strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G J k L N O P S T U W KONKURSY
   »

W sierpniowym „Arteonie” wystaw „Co z t abstrakcj?” w Fundacji Stefana Gierowskiego recenzuje Karolina Staszak, a ekspozycji „Midzy Montmartre’em, a Montparnasse’em” w katowickim Muzeum lskim przyglda si Aleksandra Sikorska. Z kolei now rubryk dotyczc rynku sztuki inauguruje Dorota aglewska, Andrzej Biernacki przypomina twrczo Barbary Jonscher, a Wojciech Delikta – Marisy Merz, pierwszej damy arte povery..
W sierpniowym „Arteonie” take: Dorota aglewska w „Czytaniu sztuki” przyglda si odwrociu jednego z obrazw Wadysawa lewiskiego, wspczesny interior design lokali gastronomicznych omawia Aleksandra Kargul, a twrczo Jan Ankiersztajna rekomenduje Aleksandra Sikorska. Wystaw „Dama w lustrze. Strategie artystyczne kobiet w latach 70. XX w.” w poznaskiej Galerii Piekary komentuje Krystyna Raska-Gorgolewska.
W najnowszym „Arteonie” ponadto inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tamara Berdowska, „Wir”, 2017, olej, ptno, 150 x 130 cm, materiay prasowe Fundacji Stefana Gierowskiego

Uwolni emocje. Mity, symbole, systemy. 18.10-5.11.2006, Galeria Re:wizja, Gdask

Dorota uczak
Oczyszczajce spotkanie
W dniach od 18 padziernika do 5 listopada 2006 roku w gdaskiej Galerii Re:wizja publiczno miaa okazj obejrze pierwsz odson projektu „Polacy – Rosjanie: wzajemne relacje”, realizowanego przez Centrum Kultury Nadbatyckiej wraz z fili Pastwowego Centrum Sztuki Wspczesnej w Kaliningradzie, ktry w kontekcie wystaw „Moskwa – Warszawa/Warszawa – Moskwa 1900- 2000” stanowi kontynuacj zainteresowania komparatystyk, obecnej w kulturach obu krajw sztuki wizualnej. Celem kuratorw Agaty Rogo i Eleny Tsvetaevej byo podjcie analizy obecnych stosunkw polsko-rosyjskich. Podczas jesiennej wystawy „Uwolni emocje. Mity, symbole, systemy” zostay zaprezentowane prace poruszajce problem wyzwalania wasnej emocjonalnoci, funkcjonowania stereotypw czy wrcz oczyszczenia z negatywnych emocji, co najdobitniej wyraaa praca Ani Witkowskiej – olbrzymi plakat zawieszony na bramie przy wejciu do ratusza z napisem „Uwaga Wrg”. Warto take zaznaczy obecno grupy AES+F, ktra w komputerowej animacji „Ostatni zryw” wprowadzia widzw w wiat orgiastycznego balansowania na krawdzi ycia i mierci. Kuratorki zdecydoway si take na pokazanie „zagubionej” pracy Roberta Rumasa (relacja z pobytu artysty w Leningradzie), przygotowanej przez artyst na wystaw „Za czerwonym horyzontem”, ostatecznie nie wystawionej w Moskwie.  „Uwolni emocje. Mity, symbole, systemy” stanowi interesujc zapowied projektu, ktrego punktem kulminacyjnym bdzie pokaz w nowej przestrzeni Pastwowego Centrum Sztuki Wspczesnej w Kaliningradzie – poddasze w koszarach Kronprinc – w latach 2007–2008.

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym