strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G J K N O P R S T U W KONKURSY
   »

W sierpniowym „Arteonie”: sztuce tatuau przyglda si Aleksandra Kargul, wystaw „Cricot idzie!” w krakowskiej Crikotece recenzuje Agnieszka Salamon-Radecka. O monumentalnej realizacji Christo i Jeanne-Claude, ktra stana na jeziorze w Hyde Parku, pisze Wojciech Delikta. W serii „Duchowo w sztuce” Karolina Staszak pisze o Wsplnocie Twrcw Chrzecijaskich Vera Icon.
W najnowszym „Arteonie” ponadto: Zbigniew J. Makowski recenzuje wystaw „Kociotrupy musz wstawa” w Gdaskiej Galerii Miejskiej, spotkanie z Wilhelmem Sasnalem oraz Jarosawem Modzelewskim, ktre odbyo si w warszawskim MSN, komentuje Andrzej Biernacki, Tomasz Bika OP rekomenduje twrczo Kamila Kuzko, , a seri „Poznaska awangarda” kontynuuje Agnieszka Salamon-Radecka tekstem o Arturze Marii Swinarskim. Dorota aglewska z kolei w rubryce „Rynek sztuki” pisze o retoryce rynku: jak sucha antykwariuszy i jak mwi do klienta. W sierpniowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki. 

Okadka: tatua autorstwa Bianki Szlachty, fot. dziki uprzejmoci autorki

Jan Berdyszak, \"Prace 1960-2006\", Galeria Stary Browar, Pozna, 24.11.2006-30.01.2007, w ramach projektu wsporganizowanego przez Galeri Miejsk Arsena, Kulczyk Foundation i Gal

Karolina Staszak             
Autorefleksyjna retrospektywa
Miasto, ktre posiada wielkiego artyst, to szczliwe miasto. Natomiast miasto, ktre celebruje posiadanie wielkiego, yjcego artysty, to odwane miasto. Odwaga jest jednak tym, co lubimy. Wystawa w poznaskim Starym Browarze „Prace 1960- 2006” bya w zamyle organizatorw kulminacj wdrwki, majcej na celu zwiedzenie piciu galerii, w ktrych zaprezentowano niezwykle obszern twrczo Jana Berdyszaka. W kadej z nich moglimy pozna artyst z innej strony – wszdzie jednak by to ten sam artysta filozof, ktrego twrczo przede wszystkim jest refleksyjna. Wystawa w Browarze jako jedyna posiadaa „znamiona wystawy retrospektywnej”, gdy prace tam ukazane pochodziy z wyranie wydzielonego czasu. Jednak nie bya to retrospektywa w dosownym rozumieniu tego terminu. Sam artysta podkrela, e nie wszystkie karty jego twrczoci zostay jeszcze odkryte.

Jan Berdyszak, „Pi potencjalnych oznacze miejsca”, drewno polichromowane, 1980, fot. Z. Orowski, materiay prasowe Galerii Stary Browar

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym