strona gwna > patronaty

W majowym „Arteonie” Wojciech Delikta przyblia twrczo projektantki Rei Kawakubo, ktra zainicjowaa zjawisko... antymody. Fotografiom Irwinga Penna, pokazywanym w nowojorskim Metropolitan Museum, przyglda si Aleksandra Kargul. Weronika Kobyliska-Bunsch z kolei rekomenduje twrczo fotograficzn Joanny Chudy. Karolina Staszak komentuje konkurs „Nowy Obraz / Nowe Spojrzenie” Nagroda Artystyczna UAP, a Andrzej Biernacki przewietla spraw nowej lokalizacji warszawskiego MSN w kontekcie finansw tej instytucji.
W najnowszym „Arteonie”
take: wystaw „Superorganizm. Awangarda i dowiadczenie przyrody” w ms2 w odzi recenzuje Justyna arczyska, prezentacj Emila Nolde w gdaskim Muzeum Narodowym komentuje Agnieszka Salamon-Radecka, a o wiedeskiej wystawie Lawrence’a Alma-Tademy pisze Grayna Krzechowicz.W „Czytaniu sztuki” z kolei Aleksandra Kargul odczytuje obraz „Matka Whistlera” Jamesa McNeilla Whistlera.
W majowym „Arteonie” ponadto inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Rei Kawakubo, „Body meets dress – Dress meets body”, spring/summer 1997, mat. pras. The Metropolitan Museum of Art

VIII Oglnopolska Wystawa „Najlepsze Dyplomy ASP 2016”, Zbrojownia Sztuki, Gdask, 22.07-31.08.2016

Djà vu
„Najlepsze Dyplomy ASP 2016”
Karolina Staszak

Mam djà vu. Komentujc zeszoroczne „Najlepsze Dyplomy ASP”, poczyniam uwagi, ktre w ogle nie trac na aktualnoci. Pisaam wtedy zarwno o samej wystawie, jak i towarzyszcej jej debacie krytykw, ktra take w dniu wernisau biecej edycji miaa miejsce. Debata – kwiatek do koucha, wydarzenie bez wikszego znaczenia, stwarzajce pozory otwartoci organizatorw na gosy krytyczne wobec formuy konkursu i ustalanych na nim hierarchii. Nie ebym bya rozczarowana, nie mam zudze co do roli, w jakiej instytucje osadzaj krytykw – powinnimy pomc w promocji imprezy oraz namaszczonych w Gdasku modych artystw. Wystaw tzw. najlepszych dyplomw na pewno warto promowa jako wydarzenie o duym potencjale – potencjale, niestety, marnowanym, co kady uczciwy krytyk, dla dobra przedsiwzicia i biorcych w nim udzia modych twrcw, powinien odnotowa bez ogrdek.

Barbara Rej (ASP Warszawa), „Z mojej piersi si wyrwao”, fot. 2 x Bartosz ukowski, materiay prasowe ASP w Gdasku

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym