strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K L N O P S T U W Z KONKURSY
   »

W majowym „Arteonie” Wojciech Delikta przyblia twrczo projektantki Rei Kawakubo, ktra zainicjowaa zjawisko... antymody. Fotografiom Irwinga Penna, pokazywanym w nowojorskim Metropolitan Museum, przyglda si Aleksandra Kargul. Weronika Kobyliska-Bunsch z kolei rekomenduje twrczo fotograficzn Joanny Chudy. Karolina Staszak komentuje konkurs „Nowy Obraz / Nowe Spojrzenie” Nagroda Artystyczna UAP, a Andrzej Biernacki przewietla spraw nowej lokalizacji warszawskiego MSN w kontekcie finansw tej instytucji.
W najnowszym „Arteonie”
take: wystaw „Superorganizm. Awangarda i dowiadczenie przyrody” w ms2 w odzi recenzuje Justyna arczyska, prezentacj Emila Nolde w gdaskim Muzeum Narodowym komentuje Agnieszka Salamon-Radecka, a o wiedeskiej wystawie Lawrence’a Alma-Tademy pisze Grayna Krzechowicz.W „Czytaniu sztuki” z kolei Aleksandra Kargul odczytuje obraz „Matka Whistlera” Jamesa McNeilla Whistlera.
W majowym „Arteonie” ponadto inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Rei Kawakubo, „Body meets dress – Dress meets body”, spring/summer 1997, mat. pras. The Metropolitan Museum of Art

\"Przemysaw Matecki, Malarstwo\", Galeria BWA, Zuielona Gra, od 17.11 do 10.12.2006

Przemysaw Jdrowski
Brzuch malarza
Przemysaw Matecki to artysta kopotliwy. Widzc jego obrazy – na pierwszy rzut oka – trudno orzec, czy mamy do czynienia z wystudiowanym prymitywizmem, czy z nieporadnym artyst. Wystarczy jednak chwila, aby wszystko stao si jasne. Mateckiego nie interesuje teoria, on nie kalkuluje swoich obrazw. Niezaleny od artystycznych dyskusji, Matecki prowadzi wasny monolog. Bez chci ugody i przypodobania si. Ale to nie strategia. Bezkompromisowo to „wrodzona” cecha malarstwa Mateckiego, a w jego obrazach pulsuje pierwotna energia i sia medium. W peni potwierdza to pierwsza indywidualna wystawa w zielonogrskim BWA, cenna tym bardziej, e Matecki, mimo rosncego zainteresowania poza Polsk, wci pozostaje na marginesie ycia artystycznego w kraju.

Przemysaw Matecki, „Condoleezza Rice”, 2005-2006, olej, farba drukarska na ptnie, fot. materiay prasowe BWA Zielona Gra

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym