strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G J K L N O P S T U W KONKURSY
   »

W sierpniowym „Arteonie” wystaw „Co z t abstrakcj?” w Fundacji Stefana Gierowskiego recenzuje Karolina Staszak, a ekspozycji „Midzy Montmartre’em, a Montparnasse’em” w katowickim Muzeum lskim przyglda si Aleksandra Sikorska. Z kolei now rubryk dotyczc rynku sztuki inauguruje Dorota aglewska, Andrzej Biernacki przypomina twrczo Barbary Jonscher, a Wojciech Delikta – Marisy Merz, pierwszej damy arte povery..
W sierpniowym „Arteonie” take: Dorota aglewska w „Czytaniu sztuki” przyglda si odwrociu jednego z obrazw Wadysawa lewiskiego, wspczesny interior design lokali gastronomicznych omawia Aleksandra Kargul, a twrczo Jan Ankiersztajna rekomenduje Aleksandra Sikorska. Wystaw „Dama w lustrze. Strategie artystyczne kobiet w latach 70. XX w.” w poznaskiej Galerii Piekary komentuje Krystyna Raska-Gorgolewska.
W najnowszym „Arteonie” ponadto inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tamara Berdowska, „Wir”, 2017, olej, ptno, 150 x 130 cm, materiay prasowe Fundacji Stefana Gierowskiego

„Kunstkammer. O mioci do sztuki”, Zderzak, Krakw, 12.12.2015-20.02.2016

Simona Reznekov, „Wrblewski i kandelabr” (tum. dgp)
Rozstrzygnicie konkursu na recenzj!
XXX-lecie Zderzaka

Kunstkamera. Gabinet osobliwoci. Dawniej w takim pokoju czowiek renesansu gromadzi niezwyke przedmioty, trofea, skamieliny, wypchane zwierzta, ciekawe przykady broni, monety, ryciny. Kady zbir by unikatowy, nie byo dwch takich samych kunstkamer. W oczach kadego zbieracza rnorodno wiata demonstrowaa si nieco inaczej.
Krakowski Zderzak wituje swe trzydzieste urodziny tryptykiem wystaw, z ktrych kada zwizana jest z jednym okresem ycia czowieka. witujcym jest jednak nie czowiek, a instytucja – autorska galeria, ktra powstaa ze spontanicznej inicjatywy modej studentki historii sztuki i jej przyjaci
Dziecistwo Zderzaka w padzierniku 2015 roku przedstawia wystawa „Jerzy Jurry Zieliski. Paradis”, za jego modo – listopadowy wirtualny pokaz „Tylko dla Twoich oczu”, przeznaczony dla pojedynczego widza, na ktrym mona byo ujrze przekrj caej kolekcji Zderzaka. Dojrzao wreszcie to grudniowa „Kunstkammer. O mioci do sztuki”.

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym