strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B G k O P R S T U W Z KONKURSY
   »

We wrzeniowym numerze „Arteonu” wystaw „Szczeliny wolnoci – sztuka polska w latach 1945-1948/1949”, ktra odbywa si w poznaskim Muzeum Narodowym recenzuje Micha Haake, „Najlepsze Dyplomy ASP 2017” komentuje Karolina Staszak, o pokazie „Dioramas”, odbywajcym si w paryskim Palais de Tokio pisze Aleksandra Kargul, a Sawomir Marzec wspomina Zbigniewa Gostomskiego przez pryzmat jego ostatniej wystawy w Galerii Foksal. Tomasz Ratajczak komentuje rzdowy pomys odbudowy zamkw kazimierzowskich, Dorota aglewska omawia kapitay na rynku sztuki, Marcin Krajewski rekomenduje malarstwo Magdaleny Daniec. W rubryce „Czytanie sztuki” Wojciech Delikta przyglda si obrazowi „A Closer Grand Canyon” Davida Hockneya, natomiast w rubryce „Zaprojektowane” Aleksandra Sikorska przyblia sylwetk projektanta Rajmunda T. Haasa. W najnowszym „Arteonie” ponadto komentarz niepokorny Andrzeja Biernackiego i inne stae rubryki.

Okadka: Artur Nacht-Samborski, „Kwiaty i licie w garnku”, 1963, olej na ptnie, 100 x 73 cm, Muzeum Narodowe w Poznaniu, fot. dziki uprzejmoci MNP

9. Biennale Fotografii w Poznaniu: „Eksploracje. Midzy naukowoci a topografi”, GM Arsena, 14.11-13.12.2015; „Na wspak. O pochodzeniu gatunkw”, GM Arsena,

Eksploracja eksplorowanym
9. Biennale Fotografii w Poznaniu
Justyna arczyska

Zwizki fotografii z nauk istniej niejako od zawsze – nosz wrcz znami grzechu pierworodnego. Fotografia, jako nowe medium, powstaa dziki trwajcym wiele dekad naukowym dociekaniom szeregu badaczy, koncentrujcym si na zjawisku wiatoczuoci” – czytamy w broszurze przygotowanej z okazji 9. Biennale Fotografii w Poznaniu, ktrego hasem przewodnim s „eksploracje”. Bada, zgbia, eksploatowa, poszukiwa, odkrywa to bowiem gwnie zadania, jakie postawili przed sob wszyscy twrcy, prezentujcy swoje dokonania zarwno na trzech wystawach gwnych, jak i kilkunastu towarzyszcych. Gwnym tematem czy te punktem wyjcia tegorocznego Biennale jest balansowanie fotografii jako medium midzy nauk a sztuk, midzy badaniem rzeczywistoci a jej obrazowaniem. (...) Jak deklaruj organizatorzy Biennale, ich zainteresowanie zostao skierowane przede wszystkim na trzy przedmioty eksploracji: ciao, topografi oraz czasoprzestrze, ktre stay si tematami trzech gwnych wstaw imprezy.

Joanna Stoga, z cyklu „Ranny ptaszek”, dziki uprzejmoci artystki

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym