strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K O P S T U W
   »

W czerwcowym „Arteonie” wystaw „Teraz komiks!” w Muzeum Narodowym w Krakowie omawia Natalia Mrozkowiak. W rubryce „Dossier” Andrzej Szarek przypomina twrczo Jana Kucza. Wojciech Delikta z kolei pisze o dizajnerskich obiektach Donalda Judda, pokazywanych na wystawie w San Francisco. Natomiast wystaw zatytuowan „Tu strzyka, tam upie, ale ry. A sumienie ksa. Tadeusz Brzozowski – inspiracje, konteksty, lady”, przygotowan z okazji stulecia urodzin Tadeusza Brzozowskiego w Pawilonie Czterech Kopu we Wrocawiu, opisuje Agnieszka Salamon-Radecka.
W najnowszym „Arteonie
take Joanna Winnicka-Gburek recenzuje wystaw „Ojczyzna w sztuce” w krakowskim MOCAK-u, Marcel Skierski komentuje wystaw „Warsztaty z rewolucji” w poznaskiej Galerii Miejskiej Arsena, a cykl powicony duchowoci w sztuce inauguruje tekstem „Rado Heroda” Tomasz Bika OP. Z kolei Dorota aglewska w rubryce „Rynek sztuki” pisze o tym, co rynkowi da internet. Agnieszka Salamon-Radecka natomiast kontynuuje seri „Poznaska awangarda”, przybliajc posta Wadysawa Skotarka. W czerwcowym „Arteonie” ponadto, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, tym razem skomentowany przez redaktor naczeln, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tadeusz Baranowski, „Skd si bierze woda sodowa”, plansza 41/41 (fragment), blaudruk, akwarela na papierze, diapozytyw, 1982, mat. pras. Muzeum Narodowego w Krakowie

„Kunstkammer. O mioci do sztuki”, Zderzak, Krakw, 12.12.2015-20.02.2016

Simona Reznekov, „Wrblewski i kandelabr” (tum. dgp)
Rozstrzygnicie konkursu na recenzj!
XXX-lecie Zderzaka

Kunstkamera. Gabinet osobliwoci. Dawniej w takim pokoju czowiek renesansu gromadzi niezwyke przedmioty, trofea, skamieliny, wypchane zwierzta, ciekawe przykady broni, monety, ryciny. Kady zbir by unikatowy, nie byo dwch takich samych kunstkamer. W oczach kadego zbieracza rnorodno wiata demonstrowaa si nieco inaczej.
Krakowski Zderzak wituje swe trzydzieste urodziny tryptykiem wystaw, z ktrych kada zwizana jest z jednym okresem ycia czowieka. witujcym jest jednak nie czowiek, a instytucja – autorska galeria, ktra powstaa ze spontanicznej inicjatywy modej studentki historii sztuki i jej przyjaci
Dziecistwo Zderzaka w padzierniku 2015 roku przedstawia wystawa „Jerzy Jurry Zieliski. Paradis”, za jego modo – listopadowy wirtualny pokaz „Tylko dla Twoich oczu”, przeznaczony dla pojedynczego widza, na ktrym mona byo ujrze przekrj caej kolekcji Zderzaka. Dojrzao wreszcie to grudniowa „Kunstkammer. O mioci do sztuki”.

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym