strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K L N O P S T U W Z KONKURSY
   »

W majowym „Arteonie” Wojciech Delikta przyblia twrczo projektantki Rei Kawakubo, ktra zainicjowaa zjawisko... antymody. Fotografiom Irwinga Penna, pokazywanym w nowojorskim Metropolitan Museum, przyglda si Aleksandra Kargul. Weronika Kobyliska-Bunsch z kolei rekomenduje twrczo fotograficzn Joanny Chudy. Karolina Staszak komentuje konkurs „Nowy Obraz / Nowe Spojrzenie” Nagroda Artystyczna UAP, a Andrzej Biernacki przewietla spraw nowej lokalizacji warszawskiego MSN w kontekcie finansw tej instytucji.
W najnowszym „Arteonie”
take: wystaw „Superorganizm. Awangarda i dowiadczenie przyrody” w ms2 w odzi recenzuje Justyna arczyska, prezentacj Emila Nolde w gdaskim Muzeum Narodowym komentuje Agnieszka Salamon-Radecka, a o wiedeskiej wystawie Lawrence’a Alma-Tademy pisze Grayna Krzechowicz.W „Czytaniu sztuki” z kolei Aleksandra Kargul odczytuje obraz „Matka Whistlera” Jamesa McNeilla Whistlera.
W majowym „Arteonie” ponadto inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Rei Kawakubo, „Body meets dress – Dress meets body”, spring/summer 1997, mat. pras. The Metropolitan Museum of Art

Jan Berdyszak, \"Prace 1960-2006\", Galeria Stary Browar, Pozna, 24.11.2006-30.01.2007, w ramach projektu wsporganizowanego przez Galeri Miejsk Arsena, Kulczyk Foundation i Gal

Karolina Staszak             
Autorefleksyjna retrospektywa
Miasto, ktre posiada wielkiego artyst, to szczliwe miasto. Natomiast miasto, ktre celebruje posiadanie wielkiego, yjcego artysty, to odwane miasto. Odwaga jest jednak tym, co lubimy. Wystawa w poznaskim Starym Browarze „Prace 1960- 2006” bya w zamyle organizatorw kulminacj wdrwki, majcej na celu zwiedzenie piciu galerii, w ktrych zaprezentowano niezwykle obszern twrczo Jana Berdyszaka. W kadej z nich moglimy pozna artyst z innej strony – wszdzie jednak by to ten sam artysta filozof, ktrego twrczo przede wszystkim jest refleksyjna. Wystawa w Browarze jako jedyna posiadaa „znamiona wystawy retrospektywnej”, gdy prace tam ukazane pochodziy z wyranie wydzielonego czasu. Jednak nie bya to retrospektywa w dosownym rozumieniu tego terminu. Sam artysta podkrela, e nie wszystkie karty jego twrczoci zostay jeszcze odkryte.

Jan Berdyszak, „Pi potencjalnych oznacze miejsca”, drewno polichromowane, 1980, fot. Z. Orowski, materiay prasowe Galerii Stary Browar

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym