strona gwna > patronaty

W kwietniowym „Arteonie” Aleksandra Kargul recenzuje wystaw „Nature morte. Wspczeni artyci oywiaj martw natur” w Muzeum Narodowym we Wrocawiu, pokaz „Ze kobiety” w poznaskim Centrum Kultury Zamek ocenia Karolina Staszak, natomiast kunszt Jacka Sienickiego, ktrego malarstwo mona oglda w Muzeum Narodowym w Kielcach, przypomina Andrzej Biernacki. Micha Haake z kolei przyglda si wystawie Cy Twobly’ego w Centre Pompidou w Paryu, a Wojciech Delikta komentuje prezentacj twrczoci Anicki Yi, laureatki Hugo Boss Prize 2016.
W najnowszym „Arteonie” ponadto:
Zofia Jabonowska-Ratajska omawia retrospektyw Jerzego Jarnuszkiewicza w Zachcie, o arcydzieach z Kolekcji Lejdejskiej pisze Wodzimierz Wrzesiski. W ramach cyklu tekstw o polskich uczelniach artystycznych tym razem specyfik Akademii Sztuk Piknych w odzi przyblia Dominika Paweczyk, w „Czytaniu sztuki” Paulina Adamczyk analizuje obraz „Chrystus wrd doktorw” Cimy da Conegliano, a ksik „Rzeczywiste obecnoci” George’a Steinera przypomina Paula Milczarczyk. W „Notatniku” krtko o ciekawej instalacji w nowojorskim Guggenheim Museum pisze Wojciech Delikta, a o oburzajcej akcji „oczyszczania” poznaskiego Arsenau pisze Paula Milczarczyk. W kwietniowym „Arteonie” rwnie inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.
Okadka: Cindy Wright, „Nature morte 2”, 2010, Collection of Johan Willemen, dziki uprzejmoci artystki, © Cindy Wright, materiay prasowe Muzeum Narodowego we Wrocawiu

Dorota Nieznalska. Posuszestwo. Galeria Starego Browaru, Pozna od 28.04 do 28.05. 2006 r.

Dawid Radziszewski
Wystawa, ktra si odbya
Dorota Nieznalska w Starym Browarze

Na pocztek kilka rzeczy, ktre bardzo mi si podobay. Bardzo dobrze, e wystawa Doroty Nieznalskiej si odbya! Po zamieszaniu wok „Pasji” adna polska galeria nie zdecydowaa si dotychczas na monograficzny pokaz artystki. Stary Browar to prywatna galeria, ktra nie jest uzaleniona od pienidzy z urzdu. aden lokalny polityk ze skrajnie prawicowej partii nie moe sprawi, by zostaa zamknita, ani wpywa na jej program. Bardzo dobrze, e podczas otwarcia nie pojawia si modzie wszechpolska i nie prbowaa zwraca na siebie uwagi. wietnie, e po wystawie w prasie oglnopolskiej pojawio si kilka tekstw nawietlajcych sytuacj, w jakiej znalaza si Nieznalska w zwizku z procesem.
Jeli za chodzi o sam wystaw – wydaje mi si do nierwna, obok prac ciekawych pojawiaj si cakiem przecitne i konwencjonalne. Galeria mieci si na dwch poziomach – na dole znajdowa si obiekt „Nr 44” oraz pokazywany by film wideo „Pozycja modlitewna”, na grze zamieszczono cykl „Implantacja perwersji”, seri czterech zdj i skrzany obiekt z serii bez tytuu. Do tego jedno zdjcie „Potencja”, nie bdce fragmentem cykli.

Dorota Nieznalska, bez tytuu, fotografia sepiowana, 1999 r. Dziki uprzejmoci Kulczyk Foundation

 

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym