strona g³ówna > patronaty
wybierz miasto:
B C Æ D G K L £ N O P R S T W Z KONKURSY
   »

W lutowym „Arteonie” wystawê „Wielka Wojna”, odbywaj±c± siê w Muzeum Sztuki w £odzi, recenzuje Agnieszka Salamon-Radecka. Jerzy Fober z kolei prezentuje sylwetkê i rze¼biarsk± twórczo¶æ Stanis³awa Kulona. Prezentacjê „Trzy pocz±tki – 1918, 1945, 1989” we wroc³awskim Muzeum Architektury omawia Karolina Majkowska. W stulecie Bauhausu seriê przybli¿aj±c± szko³ê Waltera Gropiusa i fenomen tego ruchu inauguruje Wojciech Delikta. Aleksandra Sikorska komentuje premierê filmu dokumentalnego „Walka: ¿ycie i zaginiona twórczo¶æ Stanis³awa Szukalskiego”.
Ponadto w najnowszym „Arteonie” w rubryce „Zaprojektowane” ¶rodowisko wroc³awskich artystów sztuk u¿ytkowych omawia Julia B³aszczyñska. W „Archiwum” o wystawie „Advancing American Art” z 1947 roku pisze Diana Stelowska. Z kolei w dziale „Sztuka m³odych” Marcin Krajewski przedstawia graficzkê Ewelinê Ko³akowsk±, a Aleksandra Kargul – Magdalenê Obsadn±. W lutowym „Arteonie” tak¿e inne recenzje i artyku³y oraz aktualia i sta³e rubryki.

Ok³adka: Stanis³aw Ignacy Witkiewicz, „Walka (R±banie lasu)”, 1921-1922, farby olejne, p³ótno, Muzeum Sztuki w £odzi

 

\"Manipulacje. O ekonomii k³amstwa\", CSW £a¼nia, Gdañsk, 8.12.2006 - 25.02.2007

Karolina Staszak
Zmanipuluj mnie!
Przez niemal trzy miesi±ce w gdañskim CWS mieli¶my szansê zg³êbiaæ tajniki racjonalnego u¿ytkowania k³amstwa oraz ¶ledziæ strategie umiejêtnych (b±d¼ nie) operacji dokonywanych przez artystów na dobrze utrzymanym ciele wspó³czesnej kultury wizualnej. Tytu³ wystawy – „Manipulacje. O ekonomii k³amstwa” – brzmia³ jak zaproszenie za kulisy artystycznej produkcji, ale by³ te¿ has³em, które rozbudzi³o apetyt…
Adam Budak, kurator wystawy (pokazywanej wcze¶niej w ramach Prague Biennale 2 w 2005 roku), do projektu zaprosi³ rozmaitych artystów. Twórców ró¿ni kraj pochodzenia, media, jakimi siê pos³uguj±, np. wideo, fotografie, instalacje, oraz poetyki – od surrealizmu po oszczêdn± stylistykê wczesnych gier komputerowych. Wszystkie te czynniki z³o¿y³y siê na ciekawy przegl±d ³amania dzisiejszej wizualno¶ci, ale nie ka¿da praca przekonywa³a na tle sformu³owanego w tytule, a nastêpnie kr±¿±cego w naszych g³owach, problemu.

Johan Grimonprez, kadr z filmu „Looking for Alfred”, 2004, fot. archiwum CSW £a¼nia, Gdañsk

Artyku³ dostêpny w wydaniu drukowanym