strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G J K L N O P S T U W KONKURSY
   »

W sierpniowym „Arteonie” wystaw „Co z t abstrakcj?” w Fundacji Stefana Gierowskiego recenzuje Karolina Staszak, a ekspozycji „Midzy Montmartre’em, a Montparnasse’em” w katowickim Muzeum lskim przyglda si Aleksandra Sikorska. Z kolei now rubryk dotyczc rynku sztuki inauguruje Dorota aglewska, Andrzej Biernacki przypomina twrczo Barbary Jonscher, a Wojciech Delikta – Marisy Merz, pierwszej damy arte povery..
W sierpniowym „Arteonie” take: Dorota aglewska w „Czytaniu sztuki” przyglda si odwrociu jednego z obrazw Wadysawa lewiskiego, wspczesny interior design lokali gastronomicznych omawia Aleksandra Kargul, a twrczo Jan Ankiersztajna rekomenduje Aleksandra Sikorska. Wystaw „Dama w lustrze. Strategie artystyczne kobiet w latach 70. XX w.” w poznaskiej Galerii Piekary komentuje Krystyna Raska-Gorgolewska.
W najnowszym „Arteonie” ponadto inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tamara Berdowska, „Wir”, 2017, olej, ptno, 150 x 130 cm, materiay prasowe Fundacji Stefana Gierowskiego

Dorota Nieznalska. Posuszestwo. Galeria Starego Browaru, Pozna od 28.04 do 28.05. 2006 r.

Dawid Radziszewski
Wystawa, ktra si odbya
Dorota Nieznalska w Starym Browarze

Na pocztek kilka rzeczy, ktre bardzo mi si podobay. Bardzo dobrze, e wystawa Doroty Nieznalskiej si odbya! Po zamieszaniu wok „Pasji” adna polska galeria nie zdecydowaa si dotychczas na monograficzny pokaz artystki. Stary Browar to prywatna galeria, ktra nie jest uzaleniona od pienidzy z urzdu. aden lokalny polityk ze skrajnie prawicowej partii nie moe sprawi, by zostaa zamknita, ani wpywa na jej program. Bardzo dobrze, e podczas otwarcia nie pojawia si modzie wszechpolska i nie prbowaa zwraca na siebie uwagi. wietnie, e po wystawie w prasie oglnopolskiej pojawio si kilka tekstw nawietlajcych sytuacj, w jakiej znalaza si Nieznalska w zwizku z procesem.
Jeli za chodzi o sam wystaw – wydaje mi si do nierwna, obok prac ciekawych pojawiaj si cakiem przecitne i konwencjonalne. Galeria mieci si na dwch poziomach – na dole znajdowa si obiekt „Nr 44” oraz pokazywany by film wideo „Pozycja modlitewna”, na grze zamieszczono cykl „Implantacja perwersji”, seri czterech zdj i skrzany obiekt z serii bez tytuu. Do tego jedno zdjcie „Potencja”, nie bdce fragmentem cykli.

Dorota Nieznalska, bez tytuu, fotografia sepiowana, 1999 r. Dziki uprzejmoci Kulczyk Foundation

 

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym