strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K O P R S T U W Z KONKURSY
   »

W padziernikowym „Arteonie” Agnieszka Salamon-Radecka omawia wystaw „Dotykajc horyzontu poznania. Pejzae T.P. Potworowskiego” w Muzeum Ziemi Kpiskiej, Karolina Staszak natomiast komentuje prac Katarzyny Kozyry „Szukajc Jezusa”. Zbigniew J. Makowski pisze o mioci do sztuki, a wystawie „Mska rzecz”, odbywajcej si w Muzeum lskim w Katowicach, przyglda si Jdrzej Krystek. W rubryce „Rekomendacje” natomiast Tomasz Bika przedstawia projekt „Rnica” Jacka Hajnosa, dotyczcy problemu bezdomnoci.
W najnowszym „Arteonie” ponadto wystaw „Women of surrealism. Franciska Clausen, Rita Kernn-Larsen, and Elsa Thoresen” w kopenhaskim Kunstforeningen GL STRAND recenzuje Wojciech Delikta, Micha Haake komentuje prezentacj „Anti-static” w Muzeum Narodowym w Poznaniu, a Kajetan Giziski w rubryce „Duchowo w sztuce” przyblia dziea i teori Wassily’ego Kandinsky’ego. W serii „Poznaska awangarda” Agnieszka Salamon-Radecka omawia sylwetk Jana Panieskiego. W padziernikowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tadeusz Piotr Potworowski, „Dziewczyna siedzca na pasiaku”, 1959, olej na ptnie, 100 x 135 cm, praca ze zbiorw Muzeum Narodowego w Poznaniu, fot. mat. pras. Muzeum Ziemi Kpiskiej im. T. P. Potworowskiego

Dorota Nieznalska. Posuszestwo. Galeria Starego Browaru, Pozna od 28.04 do 28.05. 2006 r.

Dawid Radziszewski
Wystawa, ktra si odbya
Dorota Nieznalska w Starym Browarze

Na pocztek kilka rzeczy, ktre bardzo mi si podobay. Bardzo dobrze, e wystawa Doroty Nieznalskiej si odbya! Po zamieszaniu wok „Pasji” adna polska galeria nie zdecydowaa si dotychczas na monograficzny pokaz artystki. Stary Browar to prywatna galeria, ktra nie jest uzaleniona od pienidzy z urzdu. aden lokalny polityk ze skrajnie prawicowej partii nie moe sprawi, by zostaa zamknita, ani wpywa na jej program. Bardzo dobrze, e podczas otwarcia nie pojawia si modzie wszechpolska i nie prbowaa zwraca na siebie uwagi. wietnie, e po wystawie w prasie oglnopolskiej pojawio si kilka tekstw nawietlajcych sytuacj, w jakiej znalaza si Nieznalska w zwizku z procesem.
Jeli za chodzi o sam wystaw – wydaje mi si do nierwna, obok prac ciekawych pojawiaj si cakiem przecitne i konwencjonalne. Galeria mieci si na dwch poziomach – na dole znajdowa si obiekt „Nr 44” oraz pokazywany by film wideo „Pozycja modlitewna”, na grze zamieszczono cykl „Implantacja perwersji”, seri czterech zdj i skrzany obiekt z serii bez tytuu. Do tego jedno zdjcie „Potencja”, nie bdce fragmentem cykli.

Dorota Nieznalska, bez tytuu, fotografia sepiowana, 1999 r. Dziki uprzejmoci Kulczyk Foundation

 

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym