strona gwna > patronaty

W lutowym „Arteonie” wystaw „Wielka Wojna”, odbywajc si w Muzeum Sztuki w odzi, recenzuje Agnieszka Salamon-Radecka. Jerzy Fober z kolei prezentuje sylwetk i rzebiarsk twrczo Stanisawa Kulona. Prezentacj „Trzy pocztki – 1918, 1945, 1989” we wrocawskim Muzeum Architektury omawia Karolina Majkowska. W stulecie Bauhausu seri przybliajc szko Waltera Gropiusa i fenomen tego ruchu inauguruje Wojciech Delikta. Aleksandra Sikorska komentuje premier filmu dokumentalnego „Walka: ycie i zaginiona twrczo Stanisawa Szukalskiego”.
Ponadto w najnowszym „Arteonie” w rubryce „Zaprojektowane” rodowisko wrocawskich artystw sztuk uytkowych omawia Julia Baszczyska. W „Archiwum” o wystawie „Advancing American Art” z 1947 roku pisze Diana Stelowska. Z kolei w dziale „Sztuka modych” Marcin Krajewski przedstawia graficzk Ewelin Koakowsk, a Aleksandra Kargul – Magdalen Obsadn. W lutowym „Arteonie” take inne recenzje i artykuy oraz aktualia i stae rubryki.

Okadka: Stanisaw Ignacy Witkiewicz, „Walka (Rbanie lasu)”, 1921-1922, farby olejne, ptno, Muzeum Sztuki w odzi

 

„Kunstkammer. O mioci do sztuki”, Zderzak, Krakw, 12.12.2015-20.02.2016

Simona Reznekov, „Wrblewski i kandelabr” (tum. dgp)
Rozstrzygnicie konkursu na recenzj!
XXX-lecie Zderzaka

Kunstkamera. Gabinet osobliwoci. Dawniej w takim pokoju czowiek renesansu gromadzi niezwyke przedmioty, trofea, skamieliny, wypchane zwierzta, ciekawe przykady broni, monety, ryciny. Kady zbir by unikatowy, nie byo dwch takich samych kunstkamer. W oczach kadego zbieracza rnorodno wiata demonstrowaa si nieco inaczej.
Krakowski Zderzak wituje swe trzydzieste urodziny tryptykiem wystaw, z ktrych kada zwizana jest z jednym okresem ycia czowieka. witujcym jest jednak nie czowiek, a instytucja – autorska galeria, ktra powstaa ze spontanicznej inicjatywy modej studentki historii sztuki i jej przyjaci
Dziecistwo Zderzaka w padzierniku 2015 roku przedstawia wystawa „Jerzy Jurry Zieliski. Paradis”, za jego modo – listopadowy wirtualny pokaz „Tylko dla Twoich oczu”, przeznaczony dla pojedynczego widza, na ktrym mona byo ujrze przekrj caej kolekcji Zderzaka. Dojrzao wreszcie to grudniowa „Kunstkammer. O mioci do sztuki”.

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym