strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B G k O P R S T U W Z KONKURSY
   »

We wrzeniowym numerze „Arteonu” wystaw „Szczeliny wolnoci – sztuka polska w latach 1945-1948/1949”, ktra odbywa si w poznaskim Muzeum Narodowym recenzuje Micha Haake, „Najlepsze Dyplomy ASP 2017” komentuje Karolina Staszak, o pokazie „Dioramas”, odbywajcym si w paryskim Palais de Tokio pisze Aleksandra Kargul, a Sawomir Marzec wspomina Zbigniewa Gostomskiego przez pryzmat jego ostatniej wystawy w Galerii Foksal. Tomasz Ratajczak komentuje rzdowy pomys odbudowy zamkw kazimierzowskich, Dorota aglewska omawia kapitay na rynku sztuki, Marcin Krajewski rekomenduje malarstwo Magdaleny Daniec. W rubryce „Czytanie sztuki” Wojciech Delikta przyglda si obrazowi „A Closer Grand Canyon” Davida Hockneya, natomiast w rubryce „Zaprojektowane” Aleksandra Sikorska przyblia sylwetk projektanta Rajmunda T. Haasa. W najnowszym „Arteonie” ponadto komentarz niepokorny Andrzeja Biernackiego i inne stae rubryki.

Okadka: Artur Nacht-Samborski, „Kwiaty i licie w garnku”, 1963, olej na ptnie, 100 x 73 cm, Muzeum Narodowe w Poznaniu, fot. dziki uprzejmoci MNP

8. Biennale Fotografii „Pasja fotografii – o mionikach i mioniczkach”, Galeria Miejska Arsena, CK Zamek, Galeria Aula, Galeria Ego, Galeria Raczej, Galeria Siownia,

Zrozumie szalestwo
8. Biennale Fotografii w Poznaniu
Hanna Kostoowska
Rozmaito zagadnie, ktre oferuj mionicy i mioniczki fotografii – bohaterowie 8. Biennale Fotografii w Poznaniu, skania skrupulatnego widza do odbycia niemaej wdrwki po tym miecie. Przewodni ide tej artystycznej imprezy jest pasja, ktra skania do gorliwego rejestrowania rnorodnych elementw rzeczywistoci. Skupiono si na czterech typach wykonawcw fotografii: na twrczym amatorze, zbieraczu owadnitym kolekcjonerskim, niekiedy perwersyjnym, obdem, cyfrarzu uzalenionym od wynalazkw cywilizacji oraz na eksperymentatorze, ktrego entuzjazm czsto graniczy z fetyszyzacj.
Wystawy gwne tegorocznego Biennale zlokalizowano w Centrum Kultury Zamek oraz Galerii Miejskiej Arsena. Niezwyk podr w czasie oferuje projekt „Stan rzeczy”, ktrego badawczy charakter determinuj zdjcia, odwoujce si do XIX-wiecznej techniki obrazowania. Zwiedzajcy nie tylko pobieraj interesujc lekcj historii fotografii, ale take zostaj skonfrontowani z tematyk przemijalnoci oraz fenomenem wyeksponowanej materialnoci przedmiotw.

Jakub Karwowski, z cyklu „Rysa”, 2013, z wystawy „Rysa” w CK Zamek, materiay prasowe 8. Biennale Fotografii „Pasja fotografii – o mionikach i mioniczkach”

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym