strona gwna > patronaty

W lutowym „Arteonie” wystaw „Wielka Wojna”, odbywajc si w Muzeum Sztuki w odzi, recenzuje Agnieszka Salamon-Radecka. Jerzy Fober z kolei prezentuje sylwetk i rzebiarsk twrczo Stanisawa Kulona. Prezentacj „Trzy pocztki – 1918, 1945, 1989” we wrocawskim Muzeum Architektury omawia Karolina Majkowska. W stulecie Bauhausu seri przybliajc szko Waltera Gropiusa i fenomen tego ruchu inauguruje Wojciech Delikta. Aleksandra Sikorska komentuje premier filmu dokumentalnego „Walka: ycie i zaginiona twrczo Stanisawa Szukalskiego”.
Ponadto w najnowszym „Arteonie” w rubryce „Zaprojektowane” rodowisko wrocawskich artystw sztuk uytkowych omawia Julia Baszczyska. W „Archiwum” o wystawie „Advancing American Art” z 1947 roku pisze Diana Stelowska. Z kolei w dziale „Sztuka modych” Marcin Krajewski przedstawia graficzk Ewelin Koakowsk, a Aleksandra Kargul – Magdalen Obsadn. W lutowym „Arteonie” take inne recenzje i artykuy oraz aktualia i stae rubryki.

Okadka: Stanisaw Ignacy Witkiewicz, „Walka (Rbanie lasu)”, 1921-1922, farby olejne, ptno, Muzeum Sztuki w odzi

 

VIII Oglnopolska Wystawa „Najlepsze Dyplomy ASP 2016”, Zbrojownia Sztuki, Gdask, 22.07-31.08.2016

Djà vu
„Najlepsze Dyplomy ASP 2016”
Karolina Staszak

Mam djà vu. Komentujc zeszoroczne „Najlepsze Dyplomy ASP”, poczyniam uwagi, ktre w ogle nie trac na aktualnoci. Pisaam wtedy zarwno o samej wystawie, jak i towarzyszcej jej debacie krytykw, ktra take w dniu wernisau biecej edycji miaa miejsce. Debata – kwiatek do koucha, wydarzenie bez wikszego znaczenia, stwarzajce pozory otwartoci organizatorw na gosy krytyczne wobec formuy konkursu i ustalanych na nim hierarchii. Nie ebym bya rozczarowana, nie mam zudze co do roli, w jakiej instytucje osadzaj krytykw – powinnimy pomc w promocji imprezy oraz namaszczonych w Gdasku modych artystw. Wystaw tzw. najlepszych dyplomw na pewno warto promowa jako wydarzenie o duym potencjale – potencjale, niestety, marnowanym, co kady uczciwy krytyk, dla dobra przedsiwzicia i biorcych w nim udzia modych twrcw, powinien odnotowa bez ogrdek.

Barbara Rej (ASP Warszawa), „Z mojej piersi si wyrwao”, fot. 2 x Bartosz ukowski, materiay prasowe ASP w Gdasku

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym