strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G J K N O P R S T U W KONKURSY
   »

W sierpniowym „Arteonie”: sztuce tatuau przyglda si Aleksandra Kargul, wystaw „Cricot idzie!” w krakowskiej Crikotece recenzuje Agnieszka Salamon-Radecka. O monumentalnej realizacji Christo i Jeanne-Claude, ktra stana na jeziorze w Hyde Parku, pisze Wojciech Delikta. W serii „Duchowo w sztuce” Karolina Staszak pisze o Wsplnocie Twrcw Chrzecijaskich Vera Icon.
W najnowszym „Arteonie” ponadto: Zbigniew J. Makowski recenzuje wystaw „Kociotrupy musz wstawa” w Gdaskiej Galerii Miejskiej, spotkanie z Wilhelmem Sasnalem oraz Jarosawem Modzelewskim, ktre odbyo si w warszawskim MSN, komentuje Andrzej Biernacki, Tomasz Bika OP rekomenduje twrczo Kamila Kuzko, , a seri „Poznaska awangarda” kontynuuje Agnieszka Salamon-Radecka tekstem o Arturze Marii Swinarskim. Dorota aglewska z kolei w rubryce „Rynek sztuki” pisze o retoryce rynku: jak sucha antykwariuszy i jak mwi do klienta. W sierpniowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki. 

Okadka: tatua autorstwa Bianki Szlachty, fot. dziki uprzejmoci autorki

„Nature morte. Wspczeni artyci oywiaj martw natur”, Pawilon Czterech Kopu, Wrocaw, 19.02-15.05.2017

Non omnis moriar
„Nature morte...” we Wrocawiu
Aleksandra Kargul

Mogoby si wydawa, e martwa natura jest take martwa jako gatunek wypowiedzi artystycznej. Mylc o niej, nie unikniemy bowiem natychmiastowych skojarze ze wietnymi olejnymi przedstawieniami autorstwa holenderskich mistrzw zotego wieku, nostalgicznymi pracami XIX-wiecznych akademikw czy odwanymi eksperymentami formalnymi artystw awangardowych, a zatem z realizacjami przynalecymi do minionych ju kontekstw i epok. Ale czy rzeczywicie martw natur naley traktowa jako kategori jedynie historyczn? Jak prbuj wykaza kuratorzy trwajcej aktualnie we wrocawskim Pawilonie Czterech Kopu wystawy „Nature morte. Wspczeni artyci oywiaj martw natur”, taka ocena jest pozbawiona wszelkich podstaw.

Maciej Urbanek, „The Elders” [Starsi], 2012, fotografia, wydruk ģicle, dziki uprzejmoci artysty, mat. pras. Muzeum Narodowego we Wrocawiu

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym