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym