strona główna > patronaty

W grudniowym, ostatnim „Arteonie”: pożegnalny wstępniak redaktor naczelnej.Ponadto:Łukasz Murzyn porusza temat zarządzania polską kulturą – sferą komunikacyjną i symboliczną, wystawę „Metafizyka obecności” w Muzeum Archidiecezjalnym w Krakowie recenzuje Joanna Winnicka-Gburek, Karolina Staszak z kolei komentuje 29. Ogólnopolski Przegląd Malarstwa Młodych „Promocje 2019” w Legnicy. Ponadto Wojciech Delikta pisze o wystawie „rzeźbiarza tkaniny” Daniela Lismore’a w poznańskim Starym Browarze, a Agnieszka Salamon-Radecka recenzuje wystawę „Jan Hrynkowski. Opowieść artysty”, odbywającą się w Muzeum Narodowym w Krakowie. W najnowszym „Arteonie” także: o retrospektywie Pierre’a Bonnarda w Wiedniu pisze Grażyna Krzechowicz, Kajetan Giziński natomiast omawia prezentację „Geo. Migracje Transgraficzne” w BWA w Kielcach. Ponadto Karolina Greś przygląda się prezentacji „Siostry prerafaelitki” w The National Portrait Gallery w Londynie, Marcin Krajewski rekomenduje malarstwo Dariusza Milczarka. Zbigniew J. Mańkowski natomiast pisze o zapachu w sztuce – o zapachu Bożego Narodzenia, A w rubryce „Zaprojektowane” Alicja Wilczak przybliża temat dizajnu kulinarnego”. W grudniowym „Arteonie” ponadto aktualia i inne stałe rubryki. 

Okładka: Tadeusz Gustaw Wiktor, „Światło dla Bożeny X”, 2019, olej na płótnie, relief, 160 × 160 cm, fot. materiały prasowe Muzeum Archidiecezjalnego w Krakowie

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury

Z dniem 1 stycznia 2020 roku wydawanie magazynu o sztuce „Arteon” zostaje zawieszone.

„Coming out”, Najlepsze Dyplomy ASP w Warszawie, siedziba orkiestry Sinfonia Varsovia, 7-15.12.2013

Warszawa ujawnia talenty
„Coming out” i inne przeglądy najlepszych dyplomów ASP
Milena Maćkowiak, Agata Ruszkowska
Polscy miłośnicy sztuki nie mogą narzekać na niedosyt prezentacji twórczości młodych i zdolnych. Coraz powszechniejsze stają się wystawy organizowane przez rodzime akademie sztuk pięknych, które chwalą się swoimi najzdolniejszymi absolwentami. Nic w tym dziwnego – w końcu to właśnie takie okazje często stają się dla debiutujących artystów trampoliną do artystycznej kariery. Dla odbiorców to świetna okazja do zapoznania się z najnowszymi trendami obowiązującymi w polskiej sztuce.
Jedną z najważniejszych imprez w kalendarzu każdego śledzącego takie wydarzenia powinien stać się „Coming out”. Warszawska ASP po raz piąty przygotowuje ekspozycję najciekawszych dyplomów, które powstały na siedmiu wydziałach: Malarstwa, Rzeźby, Grafiki, Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki, Architektury Wnętrz, Wzornictwa oraz Sztuki Mediów i Scenografii. Pokaźna przestrzeń siedziby orkiestry Sinfonia Varsovia pozwoliła pomieścić dziesiątki prac studentów, a także tłumy zwiedzających – w ubiegłym roku przybyło do niej na sam wernisaż ponad sześć tysięcy osób. Co ciekawe, wśród odbiorców były też osoby przyjezdne, które chciały zobaczyć, co się tworzy właśnie w Warszawie. Czym się zatem wyróżnia ta impreza wśród wielu innych, organizowanych przez polskie uczelnie artystyczne?

Wioleta Wnorowska, „Niepokojące rzeczy”, 9 obrazów, instalacja i film (aneks), Pracownia Przestrzeni Malarskiej, promotor: prof. Leon Tarasewicz, ASP Warszawa, fot. materiały prasowe ASP w Warszawie

Artykuł dostępny w wydaniu drukowanym