strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G J K L N O P S T U W KONKURSY
   »

W sierpniowym „Arteonie” wystaw „Co z t abstrakcj?” w Fundacji Stefana Gierowskiego recenzuje Karolina Staszak, a ekspozycji „Midzy Montmartre’em, a Montparnasse’em” w katowickim Muzeum lskim przyglda si Aleksandra Sikorska. Z kolei now rubryk dotyczc rynku sztuki inauguruje Dorota aglewska, Andrzej Biernacki przypomina twrczo Barbary Jonscher, a Wojciech Delikta – Marisy Merz, pierwszej damy arte povery..
W sierpniowym „Arteonie” take: Dorota aglewska w „Czytaniu sztuki” przyglda si odwrociu jednego z obrazw Wadysawa lewiskiego, wspczesny interior design lokali gastronomicznych omawia Aleksandra Kargul, a twrczo Jan Ankiersztajna rekomenduje Aleksandra Sikorska. Wystaw „Dama w lustrze. Strategie artystyczne kobiet w latach 70. XX w.” w poznaskiej Galerii Piekary komentuje Krystyna Raska-Gorgolewska.
W najnowszym „Arteonie” ponadto inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tamara Berdowska, „Wir”, 2017, olej, ptno, 150 x 130 cm, materiay prasowe Fundacji Stefana Gierowskiego

\"Manipulacje. O ekonomii kamstwa\", CSW ania, Gdask, 8.12.2006 - 25.02.2007

Karolina Staszak
Zmanipuluj mnie!
Przez niemal trzy miesice w gdaskim CWS mielimy szans zgbia tajniki racjonalnego uytkowania kamstwa oraz ledzi strategie umiejtnych (bd nie) operacji dokonywanych przez artystw na dobrze utrzymanym ciele wspczesnej kultury wizualnej. Tytu wystawy – „Manipulacje. O ekonomii kamstwa” – brzmia jak zaproszenie za kulisy artystycznej produkcji, ale by te hasem, ktre rozbudzio apetyt…
Adam Budak, kurator wystawy (pokazywanej wczeniej w ramach Prague Biennale 2 w 2005 roku), do projektu zaprosi rozmaitych artystw. Twrcw rni kraj pochodzenia, media, jakimi si posuguj, np. wideo, fotografie, instalacje, oraz poetyki – od surrealizmu po oszczdn stylistyk wczesnych gier komputerowych. Wszystkie te czynniki zoyy si na ciekawy przegld amania dzisiejszej wizualnoci, ale nie kada praca przekonywaa na tle sformuowanego w tytule, a nastpnie krcego w naszych gowach, problemu.

Johan Grimonprez, kadr z filmu „Looking for Alfred”, 2004, fot. archiwum CSW ania, Gdask

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym