strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K O P S T U W
   »

W czerwcowym „Arteonie” wystaw „Teraz komiks!” w Muzeum Narodowym w Krakowie omawia Natalia Mrozkowiak. W rubryce „Dossier” Andrzej Szarek przypomina twrczo Jana Kucza. Wojciech Delikta z kolei pisze o dizajnerskich obiektach Donalda Judda, pokazywanych na wystawie w San Francisco. Natomiast wystaw zatytuowan „Tu strzyka, tam upie, ale ry. A sumienie ksa. Tadeusz Brzozowski – inspiracje, konteksty, lady”, przygotowan z okazji stulecia urodzin Tadeusza Brzozowskiego w Pawilonie Czterech Kopu we Wrocawiu, opisuje Agnieszka Salamon-Radecka.
W najnowszym „Arteonie
take Joanna Winnicka-Gburek recenzuje wystaw „Ojczyzna w sztuce” w krakowskim MOCAK-u, Marcel Skierski komentuje wystaw „Warsztaty z rewolucji” w poznaskiej Galerii Miejskiej Arsena, a cykl powicony duchowoci w sztuce inauguruje tekstem „Rado Heroda” Tomasz Bika OP. Z kolei Dorota aglewska w rubryce „Rynek sztuki” pisze o tym, co rynkowi da internet. Agnieszka Salamon-Radecka natomiast kontynuuje seri „Poznaska awangarda”, przybliajc posta Wadysawa Skotarka. W czerwcowym „Arteonie” ponadto, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, tym razem skomentowany przez redaktor naczeln, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tadeusz Baranowski, „Skd si bierze woda sodowa”, plansza 41/41 (fragment), blaudruk, akwarela na papierze, diapozytyw, 1982, mat. pras. Muzeum Narodowego w Krakowie

VIII Oglnopolska Wystawa „Najlepsze Dyplomy ASP 2016”, Zbrojownia Sztuki, Gdask, 22.07-31.08.2016

Djà vu
„Najlepsze Dyplomy ASP 2016”
Karolina Staszak

Mam djà vu. Komentujc zeszoroczne „Najlepsze Dyplomy ASP”, poczyniam uwagi, ktre w ogle nie trac na aktualnoci. Pisaam wtedy zarwno o samej wystawie, jak i towarzyszcej jej debacie krytykw, ktra take w dniu wernisau biecej edycji miaa miejsce. Debata – kwiatek do koucha, wydarzenie bez wikszego znaczenia, stwarzajce pozory otwartoci organizatorw na gosy krytyczne wobec formuy konkursu i ustalanych na nim hierarchii. Nie ebym bya rozczarowana, nie mam zudze co do roli, w jakiej instytucje osadzaj krytykw – powinnimy pomc w promocji imprezy oraz namaszczonych w Gdasku modych artystw. Wystaw tzw. najlepszych dyplomw na pewno warto promowa jako wydarzenie o duym potencjale – potencjale, niestety, marnowanym, co kady uczciwy krytyk, dla dobra przedsiwzicia i biorcych w nim udzia modych twrcw, powinien odnotowa bez ogrdek.

Barbara Rej (ASP Warszawa), „Z mojej piersi si wyrwao”, fot. 2 x Bartosz ukowski, materiay prasowe ASP w Gdasku

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym