strona główna > patronaty
wybierz miasto:
B C D G K L Ł O P S T W KONKURSY
   »

W majowym „Arteonie” okresy błękitny i różowy w twórczości Picassa, będące tematem wystawy odbywającej się w Fondation Beyeler, omawia Karolina Greś. Karolina Staszak przygląda się fotografiom laureatki Nagrody „Arteonu” za rok 2018, Laury Makabresku. Z okazji wystawy „Lee Krasner: Living Colour” w londyńskiej Barbican Art Gallery sylwetkę artystki przybliża Wojciech Delikta. O współczesnej architekturze sakralnej z Jakubem Turbasą, autorem książki „Ukryte piękno. Architektura współczesnych kościołów”, rozmawia Ewa Kiedio.

W najnowszym „Arteonie” również: Zofia Jabłonowska-Ratajska pisze o pokazie Katarzyny Józefowicz w Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, wystawę „Malarz. Mentor. Mag. Otto Mueller a środowisko artystyczne Wrocławia” w Muzeum Narodowym we Wrocławiu recenzuje Agnieszka Salamon-Radecka, a rzeźby Pawła Jacha rekomenduje Tomasz Biłka OP. Zbigniew Jan Mańkowski omawia publikację „Prawie nic. Józef Czapski. Biografia malarza” autorstwa amerykańskiego malarza Erica Karpelesa. W rubryce „Zaprojektowane” Julia Błaszczyńska opowiada o poznańskim powojennym meblarstwie. Łukasz Murzyn natomiast podsumowuje prace nad projektem „Dogmat! W co wierzą artyści?”, w którym wzięli udział m.in. Iwona Demko, Cecylia Malik i Łukasz Surowiec.

W majowym „Arteonie” także aktualia i inne stałe rubryki.

„Coming out”, Najlepsze Dyplomy ASP w Warszawie, siedziba orkiestry Sinfonia Varsovia, 7-15.12.2013

Warszawa ujawnia talenty
„Coming out” i inne przeglądy najlepszych dyplomów ASP
Milena Maćkowiak, Agata Ruszkowska
Polscy miłośnicy sztuki nie mogą narzekać na niedosyt prezentacji twórczości młodych i zdolnych. Coraz powszechniejsze stają się wystawy organizowane przez rodzime akademie sztuk pięknych, które chwalą się swoimi najzdolniejszymi absolwentami. Nic w tym dziwnego – w końcu to właśnie takie okazje często stają się dla debiutujących artystów trampoliną do artystycznej kariery. Dla odbiorców to świetna okazja do zapoznania się z najnowszymi trendami obowiązującymi w polskiej sztuce.
Jedną z najważniejszych imprez w kalendarzu każdego śledzącego takie wydarzenia powinien stać się „Coming out”. Warszawska ASP po raz piąty przygotowuje ekspozycję najciekawszych dyplomów, które powstały na siedmiu wydziałach: Malarstwa, Rzeźby, Grafiki, Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki, Architektury Wnętrz, Wzornictwa oraz Sztuki Mediów i Scenografii. Pokaźna przestrzeń siedziby orkiestry Sinfonia Varsovia pozwoliła pomieścić dziesiątki prac studentów, a także tłumy zwiedzających – w ubiegłym roku przybyło do niej na sam wernisaż ponad sześć tysięcy osób. Co ciekawe, wśród odbiorców były też osoby przyjezdne, które chciały zobaczyć, co się tworzy właśnie w Warszawie. Czym się zatem wyróżnia ta impreza wśród wielu innych, organizowanych przez polskie uczelnie artystyczne?

Wioleta Wnorowska, „Niepokojące rzeczy”, 9 obrazów, instalacja i film (aneks), Pracownia Przestrzeni Malarskiej, promotor: prof. Leon Tarasewicz, ASP Warszawa, fot. materiały prasowe ASP w Warszawie

Artykuł dostępny w wydaniu drukowanym