strona gwna > patronaty

W kwietniowym „Arteonie” Aleksandra Kargul recenzuje wystaw „Nature morte. Wspczeni artyci oywiaj martw natur” w Muzeum Narodowym we Wrocawiu, pokaz „Ze kobiety” w poznaskim Centrum Kultury Zamek ocenia Karolina Staszak, natomiast kunszt Jacka Sienickiego, ktrego malarstwo mona oglda w Muzeum Narodowym w Kielcach, przypomina Andrzej Biernacki. Micha Haake z kolei przyglda si wystawie Cy Twobly’ego w Centre Pompidou w Paryu, a Wojciech Delikta komentuje prezentacj twrczoci Anicki Yi, laureatki Hugo Boss Prize 2016.
W najnowszym „Arteonie” ponadto:
Zofia Jabonowska-Ratajska omawia retrospektyw Jerzego Jarnuszkiewicza w Zachcie, o arcydzieach z Kolekcji Lejdejskiej pisze Wodzimierz Wrzesiski. W ramach cyklu tekstw o polskich uczelniach artystycznych tym razem specyfik Akademii Sztuk Piknych w odzi przyblia Dominika Paweczyk, w „Czytaniu sztuki” Paulina Adamczyk analizuje obraz „Chrystus wrd doktorw” Cimy da Conegliano, a ksik „Rzeczywiste obecnoci” George’a Steinera przypomina Paula Milczarczyk. W „Notatniku” krtko o ciekawej instalacji w nowojorskim Guggenheim Museum pisze Wojciech Delikta, a o oburzajcej akcji „oczyszczania” poznaskiego Arsenau pisze Paula Milczarczyk. W kwietniowym „Arteonie” rwnie inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.
Okadka: Cindy Wright, „Nature morte 2”, 2010, Collection of Johan Willemen, dziki uprzejmoci artystki, © Cindy Wright, materiay prasowe Muzeum Narodowego we Wrocawiu

\"Manipulacje. O ekonomii kamstwa\", CSW ania, Gdask, 8.12.2006 - 25.02.2007

Karolina Staszak
Zmanipuluj mnie!
Przez niemal trzy miesice w gdaskim CWS mielimy szans zgbia tajniki racjonalnego uytkowania kamstwa oraz ledzi strategie umiejtnych (bd nie) operacji dokonywanych przez artystw na dobrze utrzymanym ciele wspczesnej kultury wizualnej. Tytu wystawy – „Manipulacje. O ekonomii kamstwa” – brzmia jak zaproszenie za kulisy artystycznej produkcji, ale by te hasem, ktre rozbudzio apetyt…
Adam Budak, kurator wystawy (pokazywanej wczeniej w ramach Prague Biennale 2 w 2005 roku), do projektu zaprosi rozmaitych artystw. Twrcw rni kraj pochodzenia, media, jakimi si posuguj, np. wideo, fotografie, instalacje, oraz poetyki – od surrealizmu po oszczdn stylistyk wczesnych gier komputerowych. Wszystkie te czynniki zoyy si na ciekawy przegld amania dzisiejszej wizualnoci, ale nie kada praca przekonywaa na tle sformuowanego w tytule, a nastpnie krcego w naszych gowach, problemu.

Johan Grimonprez, kadr z filmu „Looking for Alfred”, 2004, fot. archiwum CSW ania, Gdask

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym