strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B G K L O P R S T U W Z
   »
W listopadowym „Arteonie”

wystawie „Co po Cybisie?”, zorganizowanej przez warszawsk Zacht Narodow Galeri Sztuki, przyglda si Andrzej Biernacki, Agnieszka Salamon-Radecka przyblia sylwetk i twrczo Marii Jaremy, recenzujc krakowsk prezentacj „Jaremianka: Zostaj w tym teatrze. Podoba mi si tu”. Aleksandra Sikorska z kolei komentuje mesjanistyczny projekt Ady ADU Karczmarczyk, a Jdrzej Krystek – wystaw „Michael Jackson. On the Wall” w Londynie. Grayna Krzechowicz omawia monograficzn prezentacj Pietera Bruegla Starszego w Wiedniu. W najnowszym „Arteonie take: Kajetan Giziski omawia 9. Midzynarodowe Triennale Grafiki „Kolor w grafice: Hybryda” w toruskiej Wozowni, o trudnej mioci do sztuki pisze Zbigniew Jan Makowski. W serii „Poznaska awangarda” Agnieszka Salamon-Radecka prezentuje sylwetk Stefana Szmaja. Marcin Krajewski z kolei rekomenduje twrczo Dariusza Korola. W listopadowym „Arteonie” ponadto, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Jarosaw Modzelewski, „Siewca i niwiarz”, 1989, olej, ptno, 136 180 cm, Zachta, fot. Jerzy Gadykowski, mat. pras. Zachty Narodowej Galerii Sztuki

„Najlepsze Dyplomy ASP 2018”, Zbrojownia Sztuki, Gdask, 4.08-9.09.2018

Podwjna odpowiedzialno
Najlepsze Dyplomy ASP 2018
Karolina Staszak

Bra na przetrzymanie – czuj, e padam ofiar takiej wanie strategii, ktr zdaj si stosowa organizatorzy konkursu „Najlepsze Dyplomy ASP” wobec krytykw wydarzenia. Przygotowujc si do wizyty w Gdasku signam po swoje stare recenzje. I oto w zeszym roku pisaam: „Doroczn wystaw »Najlepsze Dyplomy ASP« omawiam po raz czwarty i przyznam, e pewne wtki zaczynaj mnie odrobin nudzi. Tak wic, by mie jak najszybciej za sob t nieprzyjemn i nudn cz tekstu, ju na pocztku powtrz najwaniejsze uwagi sprzed roku (i sprzed dwch lat), ktre – niestety – wci s aktualne”. Natomiast dwa lata temu zauwayam: „Mam djà vu. Komentujc zeszoroczne »Najlepsze Dyplomy ASP«, poczyniam uwagi, ktre w ogle nie trac na aktualnoci”. Musiaabym teraz skonstruowa bardzo podobne zdanie i ju boj si, co bdzie za rok. Czy z kolei moj strategi komentowania tej imprezy powinno sta si „copy & paste”? O ile organizatorzy okazuj si by niereformowalni, to czonkowie kapituy przyznajcej Nagrod Krytyki (10 000 z) w skadzie: Bogusaw Deptua, Karolina Plinta, Piotr Sarzyski, Iwo Zmylony i ja, poczynili pewne postpy.

Wiktoria Koenigsberg, „Sowo – manifest artystyczny”, wyrnienie honorowe, fot. mat. pras. ASP Gdask

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym