strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K O P S T U W Z
   »

W czerwcowym „Arteonie” wystaw „Teraz komiks!” w Muzeum Narodowym w Krakowie omawia Natalia Mrozkowiak. W rubryce „Dossier” Andrzej Szarek przypomina twrczo Jana Kucza. Wojciech Delikta z kolei pisze o dizajnerskich obiektach Donalda Judda, pokazywanych na wystawie w San Francisco. Natomiast wystaw zatytuowan „Tu strzyka, tam upie, ale ry. A sumienie ksa. Tadeusz Brzozowski – inspiracje, konteksty, lady”, przygotowan z okazji stulecia urodzin Tadeusza Brzozowskiego w Pawilonie Czterech Kopu we Wrocawiu, opisuje Agnieszka Salamon-Radecka.
W najnowszym „Arteonie
take Joanna Winnicka-Gburek recenzuje wystaw „Ojczyzna w sztuce” w krakowskim MOCAK-u, Marcel Skierski komentuje wystaw „Warsztaty z rewolucji” w poznaskiej Galerii Miejskiej Arsena, a cykl powicony duchowoci w sztuce inauguruje tekstem „Rado Heroda” Tomasz Bika OP. Z kolei Dorota aglewska w rubryce „Rynek sztuki” pisze o tym, co rynkowi da internet. Agnieszka Salamon-Radecka natomiast kontynuuje seri „Poznaska awangarda”, przybliajc posta Wadysawa Skotarka. W czerwcowym „Arteonie” ponadto, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, tym razem skomentowany przez redaktor naczeln, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tadeusz Baranowski, „Skd si bierze woda sodowa”, plansza 41/41 (fragment), blaudruk, akwarela na papierze, diapozytyw, 1982, mat. pras. Muzeum Narodowego w Krakowie

Janek Simon, \"Gradient\", Bunkier Sztuki, Krakw, 23.03-22.04.2007

Przemysaw Jdrowski
Kolekcjoner idei, czyli jaka pikna katastrofa
Prezentowany w krakowskim Bunkrze Sztuki „Gradient” Janka Simona to wystawa o dowiadczaniu procesu twrczego, refleksji nad nim i smutnych wnioskach z tego pyncych. Ju sam tytu wskazuje na jej niedookrelony charakter i ad hoc sugeruje zoono interpretacji. Wyranie mwi o tym rwnie Magda Ujma, kuratorka projektu, ktra jednoczenie staraa si uwsplni przekaz caej wystawy, pozbawiajc wszystkie prace tytuw. Wystawa w Bunkrze Sztuki to pewnego rodzaju podsumowanie, zebranie najwaniejszych myli i wtkw sztuki Simona, swobodnie oscylujcej pomidzy skrajnym konceptualizmem a fascynacj technicznym formalizmem. „Gradient” to take chwila wytchnienia przed kolejn podr, poniewa Simon przygotowuje wyjazd na ogarnity gorczk zota Madagaskar. Oczywicie, by doczy do poszukiwaczy.

Janek Simon, wystawa „Gradient” w Bunkrze Sztuki w Krakowie, fot. Marek Gardulski, 2007, materiay prasowe Bunkra Sztuki

 

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym