strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K O P S T U W
   »

W czerwcowym „Arteonie” wystaw „Teraz komiks!” w Muzeum Narodowym w Krakowie omawia Natalia Mrozkowiak. W rubryce „Dossier” Andrzej Szarek przypomina twrczo Jana Kucza. Wojciech Delikta z kolei pisze o dizajnerskich obiektach Donalda Judda, pokazywanych na wystawie w San Francisco. Natomiast wystaw zatytuowan „Tu strzyka, tam upie, ale ry. A sumienie ksa. Tadeusz Brzozowski – inspiracje, konteksty, lady”, przygotowan z okazji stulecia urodzin Tadeusza Brzozowskiego w Pawilonie Czterech Kopu we Wrocawiu, opisuje Agnieszka Salamon-Radecka.
W najnowszym „Arteonie
take Joanna Winnicka-Gburek recenzuje wystaw „Ojczyzna w sztuce” w krakowskim MOCAK-u, Marcel Skierski komentuje wystaw „Warsztaty z rewolucji” w poznaskiej Galerii Miejskiej Arsena, a cykl powicony duchowoci w sztuce inauguruje tekstem „Rado Heroda” Tomasz Bika OP. Z kolei Dorota aglewska w rubryce „Rynek sztuki” pisze o tym, co rynkowi da internet. Agnieszka Salamon-Radecka natomiast kontynuuje seri „Poznaska awangarda”, przybliajc posta Wadysawa Skotarka. W czerwcowym „Arteonie” ponadto, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, tym razem skomentowany przez redaktor naczeln, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tadeusz Baranowski, „Skd si bierze woda sodowa”, plansza 41/41 (fragment), blaudruk, akwarela na papierze, diapozytyw, 1982, mat. pras. Muzeum Narodowego w Krakowie

\"Manipulacje. O ekonomii kamstwa\", CSW ania, Gdask, 8.12.2006 - 25.02.2007

Karolina Staszak
Zmanipuluj mnie!
Przez niemal trzy miesice w gdaskim CWS mielimy szans zgbia tajniki racjonalnego uytkowania kamstwa oraz ledzi strategie umiejtnych (bd nie) operacji dokonywanych przez artystw na dobrze utrzymanym ciele wspczesnej kultury wizualnej. Tytu wystawy – „Manipulacje. O ekonomii kamstwa” – brzmia jak zaproszenie za kulisy artystycznej produkcji, ale by te hasem, ktre rozbudzio apetyt…
Adam Budak, kurator wystawy (pokazywanej wczeniej w ramach Prague Biennale 2 w 2005 roku), do projektu zaprosi rozmaitych artystw. Twrcw rni kraj pochodzenia, media, jakimi si posuguj, np. wideo, fotografie, instalacje, oraz poetyki – od surrealizmu po oszczdn stylistyk wczesnych gier komputerowych. Wszystkie te czynniki zoyy si na ciekawy przegld amania dzisiejszej wizualnoci, ale nie kada praca przekonywaa na tle sformuowanego w tytule, a nastpnie krcego w naszych gowach, problemu.

Johan Grimonprez, kadr z filmu „Looking for Alfred”, 2004, fot. archiwum CSW ania, Gdask

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym