strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G J K N O P R S T U W KONKURSY
   »

W sierpniowym „Arteonie”: sztuce tatuau przyglda si Aleksandra Kargul, wystaw „Cricot idzie!” w krakowskiej Crikotece recenzuje Agnieszka Salamon-Radecka. O monumentalnej realizacji Christo i Jeanne-Claude, ktra stana na jeziorze w Hyde Parku, pisze Wojciech Delikta. W serii „Duchowo w sztuce” Karolina Staszak pisze o Wsplnocie Twrcw Chrzecijaskich Vera Icon.
W najnowszym „Arteonie” ponadto: Zbigniew J. Makowski recenzuje wystaw „Kociotrupy musz wstawa” w Gdaskiej Galerii Miejskiej, spotkanie z Wilhelmem Sasnalem oraz Jarosawem Modzelewskim, ktre odbyo si w warszawskim MSN, komentuje Andrzej Biernacki, Tomasz Bika OP rekomenduje twrczo Kamila Kuzko, , a seri „Poznaska awangarda” kontynuuje Agnieszka Salamon-Radecka tekstem o Arturze Marii Swinarskim. Dorota aglewska z kolei w rubryce „Rynek sztuki” pisze o retoryce rynku: jak sucha antykwariuszy i jak mwi do klienta. W sierpniowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki. 

Okadka: tatua autorstwa Bianki Szlachty, fot. dziki uprzejmoci autorki

VIII Oglnopolska Wystawa „Najlepsze Dyplomy ASP 2016”, Zbrojownia Sztuki, Gdask, 22.07-31.08.2016

Djà vu
„Najlepsze Dyplomy ASP 2016”
Karolina Staszak

Mam djà vu. Komentujc zeszoroczne „Najlepsze Dyplomy ASP”, poczyniam uwagi, ktre w ogle nie trac na aktualnoci. Pisaam wtedy zarwno o samej wystawie, jak i towarzyszcej jej debacie krytykw, ktra take w dniu wernisau biecej edycji miaa miejsce. Debata – kwiatek do koucha, wydarzenie bez wikszego znaczenia, stwarzajce pozory otwartoci organizatorw na gosy krytyczne wobec formuy konkursu i ustalanych na nim hierarchii. Nie ebym bya rozczarowana, nie mam zudze co do roli, w jakiej instytucje osadzaj krytykw – powinnimy pomc w promocji imprezy oraz namaszczonych w Gdasku modych artystw. Wystaw tzw. najlepszych dyplomw na pewno warto promowa jako wydarzenie o duym potencjale – potencjale, niestety, marnowanym, co kady uczciwy krytyk, dla dobra przedsiwzicia i biorcych w nim udzia modych twrcw, powinien odnotowa bez ogrdek.

Barbara Rej (ASP Warszawa), „Z mojej piersi si wyrwao”, fot. 2 x Bartosz ukowski, materiay prasowe ASP w Gdasku

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym