strona główna > patronaty
wybierz miasto:
B D G K L Ł N O P S T W Z KONKURSY
   »

W czerwcowym „Arteonie”: Wojciech Delikta przygląda się założeniom modowej wystawy „Camp: Notes on Fashion” w Metropolitan Museum w Costume Institute, a Aleksandra Kargul omawia wystawę „Art & Porn”, odbywającą się w ARoS Aarhus Kunstmuseum. Ponadto w najnowszym wydaniu sylwetkę Oskara Kokoschki przybliża Karolina Greś z okazji wystawy „Oskar Kokoschka. Expressionist, Migrant, European” w wiedeńskim Leopold Museum. Karolina Staszak z kolei komentuje niedawne skandale wokół pracy Natalii LL i akcji Elżbiety Podleśnej. W najnowszym „Arteonie” także relacja Joanny M. Sosnowskiej z tegorocznego Biennale w Wenecji. W czerwcowym „Arteonie” także: Kamila Leśniak omawia młodą polską współczesną fotografię, natomiast wystawę „«Polska» na eksport” w warszawskiej Zachęcie recenzuje Zofia Jabłonowska-Ratajska. Pokaz „Czarno na białym. 200 lat rysunku w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych” komentuje Kajetan Giziński, a w rubryce „Sztuka młodych” Marcin Krajewski prezentuje malarstwo Natalii Szynal. Agnieszka Salamon-Radecka przedstawia w dziale „Dossier” plastyczną twórczość Jerzego Skolimowskiego. Tomasz Biłka OP z kolei omawia projekt „Anima mea”. W najnowszym „Arteonie” także inne artykuły, aktualia i inne stałe rubryki.

Okładka: Widok wystawy „Camp. Notes on Fashion” w Metropolitan Museum of Art w Nowym Jorku (9.05-8.09.2019), fot. BFA.com/Zach Hilty, mat. pras. Metropolitan Museum of Art

ARTCUBE. Potrzeba Sztuki - Galeria Program, Warszawa

Premiera pierwszej kostki z cyklu „ARTCUBE – potrzeba sztuki”, zaprojektowanej przez Kubę Bąkowskiego, odbędzie się w dniu otwarcia wystawy tego artysty w Galerii Sztuki Program w Warszawie, czyli 14 kwietnia. Akcja „Potrzeba sztuki” ma w zamierzeniu promować zjawiska związane z potrzebą posiadania dzieła sztuki. Przedmiotem akcji jest obiekt kolekcjonerski: zestaw 12 kostek wytworzonych techniką sitodrukową na drewnie, zaprojektowanych przez wybitnych polskich artystów z wielu dziedzin sztuki (malarstwo, fotografia, realizacje wideo, rzeźba, instalacje), co ukaże różnorodność mediów i postaw artystycznych. Autorami kostek będą: Kuba Bąkowski, Karol Radziszewski, Katarzyna Górna, Marzena Nowak, Zygmunt Rytka, Bożenna Biskupska, Tatiana Czekalska & Leszek Golec, Teresa Murak, Agnieszka Kalinowska, Paweł Susid, Zbigniew Libera, Bettina Bereś. W projekcie weźmie udział 12 ambitnych galerii non profit w Polsce, w których kostka będzie dystrybuowana. Finał akcji zwieńczy w maju 2006 r. gala, podczas której nastąpi m.in. wręczenie sygnowanych przez artystów opakowań pudeł przeznaczonych na 12 kostek, a także zaprezentowane zostaną wszystkie zebrane komplety kostek, tworzących pełnowartościową kolekcję.

Artykuł dostępny w wydaniu drukowanym