strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G J K N O P R S T U W KONKURSY
   »

W sierpniowym „Arteonie”: sztuce tatuau przyglda si Aleksandra Kargul, wystaw „Cricot idzie!” w krakowskiej Crikotece recenzuje Agnieszka Salamon-Radecka. O monumentalnej realizacji Christo i Jeanne-Claude, ktra stana na jeziorze w Hyde Parku, pisze Wojciech Delikta. W serii „Duchowo w sztuce” Karolina Staszak pisze o Wsplnocie Twrcw Chrzecijaskich Vera Icon.
W najnowszym „Arteonie” ponadto: Zbigniew J. Makowski recenzuje wystaw „Kociotrupy musz wstawa” w Gdaskiej Galerii Miejskiej, spotkanie z Wilhelmem Sasnalem oraz Jarosawem Modzelewskim, ktre odbyo si w warszawskim MSN, komentuje Andrzej Biernacki, Tomasz Bika OP rekomenduje twrczo Kamila Kuzko, , a seri „Poznaska awangarda” kontynuuje Agnieszka Salamon-Radecka tekstem o Arturze Marii Swinarskim. Dorota aglewska z kolei w rubryce „Rynek sztuki” pisze o retoryce rynku: jak sucha antykwariuszy i jak mwi do klienta. W sierpniowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki. 

Okadka: tatua autorstwa Bianki Szlachty, fot. dziki uprzejmoci autorki

Uwolni emocje. Mity, symbole, systemy. 18.10-5.11.2006, Galeria Re:wizja, Gdask

Dorota uczak
Oczyszczajce spotkanie
W dniach od 18 padziernika do 5 listopada 2006 roku w gdaskiej Galerii Re:wizja publiczno miaa okazj obejrze pierwsz odson projektu „Polacy – Rosjanie: wzajemne relacje”, realizowanego przez Centrum Kultury Nadbatyckiej wraz z fili Pastwowego Centrum Sztuki Wspczesnej w Kaliningradzie, ktry w kontekcie wystaw „Moskwa – Warszawa/Warszawa – Moskwa 1900- 2000” stanowi kontynuacj zainteresowania komparatystyk, obecnej w kulturach obu krajw sztuki wizualnej. Celem kuratorw Agaty Rogo i Eleny Tsvetaevej byo podjcie analizy obecnych stosunkw polsko-rosyjskich. Podczas jesiennej wystawy „Uwolni emocje. Mity, symbole, systemy” zostay zaprezentowane prace poruszajce problem wyzwalania wasnej emocjonalnoci, funkcjonowania stereotypw czy wrcz oczyszczenia z negatywnych emocji, co najdobitniej wyraaa praca Ani Witkowskiej – olbrzymi plakat zawieszony na bramie przy wejciu do ratusza z napisem „Uwaga Wrg”. Warto take zaznaczy obecno grupy AES+F, ktra w komputerowej animacji „Ostatni zryw” wprowadzia widzw w wiat orgiastycznego balansowania na krawdzi ycia i mierci. Kuratorki zdecydoway si take na pokazanie „zagubionej” pracy Roberta Rumasa (relacja z pobytu artysty w Leningradzie), przygotowanej przez artyst na wystaw „Za czerwonym horyzontem”, ostatecznie nie wystawionej w Moskwie.  „Uwolni emocje. Mity, symbole, systemy” stanowi interesujc zapowied projektu, ktrego punktem kulminacyjnym bdzie pokaz w nowej przestrzeni Pastwowego Centrum Sztuki Wspczesnej w Kaliningradzie – poddasze w koszarach Kronprinc – w latach 2007–2008.

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym