strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K O P S T U W
   »

W czerwcowym „Arteonie” wystaw „Teraz komiks!” w Muzeum Narodowym w Krakowie omawia Natalia Mrozkowiak. W rubryce „Dossier” Andrzej Szarek przypomina twrczo Jana Kucza. Wojciech Delikta z kolei pisze o dizajnerskich obiektach Donalda Judda, pokazywanych na wystawie w San Francisco. Natomiast wystaw zatytuowan „Tu strzyka, tam upie, ale ry. A sumienie ksa. Tadeusz Brzozowski – inspiracje, konteksty, lady”, przygotowan z okazji stulecia urodzin Tadeusza Brzozowskiego w Pawilonie Czterech Kopu we Wrocawiu, opisuje Agnieszka Salamon-Radecka.
W najnowszym „Arteonie
take Joanna Winnicka-Gburek recenzuje wystaw „Ojczyzna w sztuce” w krakowskim MOCAK-u, Marcel Skierski komentuje wystaw „Warsztaty z rewolucji” w poznaskiej Galerii Miejskiej Arsena, a cykl powicony duchowoci w sztuce inauguruje tekstem „Rado Heroda” Tomasz Bika OP. Z kolei Dorota aglewska w rubryce „Rynek sztuki” pisze o tym, co rynkowi da internet. Agnieszka Salamon-Radecka natomiast kontynuuje seri „Poznaska awangarda”, przybliajc posta Wadysawa Skotarka. W czerwcowym „Arteonie” ponadto, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, tym razem skomentowany przez redaktor naczeln, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tadeusz Baranowski, „Skd si bierze woda sodowa”, plansza 41/41 (fragment), blaudruk, akwarela na papierze, diapozytyw, 1982, mat. pras. Muzeum Narodowego w Krakowie

Jerzy Nowosielski, „Byty subtelne”, w ramach programu „Klasycy sztuki wspczesnej”, Galeria Sztuki Wspczesnej w Opolu, 25.10-24.11.2013

Artysta rozdarty
Wystawa Jerzego Nowosielskiego w GSW w Opolu
Agata Ruszkowska
Pod koniec ycia zapomniany, po mierci wyniesiony na piedesta, dzi poddany pod osd krytykw i artystw. Dzieom Jerzego Nowosielskiego powicona jest kolejna wystawa zorganizowana w ramach programu „Klasycy sztuki wspczesnej” w opolskiej Galerii Sztuki Wspczesnej. Ekspozycja „Byty subtelne”, ktra potrwa do 24 listopada 2013 roku, prezentuje prace malarza z okresu powojennego, kiedy to dopiero ksztatowa si charakterystyczny styl tego wielkiego twrcy…
Czy dzi wszyscy zgadzaj si, e Nowosielski by artyst wielkim? Kilka lat po jego mierci w literaturze i mediach wci pojawiaj si wtpliwoci, dotyczce jego talentu, oryginalnoci i samego faktu otrzymania miana klasyka. W publicznych komentarzach na jego temat mona atwo dostrzec t dwubiegunowo, ktra swoje koce ma zarwno w fascynacji, jak i w ostrej negacji jego artystycznej wyjtkowoci.

Jerzy Nowosielski, „Dziewczyny na statku”, 1982, dziki uprzejmoci Fundacji Nowosielskich, materiay prasowe GSW w Opolu

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym