strona gwna > patronaty

W kwietniowym „Arteonie” Aleksandra Kargul recenzuje wystaw „Nature morte. Wspczeni artyci oywiaj martw natur” w Muzeum Narodowym we Wrocawiu, pokaz „Ze kobiety” w poznaskim Centrum Kultury Zamek ocenia Karolina Staszak, natomiast kunszt Jacka Sienickiego, ktrego malarstwo mona oglda w Muzeum Narodowym w Kielcach, przypomina Andrzej Biernacki. Micha Haake z kolei przyglda si wystawie Cy Twobly’ego w Centre Pompidou w Paryu, a Wojciech Delikta komentuje prezentacj twrczoci Anicki Yi, laureatki Hugo Boss Prize 2016.
W najnowszym „Arteonie” ponadto:
Zofia Jabonowska-Ratajska omawia retrospektyw Jerzego Jarnuszkiewicza w Zachcie, o arcydzieach z Kolekcji Lejdejskiej pisze Wodzimierz Wrzesiski. W ramach cyklu tekstw o polskich uczelniach artystycznych tym razem specyfik Akademii Sztuk Piknych w odzi przyblia Dominika Paweczyk, w „Czytaniu sztuki” Paulina Adamczyk analizuje obraz „Chrystus wrd doktorw” Cimy da Conegliano, a ksik „Rzeczywiste obecnoci” George’a Steinera przypomina Paula Milczarczyk. W „Notatniku” krtko o ciekawej instalacji w nowojorskim Guggenheim Museum pisze Wojciech Delikta, a o oburzajcej akcji „oczyszczania” poznaskiego Arsenau pisze Paula Milczarczyk. W kwietniowym „Arteonie” rwnie inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.
Okadka: Cindy Wright, „Nature morte 2”, 2010, Collection of Johan Willemen, dziki uprzejmoci artystki, © Cindy Wright, materiay prasowe Muzeum Narodowego we Wrocawiu

The Little Artists \"Art Crazy Nation\", Galeria Starego Browaru, Pozna, 14.02. do 13.03.2006 r.

Lego cenniejsze ni brz, czyli panteon w solidnym cudzysowie
Z Little Artists (John Cake & Darren Neave) rozmawia Eliza Bernatowicz

Eliza Bernatowicz: Jak mwicie, w wiecie lego zabrako sztuki, a wic uzupenilicie ten wiat, ale brakuje jeszcze sztuki dawnej...
Darren Neave: Jest wielu artystw, ktrych chcielibymy pokaza, ale nie moemy ich „przetumaczy” na lego, na przykad Duchampa (niestety w lego nie ma pisuarw). To jest ograniczenie tego medium, a my przestrzegamy zasad lego. Niczego nie zmieniamy, niczego nie domalowujemy, elementy czymy w sposb charakterystyczny dla lego. Caa zabawa polega na wynajdywaniu rozwiza wewntrz regu. Najlepiej przedstawia si dziea trjwymiarowe. Tracey Emin zauwaya, ze jej ko jest zbyt czyste i schludne. Takie wanie s lego. Jak sprztaj w legolandzie, to do pustego, czystego kubeka zamiataj mieci... W lego nie ma seksu, polityki, nawet nagoci. Nasza sztuka nie ma nic wsplnego z polityk, jest tylko o sztuce.
Wiele osb traktuje Was jak modszych kolegw Zbigniewa Libery.
DN: W lego zaczlimy pracowa wczeniej ni Libera, bo ju w 1994 roku, ale to nie jest najwaniejsze. Nasze prace dotycz zupenie innych spraw. My opowiadamy o sztuce, a on o obozach koncentracyjnych. czy nas ten sam materia, ale przecie jest te wielu artystw, ktrzy robi rzeby z brzu.

The Little Artists, “Emin’s bed” (“ko Emin”), lego, 2004 r., © The Little Artists, fot. Tracey Gibbs

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym