strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K L N O P S T U W Z KONKURSY
   »

W majowym „Arteonie” Wojciech Delikta przyblia twrczo projektantki Rei Kawakubo, ktra zainicjowaa zjawisko... antymody. Fotografiom Irwinga Penna, pokazywanym w nowojorskim Metropolitan Museum, przyglda si Aleksandra Kargul. Weronika Kobyliska-Bunsch z kolei rekomenduje twrczo fotograficzn Joanny Chudy. Karolina Staszak komentuje konkurs „Nowy Obraz / Nowe Spojrzenie” Nagroda Artystyczna UAP, a Andrzej Biernacki przewietla spraw nowej lokalizacji warszawskiego MSN w kontekcie finansw tej instytucji.
W najnowszym „Arteonie”
take: wystaw „Superorganizm. Awangarda i dowiadczenie przyrody” w ms2 w odzi recenzuje Justyna arczyska, prezentacj Emila Nolde w gdaskim Muzeum Narodowym komentuje Agnieszka Salamon-Radecka, a o wiedeskiej wystawie Lawrence’a Alma-Tademy pisze Grayna Krzechowicz.W „Czytaniu sztuki” z kolei Aleksandra Kargul odczytuje obraz „Matka Whistlera” Jamesa McNeilla Whistlera.
W majowym „Arteonie” ponadto inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Rei Kawakubo, „Body meets dress – Dress meets body”, spring/summer 1997, mat. pras. The Metropolitan Museum of Art

\"Manipulacje. O ekonomii kamstwa\", CSW ania, Gdask, 8.12.2006 - 25.02.2007

Karolina Staszak
Zmanipuluj mnie!
Przez niemal trzy miesice w gdaskim CWS mielimy szans zgbia tajniki racjonalnego uytkowania kamstwa oraz ledzi strategie umiejtnych (bd nie) operacji dokonywanych przez artystw na dobrze utrzymanym ciele wspczesnej kultury wizualnej. Tytu wystawy – „Manipulacje. O ekonomii kamstwa” – brzmia jak zaproszenie za kulisy artystycznej produkcji, ale by te hasem, ktre rozbudzio apetyt…
Adam Budak, kurator wystawy (pokazywanej wczeniej w ramach Prague Biennale 2 w 2005 roku), do projektu zaprosi rozmaitych artystw. Twrcw rni kraj pochodzenia, media, jakimi si posuguj, np. wideo, fotografie, instalacje, oraz poetyki – od surrealizmu po oszczdn stylistyk wczesnych gier komputerowych. Wszystkie te czynniki zoyy si na ciekawy przegld amania dzisiejszej wizualnoci, ale nie kada praca przekonywaa na tle sformuowanego w tytule, a nastpnie krcego w naszych gowach, problemu.

Johan Grimonprez, kadr z filmu „Looking for Alfred”, 2004, fot. archiwum CSW ania, Gdask

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym