strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K O P S T U W Z
   »

W czerwcowym „Arteonie” wystaw „Teraz komiks!” w Muzeum Narodowym w Krakowie omawia Natalia Mrozkowiak. W rubryce „Dossier” Andrzej Szarek przypomina twrczo Jana Kucza. Wojciech Delikta z kolei pisze o dizajnerskich obiektach Donalda Judda, pokazywanych na wystawie w San Francisco. Natomiast wystaw zatytuowan „Tu strzyka, tam upie, ale ry. A sumienie ksa. Tadeusz Brzozowski – inspiracje, konteksty, lady”, przygotowan z okazji stulecia urodzin Tadeusza Brzozowskiego w Pawilonie Czterech Kopu we Wrocawiu, opisuje Agnieszka Salamon-Radecka.
W najnowszym „Arteonie
take Joanna Winnicka-Gburek recenzuje wystaw „Ojczyzna w sztuce” w krakowskim MOCAK-u, Marcel Skierski komentuje wystaw „Warsztaty z rewolucji” w poznaskiej Galerii Miejskiej Arsena, a cykl powicony duchowoci w sztuce inauguruje tekstem „Rado Heroda” Tomasz Bika OP. Z kolei Dorota aglewska w rubryce „Rynek sztuki” pisze o tym, co rynkowi da internet. Agnieszka Salamon-Radecka natomiast kontynuuje seri „Poznaska awangarda”, przybliajc posta Wadysawa Skotarka. W czerwcowym „Arteonie” ponadto, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, tym razem skomentowany przez redaktor naczeln, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tadeusz Baranowski, „Skd si bierze woda sodowa”, plansza 41/41 (fragment), blaudruk, akwarela na papierze, diapozytyw, 1982, mat. pras. Muzeum Narodowego w Krakowie

Jan Berdyszak, \"Prace 1960-2006\", Galeria Stary Browar, Pozna, 24.11.2006-30.01.2007, w ramach projektu wsporganizowanego przez Galeri Miejsk Arsena, Kulczyk Foundation i Gal

Karolina Staszak             
Autorefleksyjna retrospektywa
Miasto, ktre posiada wielkiego artyst, to szczliwe miasto. Natomiast miasto, ktre celebruje posiadanie wielkiego, yjcego artysty, to odwane miasto. Odwaga jest jednak tym, co lubimy. Wystawa w poznaskim Starym Browarze „Prace 1960- 2006” bya w zamyle organizatorw kulminacj wdrwki, majcej na celu zwiedzenie piciu galerii, w ktrych zaprezentowano niezwykle obszern twrczo Jana Berdyszaka. W kadej z nich moglimy pozna artyst z innej strony – wszdzie jednak by to ten sam artysta filozof, ktrego twrczo przede wszystkim jest refleksyjna. Wystawa w Browarze jako jedyna posiadaa „znamiona wystawy retrospektywnej”, gdy prace tam ukazane pochodziy z wyranie wydzielonego czasu. Jednak nie bya to retrospektywa w dosownym rozumieniu tego terminu. Sam artysta podkrela, e nie wszystkie karty jego twrczoci zostay jeszcze odkryte.

Jan Berdyszak, „Pi potencjalnych oznacze miejsca”, drewno polichromowane, 1980, fot. Z. Orowski, materiay prasowe Galerii Stary Browar

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym